1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 6 листопада 2020 року № 453
Про окрему ухвалу П’ятого апеляційного адміністративного суду від 4 листопада 2020 року у справі № 420/11465/20
До Центральної виборчої комісії надійшла окрема ухвала П’ятого апеляційного адміністративного суду від 4 листопада 2020 року у справі № 420/11465/20, якою доведено до відома Центральної виборчої комісії встановлені судом обставини щодо порушень виборчих прав громадянки Кириленко Світлани Олександрівни як виборця у зв’язку з виключенням її зі списку виборців на виборчій дільниці № 510693.
Указану окрему ухвалу надіслано до Комісії з метою здійснення заходів щодо поновлення порушених виборчих прав Кириленко С.О. як виборця на виборчій дільниці № 510693.
Так, Кириленко С.О. звернулася до Одеського окружного адміністративного суду за захистом свого порушеного права, зокрема, посилаючись на те, що дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 510693 не виконала постанови П’ятого апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2020 року у справі № 509/5299/20 та не поновила її (та інших 166 осіб) у списках виборців на зазначеній виборчій дільниці, вона не змогла реалізувати своє право голосу, у зв’язку з чим просила суд визнати протиправними дії Кароліно-Бугазької сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазька сільська виборча комісія) щодо встановлення результатів виборів Кароліно-Бугазької сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазька сільська рада) та Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області (далі - Кароліно-Бугазький сільський голова), які відбулися 25 жовтня 2020 року; визнати протиправними та скасувати постанову Кароліно-Бугазької сільської виборчої комісії від 27 жовтня 2020 року про визнання обраними депутатами Кароліно-Бугазької сільської ради у семи територіальних багатомандатних виборчих округах на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року та постанову Кароліно-Бугазької сільської виборчої комісії від 27 жовтня 2020 року "Про визнання Апанасенка А.В. обраним Кароліно-Бугазьким сільським головою Білгород-Дністровського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області Кароліно-Бугазької сільської об’єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області".
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року у справі № 420/11465/20 визнано протиправними дії Кароліно-Бугазької сільської виборчої комісії щодо встановлення результатів виборів Кароліно-Бугазької сільської ради та Кароліно-Бугазького сільського голови, які відбулися 25 жовтня 2020 року; визнано протиправними та скасовано постанови вказаної виборчої комісії від 27 жовтня 2020 року № 246 - 252 про визнання депутатів обраними у багатомандатних виборчих округах № 1 - 7; визнано протиправною та скасовано постанову Кароліно-Бугазької сільської виборчої комісії № 221 від 27 жовтня 2020 року "Про визнання Апанасенка А.В. обраним Кароліно-Бугазьким сільським головою Білгород-Дністровського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Кароліно-Бугазького сільського голови Білгород-Дністровського району Одеської області Кароліно-Бугазької сільської об’єднаної територіальної громади Білгород-Дністровського району Одеської області".
Постановою П’ятого апеляційного адміністративного суду від 4 листопада 2020 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року про визнання протиправними дій щодо встановлення результатів виборів та визнання протиправними і скасування постанов Кароліно-Бугазької сільської виборчої комісії від 27 жовтня 2020 року скасовано та прийнято нове, яким у задоволенні адміністративного позову Кириленко С.О. відмовлено.
У своїй постанові суд апеляційної інстанції зауважив, що "з огляду на те, що голосування з виборів депутатів Кароліно-Бугазької сільської ради у день голосування не було визнано недійсним, позивачем фактично не ставиться питання про недотримання у день голосування порядку організації і проведення голосування, передбаченого статтею 250 Виборчого кодексу України (далі - Кодекс), а визнання депутатів обраними у багатомандатних виборчих округах № 1 - 7 відбулося згідно з приписами пункту 1 частини першої статті 268 Кодексу, а саме на підставі відповідних протоколів дільничних виборчих комісій (які позивачем не оскаржуються), колегія суддів вважає, що оспорювані за цим позовом усі 7 постанов сільської територіальної виборчої комісії були прийняті з дотриманням наведених вище норм чинного виборчого законодавства, що в свою чергу, виключає обставини і підстави для їх скасування, яке в подальшому може призвести до рішень про визнання виборів депутатів у всіх 7-ми багатомандатних виборчих округах такими, що не відбулися, та про призначення повторних виборів".
