1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 20 листопада 2020 року № 508
Про окремі питання діяльності Житомирської обласної територіальної виборчої комісії та Новоград-Волинської районної територіальної виборчої комісії Житомирської області
До Центральної виборчої комісії 8 листопада 2020 року надійшло рішення Житомирського окружного адміністративного суду, датоване тим самим днем, у справі № 240/19399/20, залишене без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року в указаній справі, згідно з яким визнано протиправним та скасовано протокол № 16 засідання Ємільчинської селищної територіальної виборчої комісії Новоград-Волинського району Житомирської області (далі - Ємільчинська селищна територіальна виборча комісія) від 2 листопада 2020 року "про визнання результатів голосування на виборчій дільниці № 180271 - недійсними"; зобов’язано Ємільчинську селищну територіальну виборчу комісію провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 180271 та встановити підсумки голосування шляхом складання відповідних протоколів: з виборів депутатів Житомирської обласної ради, з виборів депутатів Новоград-Волинської районної ради Житомирської області (далі - Новоград-Волинська районна рада), з виборів депутатів Ємільчинської селищної ради Новоград-Волинського району Житомирської області та Ємільчинського селищного голови Новоград-Волинського району Житомирської області.
На виконання зазначеного рішення суду Ємільчинською селищною територіальною виборчою комісією 16 листопада 2020 року проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 180271, про що територіальною виборчою комісією складено протокол про повторний підрахунок голосів виборців. Також з урахуванням відомостей протоколу про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 180271 Ємільчинською селищною територіальною виборчою комісією складено протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Новоград-Волинської районної ради в межах частини територіального виборчого округу № 3 з позначкою "Уточнений" та протокол про підсумки голосування з виборів депутатів Житомирської обласної ради в межах частини територіального виборчого округу № 5 з позначкою "Уточнений".
Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 29 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (далі - Закон) член Центральної виборчої комісії 18 листопада 2020 року звернувся до Житомирської обласної територіальної виборчої комісії та Новоград-Волинської районної територіальної виборчої комісії Житомирської області (далі - Новоград-Волинська районна територіальна виборча комісія) з вимогою повідомити Комісію, чи враховано вказаними територіальними виборчими комісіями результати повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 180271, проведеного на виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 8 листопада 2020 року в справі № 240/19399/20, та чи складено у зв’язку з цим протоколи територіальними виборчими комісіями про підсумки голосування у відповідному територіальному виборчому окрузі з виборів депутатів обласної та районної ради з позначкою "Уточнений".
До Центральної виборчої комісії 19 листопада 2020 року надійшов лист Новоград-Волинської районної територіальної виборчої комісії від 18 листопада 2020 року № 63, у якому йдеться про те, що 18 листопада 2020 року о 19 годині 30 хвилин до зазначеної виборчої комісії звернулися представники Ємільчинської селищної територіальної виборчої комісії з уточненим протоколом "про підсумки голосування з виборів депутатів Новоград-Волинської районної ради у межах територіального виборчого округу № 3", складеним на виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 8 листопада 2020 року в справі № 240/19399/20. У цьому листі також указано, що Новоград-Волинською районною територіальною виборчою комісією на сьогодні не враховано результатів повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 180271, оскільки вказаним рішенням суду "було встановлено зобов’язати відповідача, а саме Ємільчинську селищну територіальну виборчу комісію Новоград-Волинського району Житомирської області провести перерахунок голосів виборців та встановити результати виборів депутатів до Житомирської обласної ради, Новоград-Волинської районної ради, Ємільчинської селищної ради Житомирської області та кандидатів на Ємільчинського селищного голову з врахуванням результатів голосування на виборчій дільниці № 180271 Ємільчинської селищної територіальної виборчої комісії Новоград-Волинського району Житомирської області та не вказано про виконання рішення суду третьою стороною - Новоград-Волинською районною територіальною виборчою комісією".
Також до Комісії 19 листопада 2020 року надійшов лист Житомирської обласної територіальної виборчої комісії за № 23, датований тим самим днем, у якому повідомляється, що станом на 12 годину 19 листопада 2020 року інформації про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 180271 до вказаної виборчої комісії не надійшло, протоколу Житомирської обласної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування у територіальному виборчому окрузі № 5 з виборів депутатів Житомирської обласної ради з позначкою "Уточнений" не складено.
Згідно з частиною першою статті 16 Закону, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому Законом порядку. Також Комісія в разі необхідності може за власною ініціативою розглянути та прийняти в установленому Законом порядку рішення стосовно організації роботи виборчих комісій, а також інших питань, що належать до повноважень Комісії (частина друга статті 16 Закону).
При цьому за змістом частини другої статті 1, пункту 3 частини першої статті 17, пунктів 1, 2 частини першої статті 21 Закону на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.
На виконання передбачених указаними нормами законодавства повноважень Центральна виборча комісія, вивчивши наявні документи, зазначає.
Відповідно до частини першої статті 32 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) в Україні утворюються і діють передбачені Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом (частина четверта статті 32 Кодексу).
Частинами першою, четвертою, восьмою статті 33, частиною першою статті 206 Кодексу встановлено, що територіальні виборчі комісії є постійно діючими колегіальними органами, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених законами України, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів.
Повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів визначено статтею 206 Кодексу, згідно з положеннями якої територіальні виборчі комісії, зокрема, встановлюють підсумки голосування з виборів депутатів відповідних рад, результати виборів депутатів місцевих рад, здійснюють офіційне опублікування результатів таких виборів; реєструють обраних депутатів відповідних місцевих рад, інформують населення про зареєстрованих депутатів та основні відомості про них.
Частиною третьою статті 206 та частиною першою статті 255 Кодексу визначено, що сільська, селищна, міська виборча комісія складає та передає до обласної виборчої комісії, районної виборчої комісії протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів відповідної районної ради, обласної ради в територіальному виборчому окрузі, частині територіального виборчого округу, утворених у межах відповідного села, селища, міста (чи відповідної територіальної громади)
Протоколи про підсумки голосування з відповідних місцевих виборів складаються відповідними територіальними виборчими комісіями за формами, затвердженими постановою Центральної виборчої комісії від 4 жовтня 2020 року № 341.
Відповідно до статті 255 Кодексу виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська (міста з районним поділом з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія складають протоколи про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської ради в межах територіального виборчого округу на підставі протоколів відповідних сільських, селищних, міських, районних у місті виборчих комісій про підсумки голосування в межах частини цього округу.

................
Перейти до повного тексту