1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 18 листопада 2020 року № 497
Про заяву кандидата в депутати Львівської міської ради Львівського району Львівської області Лозинського Євгенія Петровича, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 16 листопада 2020 року за № 21-36/1-24591
До Центральної виборчої комісії 16 листопада 2020 року надійшла заява кандидата в депутати Львівської міської ради Львівського району Львівської області Лозинського Євгенія Петровича щодо порушень, вчинених Львівською міською виборчою комісією Львівського району Львівської області та районними в місті Львові територіальними виборчими комісіями, під час встановлення підсумків голосування та результатів виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року.
У заяві суб’єкт звернення також указує на порушення порядку складання протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на окремих виборчих дільницях з позначкою "Уточнений", що спричинило внесення недостовірних відомостей до протоколів районних у місті Львові територіальних виборчих комісій про підсумки голосування з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року у відповідних територіальних виборчих округах.
Лозинський Є.П., зазначаючи про невідповідність результатів виборів реальному волевиявленню громадян, просить Центральну виборчу комісію визнати протиправними дії Галицької районної в місті Львові територіальної виборчої комісії щодо складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року в межах територіального виборчого округу № 1; Залізничної районної в місті Львові територіальної виборчої комісії щодо складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року в межах територіального виборчого округу № 2; Личаківської районної в місті Львові територіальної виборчої комісії щодо складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року в межах територіального виборчого округу № 3; Франківської районної в місті Львові територіальної виборчої комісії щодо складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року в межах територіального виборчого округу № 5; Шевченківської районної в місті Львові територіальної виборчої комісії щодо складання протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року в межах територіального виборчого округу № 6; зобов’язати вказані районні в місті територіальні виборчі комісії скласти протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року в межах відповідних територіальних виборчих округів після проведення повторного підрахунку голосів виборців на окремих виборчих дільницях, із зазначених у заяві обґрунтувань.
Також суб’єкт звернення заявляє вимоги щодо визнання протиправною бездіяльність Львівської міської територіальної виборчої комісії Львівського району Львівської області (далі - Львівська міська територіальна виборча комісія) стосовно незабезпечення контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори районними в місті Львові територіальними виборчими комісіями та дільничними виборчими комісіями, що зумовило недостовірне встановлення результатів виборів; визнання протиправними дій Львівської міської територіальної виборчої комісії стосовно складення 2 листопада 2020 року протоколу про результати виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року в єдиному багатомандатному виборчому окрузі; встановлення факту одноразового грубого порушення Львівською міською територіальною виборчою комісією вимог законодавства України, у зв’язку з чим дострокового припинення повноваження всього її складу; зобов’язання вказану територіальну виборчу комісію після формування її нового складу скласти протокол про результати виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року після складення районними в місті Львові територіальними виборчими комісіями протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Львівської міської ради Львівського району Львівської області 25 жовтня 2020 року в межах відповідних територіальних виборчих округів, а також вжити інших заходів, що забезпечать ефективне поновлення його порушених виборчих прав.
До Центральної виборчої комісії 18 листопада 2020 року Лозинським Є.П. подано доповнення до його заяви, зареєстрованої в Комісії 16 листопада 2020 року за № 21-36/1-24591, в якій повідомляється про інші факти порушень, що мали місце під час транспортування та передачі виборчих документів до районних у місті Львові територіальних виборчих комісій дільничними виборчими комісіями виборчих дільниць № 461969, 461951, 461930, 461966, 460987, 461927, 461929, 461942, 461948, 461987, 461958, 461939, 461935, 461964, 461946, 461941, 461947, 461926, 461955, 461944, 461956, 461957, 461936, 461954, 461930, 461943, 461974, 461925, 461972, 461954, 462147, 462146, 462151, 462140, 462121, 462129, 462113, 462116, 462136, 462119, 462149, 462136, 462118, 462114, 462111, 462108, 462106, 462104, 462144, 462141, 462124, 462122, 462100, 461861, 461859, 461852, 461857, 461871, 461870, 461919, 461918, 461914, 461913, 461902, 461899, 461896, 461890, 461882, 461881, 461892, 461923, 461910, 461891, 462061, 462055, 462071, 462040, 462044, 462051, 462049, 462062, 462077, 462087, 462063 разом з доданими копіями актів про виявлення порушення вимог Виборчого кодексу України (далі - Кодекс), в якій порушується питання про проведення повторного підрахунку голосів виборців на відповідних виборчих дільницях.
Розглянувши вказану заяву та доповнення до неї, беручи до уваги інші наявні документи, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною першою статті 32 Кодексу в Україні утворюються і діють передбачені Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Територіальні виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, які в межах повноважень, визначених Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів (частини перша, четверта статті 33 Кодексу).
Частиною третьою статті 32 Кодексу передбачено, що виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, установлені Конституцією України, Кодексом та законами України.
Втручання в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом, заборонено (частина четверта статті 32 Кодексу).
До повноважень територіальної виборчої комісії згідно зі статтею 206 Кодексу належить, зокрема, встановлення підсумків та результатів відповідних виборів, розгляд звернень, заяв і скарг стосовно підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, прийняття щодо них рішень, здійснення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується відповідних місцевих виборів, здійснення інших повноважень, передбачених Кодексом.
Статтею 254 Кодексу визначено порядок прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій територіальною виборчою комісією, за змістом частин першої, третьої - п’ятої якої з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
На вказаному засіданні територіальної виборчої комісії голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.
За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з передбачених частиною п’ятою статті 254 Кодексу рішень, а саме: врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому Кодексом.
Згідно з частиною сьомою статті 254 Кодексу в разі виявлення у протоколі дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці виправлень, помилок, неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів, територіальна виборча комісія своїм рішенням може зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з позначкою "Уточнений" відповідно до пункту 2 частини п’ятої цієї статті (якщо зміст таких виправлень, помилок та неточностей неможливо з’ясувати та усунути без складання протоколу з позначкою "Уточнений" дільничною виборчою комісією), про що зазначається у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
У разі виявлення у протоколі виправлень, помилок та неточностей, які можливо усунути без повторного підрахунку голосів та які не потребують складання протоколу з позначкою "Уточнений", територіальна виборча комісія приймає рішення, передбачене пунктом 1 частини п’ятої статті 254 Кодексу, із зазначенням виявлених виправлень, помилок та неточностей. Таке рішення додається до протоколу дільничної виборчої комісії.

................
Перейти до повного тексту