- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 23 листопада 2020 року № 520 |
Про окрему ухвалу П’ятого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2020 року у справі № 420/12351/20
До Центральної виборчої комісії 21 листопада 2020 року надійшла окрема ухвала П’ятого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2020 року у справі № 420/12351/20, якою доведено до відома Центральної виборчої комісії про порушення Одеською обласною територіальною виборчою комісією вимог частин другої, третьої статті 14, частин шостої, сьомої статті 80, статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України, що полягають у невиконанні зазначеною виборчою комісією ухвал П’ятого апеляційного адміністративного суду від 19 та 20 листопада 2020 року про витребування доказів у виборчій справі, у ненаданні у строк, установлений судом, витребуваних доказів.
Указану окрему ухвалу надіслано до Центральної виборчої комісії з метою вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Як зазначено в окремій ухвалі, П’ятим апеляційним адміністративним судом 19 листопада 2020 року прийнято ухвалу, якою витребувано від Одеської обласної територіальної виборчої комісії оригінали або належним чином засвідчені копії протоколів територіальних виборчих комісій про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради в межах територіальних виборчих округів № 4, 5 та 10 та зобов’язано вказану виборчу комісію надати витребувані судом докази у строк до 13 години 20 листопада 2020 року.
Ухвалу суду було направлено 19 листопада 2020 року о 21 годині 19 хвилин на електронну адресу Одеської обласної територіальної виборчої комісії, що підтверджується електронним звітом про підтвердження доставлення, однак у встановлений судом строк, тобто до 13 години 20 листопада 2020 року, зазначену ухвалу Одеською обласною територіальною виборчою комісією виконано не було.
Ухвалою того самого суду від 20 листопада 2020 року Одеську обласну територіальну виборчу комісію було повторно зобов’язано надати оригінали або належним чином засвідчені копії протоколів територіальних виборчих комісій про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради в межах територіальних виборчих округів № 4, 5 та 10 у строк до 19 години 20 листопада 2020 року.
Зазначену ухвалу суду було направлено на електронну адресу Одеської обласної територіальної виборчої комісії 20 листопада 2020 року о 17 годині 27 хвилин, що підтверджується електронним звітом про підтвердження доставлення. Крім того, як зазначає суд, копію цієї ухвали було отримано заступником голови Одеської обласної територіальної виборчої комісії Платоновою Т.Б. нарочно, про що нею здійснено власноручно відмітку на супровідному листі.
Однак друга ухвала П’ятого апеляційного адміністративного суду про витребування доказів у виборчій справі також залишилась невиконаною у встановлений судом строк.
Насамкінець П’ятим апеляційним адміністративним судом постановлено ухвалу про тимчасове вилучення в Одеської обласної територіальної виборчої комісії оригіналів для огляду в суді першого та/або другого примірників чи належним чином завірених копій протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради в межах частин 4, 5 та 10 територіальних виборчих округів щодо сільських, селищних та міських територіальних виборчих комісій (у тому числі з позначкою "Уточнений").
Як зазначено в окремій ухвалі, незважаючи на вжиття судом апеляційної інстанції всіх можливих та передбачених
Кодексом адміністративного судочинства України заходів процесуального примусу, Одеська обласна територіальна виборча комісія рішень суду не виконала, жодних дій, спрямованих на виконання покладеного на неї обов’язку надати докази, не вчинила, "зухвало ігноруючи положення чинного законодавства щодо обов’язковості судових рішень".
Як наголошується в окремій ухвалі, ненадання Одеською обласною територіальною виборчою комісією витребуваних судом з метою повного і всебічного розгляду справи доказів перешкоджало належному вирішенню адміністративної справи у строк, установлений процесуальним законом, безпідставно затягувало розгляд справи, що є недопустимим, а також позбавляло суд апеляційної інстанції можливості здійснити дослідження певної частини доказів у справі.
З наданих головою Одеської обласної територіальної виборчої комісії Бершавським О.В. пояснень Комісією не встановлено поважних причин невиконання цією територіальною виборчою комісією ухвал П’ятого апеляційного адміністративного суду від 19 та 20 листопада 2020 року про витребування доказів.
Крім того, у вказаних поясненнях зазначено, що відповідні ухвали суду були отримані на електронну пошту "19.11.2020 року о 21:19 годин", "20.11.2020 року о 17:38 годин", а згідно з постановою Одеської обласної територіальної виборчої комісії від 11 листопада 2020 року № 150 "Про зміну режиму роботи Одеської обласної територіальної виборчої комісії" був установлений такий режим роботи комісії: "з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00 години з обідньою перервою з 13:00 по 14:00 годину, вихідні - субота, неділя". Копію зазначеної постанови додано до пояснень.
У зв’язку з цим Комісія зазначає, що за змістом частин першої, четвертої, восьмої статті
33, частини першої статті
206 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) територіальні виборчі комісії є постійно діючими колегіальними органами, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів і забезпечують реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Територіальні виборчі комісії та їх члени при виконанні своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до
Конституції України,
Кодексу та законів України (частина третя статті
32, частина четверта статті
38 Кодексу).
Частиною другою статті
14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України.
Згідно зі статтею
1 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" (далі - Закон) Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі
Конституції та законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, установлених цим та іншими законами України.
Частиною другою статті
1, пунктом 3 статті
17, пунктами 1, 2 статті
21 Закону на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.
Частиною другою статті
33, частиною першою статті
202 Кодексу передбачено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
При цьому Комісія зауважує, що виборчий процес кожних виборів здійснюється на засадах гарантії реалізації виборчих прав громадян, визначених
Конституцією України та Кодексом (пункт 1 частини першої статті
21 Кодексу).
Належне здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених Кодексом, точне і достовірне встановлення результатів виборів гарантується (частина друга статті
19 Кодексу).
Територіальні виборчі комісії є тими органами, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених законами України, забезпечують організацію та проведення відповідних місцевих виборів.
Комісія наголошує, що виборчий процес має низку особливостей, серед яких його швидкоплинність, незворотність етапів у часі та неможливість їх поновлення.
................Перейти до повного тексту