- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 6 жовтня 2021 року № 396 |
Про окремі питання фінансування Буринською міською радою Конотопського району Сумської області підготовки та проведення повторних виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області 26 вересня 2021 року
Верховна Рада України Постановою від 15 липня 2020 року
№ 795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року. Також Центральна виборча комісія постановою від 08 серпня 2020 року
№ 160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року
№ 176 - перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.
Постановою Буринської міської територіальної виборчої комісії Конотопського району Сумської області (далі - Буринська міська територіальна виборча комісія) від 01 листопада 2020 року № 28 "Про результати виборів Буринського міського голови" Ладуху В.Б. визнано обраним Буринським міським головою Конотопського району Сумської області (далі - Буринський міський голова) на перших виборах Буринського міського голови 25 жовтня 2020 року.
Постановою цієї виборчої комісії від 04 грудня 2020 року № 10 "Про реєстрацію міського голови" Ладуху В.Б. зареєстровано Буринським міським головою.
Зазначену постанову було оскаржено до Сумського окружного адміністративного суду за адміністративним позовом Рябоконя І.І. у справі № 480/8849/20. Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2021 року у справі № 480/8849/20 відмовлено в задоволенні позовних вимог Рябоконя І.І. до Буринської міської територіальної виборчої комісії.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2021 року у справі № 480/8849/20 (набрала законної сили з дати її прийняття) апеляційну скаргу Рябоконя І.І. задоволено, рішення Сумського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2021 року скасовано та прийнято нове судове рішення про задоволення вимог адміністративного позову Рябоконя І.І.: визнано протиправними дії Буринської міської територіальної виборчої комісії щодо реєстрації Ладухи В.Б. Буринським міським головою; скасовано постанову Буринської міської територіальної виборчої комісії від 04 грудня 2020 року № 10 "Про реєстрацію міського голови"; зобов’язано вказану виборчу комісію розглянути питання щодо визнання Ладухи В.Б. таким, що відмовився від посади Буринського міського голови, і призначення повторних виборів Буринського міського голови.
Постановою Буринської міської територіальної виборчої комісії від 29 липня 2021 року № 3 "Про визнання Ладухи Віктора Борисовича таким, що відмовився від посади Буринського міського голови Конотопського району Сумської області, визнання виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області такими, що не відбулися, призначення повторних виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області та оголошення про початок виборчого процесу повторних виборів Буринського міського голови Конотопського району Сумської області" Ладуху В.Б. визнано таким, що відмовився від посади Буринського міського голови, а вибори Буринського міського голови 25 жовтня 2020 року - такими, що не відбулися; призначено повторні вибори Буринського міського голови на 26 вересня 2021 року; оголошено з 07 серпня 2021 року початок виборчого процесу повторних виборів Буринського міського голови, призначених на 26 вересня 2021 року.
Отже, відповідно до вказаної постанови Буринської міської територіальної виборчої комісії з 07 серпня 2021 року розпочався виборчий процес повторних виборів Буринського міського голови.
Разом з тим, починаючи з 08 вересня 2021 року, Буринська міська територіальна виборча комісія неодноразово інформувала Центральну виборчу комісію щодо відсутності фінансування Буринською міською радою Конотопського району Сумської області (далі - Буринська міська рада) підготовки та проведення повторних виборів Буринського міського голови 26 вересня 2021 року.
У зв’язку з цим член Центральної виборчої комісії 08 вересня 2021 року надіслав звернення до Сумської обласної державної адміністрації з проханням здійснити необхідні заходи для вирішення питання щодо своєчасного та належного фінансування підготовки та проведення повторних виборів Буринського міського голови 26 вересня 2021 року, 16 вересня 2021 року - до Буринської міської ради щодо невідкладного фінансування нею вказаних виборів та 24 вересня 2021 року - до Головного управління Національної поліції в Сумській області щодо проведення перевірки обставин невиділення Буринською міською радою коштів для організації і проведення зазначених виборів.
До Центральної виборчої комісії 23 вересня 2021 року надійшли листи Буринської міської ради про те, що питання виділення коштів на підготовку і проведення повторних виборів Буринського міського голови 26 вересня 2021 року було предметом розгляду на пленарному засіданні Буринської міської ради 22 вересня 2021 року, однак рішення прийнято не було.
Відповідно до частини першої статті
16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" якщо Центральній виборчій комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори і референдуми, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення у встановленому вказаним Законом порядку.
У зв’язку з цим Комісія зазначає, що відповідно до пункту 20 частини першої статті
92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України. Спеціальним нормативно-правовим актом, за положеннями якого здійснюються організація і проведення місцевих виборів, є
Кодекс.
