- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 20 листопада 2020 року № 502 |
Про окрему ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2020 року у справі № 260/3533/20
До Центральної виборчої комісії 30 жовтня 2020 року надійшла окрема ухвала Закарпатського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2020 року у справі № 260/3533/20, якою Комісію зобов’язано вжити заходи щодо усунення та недопущення надалі недоліків у діяльності Ужгородської міської територіальної виборчої комісії Ужгородського району Закарпатської області (далі - Ужгородська міська територіальна виборча комісія), усунення причин та умов, що сприяли невиконанню вимог ухвал суду про витребування доказів від 27 і 28 жовтня 2020 року та притягнути до дисциплінарної відповідальності винних осіб.
У зазначеному судовому рішенні Закарпатським окружним адміністративним судом указано на неодноразове невиконання Ужгородською міською територіальною виборчою комісією вимог ухвал цього суду, а саме від 27 і 28 жовтня 2020 року про витребування доказів, зокрема, ненадання "належним чином завіреного примірника бланку (взірця) бюлетеня, затвердженого Ужгородською міською територіальною виборчою комісією Ужгородського району Закарпатської області, який видавався для голосування 25.10.2020 року по виборчому округу № 2".
При цьому в окремій ухвалі вказано, що неодноразове невиконання вимог суду щодо надання доказів викликало необхідність вчинення додаткових дій для всебічного, повного та об’єктивного розгляду справи, а також порушило право позивача на своєчасний розгляд справи. Також судом зауважено, що ці обставини свідчать про неналежне та несумлінне виконання службовими особами Ужгородської міської територіальної виборчої комісії своїх службових обов’язків, що призвело до затягування розгляду справи, щодо якої встановлено скорочені терміни розгляду та прояву неповаги до суду.
Крім того, до Центральної виборчої комісії 3 листопада 2020 року надійшов лист Ужгородської міської територіальної виборчої комісії за підписом голови цієї комісії Куберки Р.Л., в якому зазначено, що на виконання ухвал Закарпатського окружного адміністративного суду було надано "належним чином завірений примірник бланку (взірця) бюлетеня, затвердженого Ужгородською міською територіальною виборчою комісією Ужгородського району Закарпатської області, який видавався для голосування 25.10.2020 року по виборчому округу № 2. При цьому інтерпретація судом, що ним витребовувався саме оригінал бюлетеня, а не його взірець спростовується змістом ухвал суду, в яких зазначено про надання примірнику бланку (взірця) бюлетеня. Разом з тим, якщо б в ухвалах суду йшлося про надання саме оригіналу бюлетеня, то в силу ч. 1 ст.
158-1 Кримінального кодексу України Ужгородська міська територіальна виборча комісія Ужгородського району Закарпатської області не вправі надавати такий бюлетень. Зазначене випливає зі ст.
250 Виборчого кодексу України, де вказано, що після підрахунку голосів на виборчій дільниці виборча документація, у тому числі і бюлетені підлягають опечатуванню і можуть бути проаналізовані тільки в процедурі перерахунку голосів згідно ч. 12 ст.
254 Виборчого кодексу України".
У зв’язку з цим Комісія зазначає, що за змістом частин першої, четвертої, восьмої статті
33, частини першої статті
206 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) територіальні виборчі комісії є постійно діючими колегіальними органами, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів і забезпечують реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Територіальні виборчі комісії та їх члени при виконанні своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до
Конституції України,
Кодексу та законів України (частина третя статті
32, частина четверта статті
38 Кодексу).
Частиною другою статті
14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України.
Згідно зі статтею
1 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" (далі - Закон) Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі
Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, установлених цим та іншими законами України.
Частиною другою статті
1, пунктом 3 статті
17, пунктами 1, 2 статті
21 Закону на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.
Частиною другою статті
33, частиною першою статті
202 Кодексу передбачено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
................Перейти до повного тексту