- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 1 березня 2021 року № 82 |
Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України, висунутих в одномандатному виборчому окрузі № 50 на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року
До Центральної виборчої комісії 25 лютого 2021 року надійшли документи щодо реєстрації кандидатів у народні депутати України Пазюрича Олега Анатолійовича, Сахна Михайла Михайловича, Шаповалова Сергія Сергійовича в одномандатному виборчому окрузі № 50 на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року, у яких зазначено, що Пазюрича О.А., Сахна М.М., Шаповалова С.С. висунуто кандидатами в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року на позачергових з’їздах відповідно політичної партії "Динамо" (код ЄДРПОУ 34624528), політичної партії "Альтруїсти" (код ЄДРПОУ 33400434), політичної партії "Успіх" (код ЄДРПОУ 36764590), що відбулися 15 лютого 2021 року.
Розглянувши вказані документи та наявну в Центральній виборчій комісії інформацію, Комісія встановила.
Згідно з підпунктом 2 пункту 2 розділу XXXXII "Прикінцеві та перехідні положення"
Виборчого кодексу України положення Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) щодо організації підготовки та проведення проміжних виборів народних депутатів України є чинними до наступних чергових або позачергових виборів народних депутатів України.
За змістом частини першої статті
59 Закону та пункту 1 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України "Про вибори народних депутатів України" під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого
постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 3 (далі - Роз’яснення), Центральна виборча комісія реєструє кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, за умови отримання нею документів, передбачених частиною першою статті
55 Закону, які обов’язково повинні містити відомості, зазначені в указаній нормі
Закону.
Пунктом 1 частини першої статті
55 Закону передбачено подання до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, заяви про реєстрацію такого кандидата в народні депутати України, підписаної керівником політичної партії та скріпленої печаткою цієї партії.
Натомість на порушення вказаних вимог
Закону в поданій до Комісії заяві про реєстрацію кандидата в народні депутати України Шаповалова С.С. підпис керівника політичної партії не скріплено її печаткою, а отже, такий документ не можна вважати заявою про реєстрацію кандидата в народні депутати України в розумінні пункту 1 частини першої статті
55 Закону.
За таких обставин документа, передбаченого пунктом 1 частини першої статті
55 Закону, а саме: заяви про реєстрацію кандидата в народні депутати України Шаповалова С.С., скріпленої печаткою політичної партії, до Комісії не подано.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті
55 Закону для реєстрації кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, до Центральної виборчої комісії подається декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кандидата в народні депутати України відповідно до статті
57 Закону.
Частиною першою статті
57 Закону встановлено, що декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається кандидатом у народні депутати України за формою, визначеною відповідно до Закону України
"Про запобігання корупції" .
За змістом частини першої статті
45 Закону України
"Про запобігання корупції" подання декларації здійснюється шляхом її заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції за встановленою ним формою.
Згідно з пунктом 2 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України "Про вибори народних депутатів України" стосовно декларування майнового стану, доходів, витрат і зобов’язань фінансового характеру під час реєстрації кандидатів у народні депутати України на проміжних виборах народних депутатів України, затвердженого
постановою Центральної виборчої комісії від 16 січня 2020 року № 4, на проміжних виборах народних депутатів України декларація (усі сторінки декларації, у тому числі ті сторінки її розділів, стосовно яких у суб’єкта декларування та членів його сім’ї відсутні об’єкти для декларування у відповідному розділі) кандидата в народні депутати України разом з іншими документами, передбаченими статтею
55 Закону, подається до Центральної виборчої комісії для реєстрації особи кандидатом у народні депутати України після присвоєння такій декларації унікального ідентифікатора документа в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на паперових носіях та в електронному вигляді:
на паперових носіях - роздрукована декларація, розміщена в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, засвідчена підписом кандидата в народні депутати України шляхом проставлення його на останній сторінці декларації;
в електронному вигляді - у форматі PDF (*.pdf) на оптичному носії інформації (CD-R, DVD-R) або на USB-флешнакопичувачі чи іншому пристрої для запам’ятовування, що використовує інтерфейс USB.
Однак усупереч зазначеному подані на паперових носіях декларації для реєстрації кандидатів у народні депутати Пазюрича О.А., Сахна М.М., Шаповалова С.С. не розміщено в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а їх подання здійснювалося не шляхом її заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Крім того, декларації вказаних осіб в електронному вигляді до Комісії не подавалися.
Пунктом 6 частини першої статті
55 Закону передбачено, що для реєстрації кандидата в народні депутати України, висунутого політичною партією у відповідному одномандатному виборчому окрузі, необхідно подати до Центральної виборчої комісії документ про внесення грошової застави відповідно до статті
56 Закону.
Так, згідно з частиною другою статті
56 Закону політична партія, яка висунула кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації вносить на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії грошову заставу в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати. При цьому Центральна виборча комісія зауважує, що на проміжних виборах народного депутата України 28 березня 2021 року розмір грошової застави кандидата в народні депутати України становить 60000 (шістдесят тисяч) гривень.
За змістом пункту 6 Роз’яснення документ про внесення грошової застави відповідно до статті
56 Закону, який подається до Комісії разом з іншими документами для реєстрації кандидата в народні депутати України, повинен підтверджувати здійснення банківської операції та відображати, зокрема:
внесення грошової застави саме політичною партією, яка висунула кандидата в народні депутати України;
................Перейти до повного тексту