За змістом частини четвертої статті
33, пункту 2 частини другої статті
202, статті
206 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) організацію підготовки та проведення місцевих виборів у межах повноважень, визначених Кодексом, забезпечують територіальні виборчі комісії. Зокрема, до повноважень територіальної виборчої комісії належить організація повторних місцевих виборів у випадках, передбачених Кодексом (пункт 19 частини другої статті
206 Кодексу).
Частинами першою, другою статті
286 Кодексу встановлено, що повторні місцеві вибори призначаються та проводяться у випадках, порядку та строки, передбачені Кодексом.
Згідно з частиною другою статті
195 Кодексу повторні місцеві вибори призначаються на останню неділю шістдесятиденного строку з дня прийняття рішення про їх призначення, а виборчий процес розпочинається за п’ятдесят днів до дня повторних місцевих виборів.
За змістом частини третьої статті
37 Кодексу рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов’язковим для виконання (частина чотирнадцята статті
36 Кодексу).
Так, постановою Буринської міської територіальної виборчої комісії від 29 липня 2021 року № 3 призначено повторні вибори Буринського міського голови на 26 вересня 2021 року та з 07 серпня 2021 року оголошено початок виборчого процесу зазначених виборів.
Відповідно до вимог частини першої статті
20 Кодексу виборчий процес є безперервним та не може бути скасованим, зупиненим або перенесеним. Належне здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених Кодексом, гарантується частиною другою статті
19 Кодексу.
Частиною першою статті
20 Кодексу визначено, що виборчий процес - це здійснення протягом установленого Кодексом періоду часу суб’єктами, визначеними статтею
22 Кодексу, виборчих процедур, пов’язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оприлюдненням їх результатів. Виборчий процес є безперервним та не може бути скасованим, зупиненим або перенесеним.
При цьому виборчий процес має низку особливостей, серед яких його швидкоплинність, незворотність етапів виборчого процесу у часі та неможливість їх поновлення. Кожний етап виборчого процесу повинен реалізовуватися відповідно до вимог
Кодексу в установлені ним строки.
Так, згідно з частиною другою статті
229 Кодексу в період з 17 до 26 серпня 2021 року включно відбувалося подання до Буринської міської територіальної виборчої комісії документів для реєстрації кандидатів на посаду Буринського міського голови на повторних виборах Буринського міського голови 26 вересня 2021 року, за результатами розгляду яких було зареєстровано чотирьох кандидатів: Непочатова О.М., Ладуху В.Б., Базим Є.В. та Рябоконя І.І. (07 вересня 2021 року було прийнято рішення про скасування реєстрації Базими Є.В.).
На виконання статті
240 Кодексу 09 вересня 2021 року вказаною виборчою комісією було затверджено текст виборчого бюлетеня для голосування у єдиному одномандатному виборчому окрузі з повторних виборів Буринського міського голови 26 вересня 2021 року. Також цього дня було утворено контрольну комісію, що здійснює контроль за виготовленням виборчих бюлетенів на підприємстві-виготовлювачі, дотриманням вимог щодо знищення друкарських форм, технічних відходів, поліграфічного браку, помилково виготовлених виборчих бюлетенів, що передбачено статтею
242 Кодексу.
Відповідно до статті
204 Кодексу Буринською міською територіальною виборчою комісією 10 вересня 2021 року для організації підготовки та проведення повторних виборів Буринського міського голови було утворено дільничні виборчі комісії.
За змістом частини першої статті
209 Кодексу повторні місцеві вибори проводяться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.
Інших джерел для забезпечення фінансування повторних місцевих виборів законодавством не передбачено.
За змістом пункту 15
Порядку фінансування виборчих комісій під час підготовки і проведення місцевих виборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2020 року № 745, у разі призначення повторних виборів міського голови територіальна виборча комісія подає відповідній міській раді пропозиції щодо виділення коштів на підготовку і проведення таких виборів, складені на підставі середніх норм видатків з урахуванням видатків територіальної виборчої комісії та дільничних виборчих комісій. У межах виділеного міською радою обсягу видатків територіальна виборча комісія складає, затверджує та погоджує з міським головою єдиний кошторис видатків, яким передбачаються видатки на підготовку і проведення відповідних місцевих виборів за повною економічною класифікацією видатків, кошторис, план асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду місцевого бюджету для підготовки і проведення відповідних виборів з урахуванням видатків дільничних виборчих комісій.
................Перейти до повного тексту