1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 вересня 2021 року № 330
Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України Ольшанського А.І., Чернікова О.П., Данильчука Є.С., висунутих в одномандатному виборчому окрузі № 184 на проміжних виборах народного депутата України 31 жовтня 2021 року
До Центральної виборчої комісії 3, 4 та 5 вересня 2021 року надійшли заяви разом з іншими документами щодо реєстрації кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 184 на проміжних виборах народного депутата України 31 жовтня 2021 року відповідно від:
Політичної партії малого і середнього бізнесу України щодо реєстрації Ольшанського Анатолія Івановича, висунутого на позачерговому з’їзді цієї партії 1 вересня 2021 року;
Політичної партії "Солідарність правих сил" щодо реєстрації Чернікова Олександра Павловича, висунутого на позачерговому з’їзді цієї партії 1 вересня 2021 року;
Соціально-екологічної партії "Союз. Чорнобиль. Україна." щодо реєстрації Данильчука Євгена Сергійовича, висунутого на позачерговому з’їзді цієї партії 1 вересня 2021 року.
Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Згідно з підпунктом 2 пункту 2 розділу XXXXII "Прикінцеві та перехідні положення" Виборчого кодексу України положення Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) щодо організації підготовки та проведення проміжних виборів народних депутатів України є чинними до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України.
За змістом частини першої статті 59 Закону та пункту 1 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України "Про вибори народних депутатів України" під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 3 (далі - Роз’яснення), Центральна виборча комісія реєструє кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, за умови отримання нею документів, передбачених частиною першою статті 55 Закону, які обов’язково повинні містити відомості, зазначені в указаній нормі Закону.
Пунктом 5 частини першої статті 55 Закону визначено, що для реєстрації кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, до Центральної виборчої комісії подається декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кандидата в народні депутати України відповідно до статті 57 Закону.
Частиною першою статті 57 Закону встановлено, що декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається кандидатом у народні депутати України за формою, визначеною відповідно до Закону України "Про запобігання корупції". При цьому згідно з Календарним планом основних організаційних заходів з підготовки та проведення проміжних виборів народних депутатів України 31 жовтня 2021 року, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 20 серпня 2021 року № 307, виборчий процес проміжних виборів народних депутатів України розпочався 1 вересня 2021 року. Таким чином, кандидати в народні депутати України мають подати відповідну декларацію за 2020 рік.
За змістом частини першої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" подання декларації здійснюється шляхом її заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції за встановленою ним формою.
Згідно з пунктом 2 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України "Про вибори народних депутатів України" стосовно декларування майнового стану, доходів, витрат і зобов’язань фінансового характеру під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 4, на проміжних виборах народних депутатів України декларація (усі сторінки декларації, у тому числі ті сторінки її розділів, стосовно яких у суб’єкта декларування та членів його сім’ї відсутні об’єкти для декларування у відповідному розділі) кандидата в народні депутати України разом з іншими документами, передбаченими статтею 55 Закону, подається до Центральної виборчої комісії для реєстрації особи кандидатом у народні депутати України після присвоєння такій декларації унікального ідентифікатора документа в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на паперових носіях та в електронному вигляді:
на паперових носіях - роздрукована декларація, розміщена в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, засвідчена підписом кандидата в народні депутати України шляхом проставлення його на останній сторінці декларації;
в електронному вигляді - у форматі PDF (*.pdf) на оптичному носії інформації (CD-R, DVD-R) або на USB-флешнакопичувачі чи іншому пристрої для запам’ятовування, що використовує інтерфейс USB.
Однак усупереч зазначеному декларації Ольшанського А.І. та Данильчука Є.С. на паперових носіях та в електронному вигляді не подано до Комісії.
Подану для реєстрації кандидатом у народні депутати України на паперових носіях та в електронному вигляді декларацію Чернікова О.П. не розміщено в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а її подання здійснювалося не шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Таким чином, документа, визначеного пунктом 5 частини першої статті 55 Закону, а саме: декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кандидата в народні депутати України відповідно до статті 57 Закону, необхідного для реєстрації кандидатів у народні депутати України Ольшанського А.І., Чернікова О.П., Данильчука Є.С., до Комісії не подано.
Пунктом 6 частини першої статті 55 Закону передбачено, що для реєстрації кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, необхідно подати до Центральної виборчої комісії документ про внесення грошової застави відповідно до статті 56 Закону.
Так, згідно з частиною другою статті 56 Закону політична партія, яка висунула кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації вносить на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії грошову заставу в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати. При цьому Центральна виборча комісія зауважує, що на проміжних виборах народного депутата України 31 жовтня 2021 року розмір грошової застави кандидата в народні депутати України становить 60000 (шістдесят тисяч) гривень.

................
Перейти до повного тексту