1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
N 15 від 13.06.2001
м. Київ
Про подання Житомирського міського голови щодо реєстрації ініціативної групи із всеукраїнського референдуму, утвореної на зборах громадян України 15 травня 2001 року в м. Житомирі
До Центральної виборчої комісії 30 травня 2001 року надійшло подання Житомирського міського голови Фесенка А.І. від 28 травня 2001 року N 25/Г-2472 щодо реєстрації ініціативної групи із всеукраїнського референдуму, утвореної на зборах громадян України 15 травня 2001 року в м. Житомирі. Відповідно до поданих документів вказаними зборами було схвалено пропозицію про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою з винесенням на нього таких питань:
"Чи Ви згодні з тим, що за те, що сталося з Україною та її народом за всі роки правління Президента Л.Д. Кучми (катастрофічне руйнування економіки, різке погіршення добробуту народу, зростання злочинності і корупції, падіння авторитету України в світі, масові порушення прав громадян та інше) він повинен в знак каяття сам добровільно подати у відставку та проголосити заяву про неї відповідно до статей 108 та 109 Конституції України?"
"Чи Ви згодні з тим, що в Україні внаслідок правління Л.Д. Кучми утвердився авторитарний, антидемократичний владний режим і тому потрібно після відставки нинішнього Президента встановити європейську модель організації влади, за якої народ через обраних ним своїх представників бере участь у формуванні Кабінету Міністрів України та здійснює контроль за його діяльністю?"
Перевіркою щодо відповідності поданих до Центральної виборчої комісії документів вимогам Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми" (далі - Закон) встановлено, що зазначені документи не відповідають вимогам Закону, а збори громадян України, що відбулися 15 травня 2001 року в м. Житомирі в міському будинку культури, проведені з порушенням Закону.
На порушення вимог частини першої статті 7 та частини першої статті 16 Закону учасниками зборів були зареєстровані 13 громадян, які не досягли 18-річного віку: Черниш Іван Володимирович, 15 червня 1983 року народження (N 12); Козератська Світлана Олександрівна, 20 травня 1983 року народження (N 167); Грузько Марина Василівна, 24 квітня 1984 року народження (N 198); М'яновський Юрій Віталійович, 5 серпня 1983 року народження (N 236); Шевчук Олег Петрович, 29 травня 1983 року народження (N 250); Поліщук Ілона Анатоліївна, 12 листопада 1983 року народження (N 253); Поліщук Надія Михайлівна, 13 травня 1984 року народження (N 255); Радкевич Людмила Михайлівна, 1 жовтня 1984 року народження (N 256); Боралюк Роман Васильович, 23 жовтня 1983 року народження (N 267); Козирадська Ганна Олександрівна, 14 червня 1985 року народження (N 277); Кучер Людмила Василівна, 16 жовтня 1983 року народження (N 281); Ратко Олег Володимирович, 8 червня 1984 року народження (N 282); Новіков Костянтин Валентинович, 28 серпня 1983 року народження (N 287). Учасниками зборів двічі зареєстровані чотири особи, а саме: Куліш Руслан Леонідович (N 7 та N 188); Шиш Артем Володимирович (N 55 та N 273); Шиш Максим Володимирович (N 56 та N 274); Полтєва Надія Леонтіївна (N 132 та N 214).
Відповідно до частини четвертої статті 16 Закону реєстрація учасників зборів проводиться перед початком зборів шляхом складання їх списку із зазначенням прізвищ, імен та по батькові, місця проживання. Однак, як свідчать документи, реєстрація учасників зборів громадян України в м. Житомирі продовжувалася після початку зборів, що підтверджується розбіжністю між кількістю учасників зборів, зазначеною у протоколі зборів (260 учасників), та листом реєстрації (325 учасників). Не дотримано також вимоги Закону щодо зазначення місця проживання, окремих учасників зборів. Лише стосовно 66 учасників зборів у листі реєстрації зазначені повні відомості про місце проживання.
Таким чином, зазначені в поданих документах відомості про кількість учасників та результати голосування з усіх питань порядку денного є недостовірними і не мають передбачених Законом правових наслідків.
Відповідно до частини четвертої статті 16 Закону обов'язковою умовою порядку денного є розгляд питань щодо обговорення доцільності проведення референдуму. Як засвідчує протокол зборів громадян, зазначене питання не було передбачене порядком денним і не виносилося на розгляд учасників зборів.

................
Перейти до повного тексту