1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 22 квітня 2021 року № 164
Про звернення до Національної поліції України
Відповідно до статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Центральна виборча комісія є колегіальним державним органом, наділеним повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів та референдумів у порядку та в межах, установлених законами України. Комісія очолює систему виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів народних депутатів України.
Згідно з частиною першою статті 11 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон), положення якого згідно з підпунктом 2 пункту 2 розділу XXXXII "Прикінцеві та перехідні положення" Виборчого кодексу України щодо організації підготовки та проведення проміжних виборів народних депутатів України є чинними до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України, виборчий процес з виборів народних депутатів України - це здійснення суб’єктами, визначеними статтею 12 Закону, зокрема виборчими комісіями, виборчих процедур, передбачених Законом.
За змістом частини першої статті 25 Закону виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів народних депутатів України і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори народних депутатів України.
Виборчий процес з виборів народних депутатів України включає визначені частинами п’ятою, шостою статті 11 Закону етапи, в тому числі підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування, встановлення результатів виборів народних депутатів України та їх офіційне оприлюднення.
Так, згідно з пунктом 16 частини другої статті 31 Закону встановлення підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі, складення протоколу про підсумки голосування, передача Центральній виборчій комісії цього протоколу та іншої виборчої документації, передбаченої Законом, належить до повноважень окружної виборчої комісії.
Частиною другою статті 106 Закону визначено, що виборчі процедури на проміжних виборах народного депутата України проводяться в порядку, встановленому Законом, з особливостями, передбаченими у статті 107 Закону.
Порядок проведення голосування та встановлення результатів виборів народних депутатів України регламентовано розділом XI Закону, відповідно до положень якого встановлення результатів указаних виборів є сукупністю послідовних, взаємопов’язаних дій відповідних виборчих комісій, які підлягають реалізації за визначеною Законом процедурою та в установлені ним строки.
Так, порядок прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією визначено статтею 94 Закону, за змістом частин першої, четвертої та п’ятої якої з моменту закінчення голосування окружна виборча комісія розпочинає засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі.
Окружна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений", на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - також протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі встановлює підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі, про що складає відповідний протокол (частини перша, друга статті 96 Закону).
Відповідно до частини восьмої статті 96 Закону перший примірник протоколу окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі, а в разі внесення змін до цього протоколу - також протокол, в якому були допущені неточності (описки чи помилки у цифрах), та протокол з поміткою "Уточнений" разом з відповідними протоколами та актами дільничних виборчих комісій, що стосуються голосування в одномандатному виборчому окрузі, рішеннями, прийнятими на підставі цих актів, та за наявності протоколами окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі, окремими думками членів окружної виборчої комісії, викладеними в письмовій формі, заявами і скаргами про порушення окружною виборчою комісією порядку встановлення підсумків голосування та рішеннями, прийнятими окружною виборчою комісією за результатами їх розгляду, окружна виборча комісія транспортує до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частинами першою, другою статті 97 Закону Центральна виборча комісія на своєму засіданні розглядає та приймає протоколи окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі.
Так, відповідно до частини першої статті 97 Закону Центральною виборчою комісією на її засіданні 5 квітня 2021 року було отримано від окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 87 на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року (далі - окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 87) протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 87 на зазначених виборах та іншу виборчу документацію, передбачену Законом.
За наслідками аналізу вказаного протоколу та інших документів, отриманих від окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 87, враховуючи надходження до Центральної виборчої комісії низки судових рішень у справах щодо оскарження рішень та дій цієї окружної виборчої комісії, що набрали законної сили та можуть вплинути на підсумки голосування у відповідному виборчому окрузі, а також інформації про наявність на розгляді суду інших справ щодо організації підготовки та проведення зазначених виборів, Центральна виборча комісія 12 квітня 2021 року відповідно до частини другої статті 97 Закону прийняла рішення про зобов’язання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року скласти протокол з поміткою "Уточнений" з урахуванням судових рішень Івано-Франківського окружного та Восьмого апеляційного адміністративних судів, які набрали законної сили та згідно зі статтею 129-1 Конституції України та частиною другою статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України підлягають обов’язковому виконанню, та не пізніше 17 години 15 квітня 2021 року доставити його до Центральної виборчої комісії.
До Комісії 15 квітня 2021 року окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 87 доставлено протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 87 на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року з поміткою "Уточнений", відомості якого того самого дня оголошено на засіданні Комісії.
До вказаного протоколу додано окрему думку членів цієї виборчої комісії Дороніна А.П., Вінтоняка Н.М., Фіртась Х.Б., Лугової О.В., Дем’янчук О.Д., в якій йдеться про те, що "близько 4 години 1 квітня 2021 року окружною виборчою комісією більшістю голосів було прийнято рішення про фактичну перерву в її діяльності до 11 години 1 квітня 2021 року". У зв’язку з цим указані члени комісії вважають, що в цей період часу в приміщення окружної виборчої комісії "проникли невідомі треті особи, що мали можливість втрутитись до виборчої документації, якою й скористались, що підтверджується відповідними матеріалами фотофіксації, заявами, вимогами, зафіксованими журналом реєстрації документів, заяв і скарг в окружній виборчій комісії".

................
Перейти до повного тексту