При цьому апеляційний суд під час прийняття остаточного рішення в указаній справі зазначив, що аналогічних висновків зі спірних питань дійшов П’ятий апеляційний адміністративний суд під час ухвалення постанов від 3 та 4 листопада 2020 року в аналогічних спорах. Так, "3 листопада 2020 року вказаним судом у справі № 420/11490/20 скасовано рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року про визнання протиправним та скасування постанови Кароліно-Бугазької сільської виборчої комісії № 246 від 27 жовтня 2020 року "Про визнання депутатів обраними у багатомандатному виборчому окрузі № 1". Тобто, постанова виборчої комісії № 246 від 27 жовтня 2020 року (яку оскаржує Кириленко С.О.) судовим рішенням у справі № 420/11490/20, яке набрало законної сили, фактично визнано законною та прийнятою без порушень чинного Кодексу.
Подібне рішення за аналогічним позовом іншого кандидата було ухвалено апеляційним судом 4 листопада 2020 року, яким також було скасовано рішення Одеського окружного адміністративного суду від 1 листопада 2020 року про визнання протиправною та скасування постанови Кароліно-Бугазької сільської виборчої комісії № 246 від 27 жовтня 2020 року.
Крім того, 3 листопада 2020 року П’ятим апеляційним адміністративним судом у справах № 420/11493/20, 420/11492/20, 420/11494/20 було ухвалено аналогічні постанови, якими скасовано (а в справах № 420/11488/20, 420/11491/20 - залишено без змін) рішення Одеського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року щодо визнання протиправними та скасування постанов Кароліно-Бугазької сільської виборчої комісії від 27 жовтня 2020 року № 247 - 249, 252 "Про визнання депутатів обраними у багатомандатних виборчих округах № 2, 3, 4, 7". Тобто, ці постанови виборчої комісії, які також оскаржує Кириленко С.О., вказаними судовими рішеннями у справах № 420/11493/20, 420/11492/20, 420/11494/20, 420/11488/20, 420/11491/20, що набрали законної сили, фактично визнано законними та прийнятими без порушень чинного виборчого законодавства".
Беручи до уваги окрему ухвалу суду, що надійшла на виконання до Центральної виборчої комісії стосовно здійснення заходів щодо поновлення порушених виборчих прав Кириленко С.О. як виборця на виборчій дільниці № 510693, Комісія зазначає.
Згідно з частинами першою - третьою статті 7 Кодексу право голосу мають громадяни України, яким на день голосування виповнилося 18 років. Не має права голосу громадянин, визнаний судом недієздатним. Громадяни України, які мають право голосу, є виборцями.
Частиною четвертою вказаної статті Кодексу передбачено, що підставою реалізації виборцем свого права голосу на виборах є його включення до списку виборців на виборчій дільниці відповідно до Кодексу.
Право голосу на місцевих виборах мають виборці, виборча адреса яких віднесена до території відповідної територіальної громади або відповідної території (частина п’ята статті 7 Кодексу).
Відповідно до частини шостої зазначеної статті Кодексу належність громадянина до відповідної територіальної громади та проживання його на відповідній території визначаються його виборчою адресою (крім випадків, передбачених законом).
За змістом частини першої статті 28 Кодексу підготовка організації і проведення голосування та підрахунок голосів виборців здійснюються на виборчих дільницях.
Для підготовки та проведення голосування і підрахунку голосів виборців на місцевих виборах використовуються звичайні виборчі дільниці та спеціальні виборчі дільниці, що існують на постійній основі у стаціонарних закладах охорони здоров’я (частина третя статті 29, частина шоста статті 30 Кодексу).
За змістом статей 39, 43 Кодексу до списку виборців на звичайній виборчій дільниці включаються громадяни України, яким виповнилося або на день голосування на виборах виповниться 18 років і які мають право голосу на відповідних виборах та відносяться до цієї виборчої дільниці згідно з відомостями Державного реєстру виборців.
Попередній та уточнений списки виборців на звичайній виборчій дільниці складаються органами ведення Державного реєстру виборців (далі - орган ведення Реєстру) та передаються відповідним дільничним виборчим комісіям у встановлені Кодексом строки (статті 41, 43 Кодексу).
Не пізніш як за одинадцять днів до дня голосування орган ведення Реєстру у приміщенні, в якому він розташований, передає попередній список виборців на паперовому носії та виготовлені іменні запрошення відповідній дільничній виборчій комісії (частина перша статті 41 Кодексу).

................
Перейти до повного тексту