- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 15 жовтня 2020 року № 388 |
Про окремі питання діяльності Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області
До Центральної виборчої комісії 10 жовтня 2020 року надійшла заява Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність", у якій ідеться про порушення виборчого законодавства Добровеличківською селищною територіальною виборчою комісією Новоукраїнського району Кіровоградської області (далі - Добровеличківська селищна територіальна виборча комісія).
У вказаному зверненні наводяться обставини щодо прийняття незаконних рішень цією територіальною виборчою комісією, а саме: постанов Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії від 25 вересня 2020 року № 6 "Про відмову в отриманні документів для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради, включених до Єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської обласної організації Політичної партії "Європейська Солідарність", від 29 вересня 2020 року № 11 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради включених до Єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської обласної організації політичної партії "Європейська Солідарність", які було визнано протиправними та скасовано відповідними рішеннями Кіровоградського окружного адміністративного суду, що набрали законної сили.
На підтвердження зазначеного до звернення Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" додано відповідні копії рішень Кіровоградського окружного адміністративного суду.
Також суб’єкт звернення вказує на незаконність постанов Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії від 5 жовтня 2020 року № 15 та від 7 жовтня 2020 року № 17 "Про розгляд поданих Кіровоградською територіальною організацію Політичної партії "Європейська Солідарність" документів для реєстрації кандидатів у депутати до Добровеличківської селищної ради".
З метою з’ясування обставин, викладених у заяві Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність", телефонним зв’язком було повідомлено Добровеличківську селищну територіальну виборчу комісію про необхідність надати пояснення щодо цих обставин та належним чином завірені копії її постанов від 25 вересня 2020 року № 6, від 29 вересня 2020 року № 11, від 5 жовтня 2020 року № 15 та від 7 жовтня 2020 року № 17.
До Центральної виборчої комісії 13 жовтня 2020 року надійшли копії постанов Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії, зокрема, від 25 вересня 2020 року № 6, від 29 вересня 2020 року № 11, від 5 жовтня 2020 року № 15 та від 7 жовтня 2020 року № 17. Водночас пояснень щодо підстав для прийняття зазначених рішень до Комісії не надходило.
Проаналізувавши наявні документи та інші матеріали, вивчивши викладені у вказаній заяві обставини, Комісія зазначає.
24 вересня 2020 року Кіровоградською територіальною організацією Політичної партії "Європейська Солідарність" подано до Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії документи для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області (далі - Добровеличківська селищна рада), включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність".
Добровеличківська селищна територіальна виборча комісія 25 вересня 2020 року прийняла постанову № 6 "Про відмову в отриманні документів для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради, включених до Єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської обласної організації Політичної партії "Європейська Солідарність", якою відмовила в отриманні відповідних документів у зв’язку з їх невідповідністю вимогам
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс).
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року (справа № 340/4104/20) визнано протиправною та скасовано постанову Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії від 25 вересня 2020 року № 6, а також зобов’язано Добровеличківську селищну територіальну виборчу комісію розглянути документи, подані уповноваженим представником Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.
У своєму рішенні Кіровоградський окружний адміністративний суд дійшов висновку, що "вказана постанова прийнята відповідачем безпідставно та недобросовісно, поза межами наданих повноважень, є необґрунтованою, суперечить нормам законодавства про вибори та порушує права позивача як суб’єкта виборчого процесу на етапі висування та реєстрації кандидатів у депутати".
Постановою від 29 вересня 2020 року № 10 Добровеличківська селищна територіальна виборча комісія скасувала своє рішення від 25 вересня 2020 року № 6 та прийняла постанову № 11 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради включених до Єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської обласної організації політичної партії "Європейська Солідарність", якою відмовила в реєстрації відповідних кандидатів у зв’язку з "пропущенням строків подання документів та порушенням встановленого
Кодексом порядку висування кандидатів".
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 2 жовтня 2020 року (справа № 340/4226/20) визнано протиправною та скасовано постанову Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії від 29 вересня 2020 року № 11, а також зобов’язано цю комісію розглянути документи, подані уповноваженим представником Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність", та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.
У вказаному рішенні суд установив, що "позивачем (Кіровоградською територіальною організацією Політичної партії "Європейська Солідарність") подано документи до Добровеличківської СТВ у строк, встановлений частиною другою статті
227 Кодексу, а отже, у відповідача не було законних підстав для відмови в прийнятті документів для реєстрації кандидатів у депутати в зв’язку з пропуском строків, встановлених вказаною статтею".
Також суд зазначив, що "в матеріалах справи відсутні відомості щодо повідомлення позивача про відсутність обов’язкових документів, а тому посилання відповідача на порушення вимог п. 3 ч. 1 ст.
222 Кодексу є безпідставними".
5 жовтня 2020 року Добровеличківська селищна територіальна виборча комісія прийняла постанову № 15, а 7 жовтня 2020 року постанову № 17, якими вкотре було відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської обласної організації Політичної партії "Європейська Солідарність".
Зазначені постанови Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року(справа № 340/4441/20) було визнано протиправними та скасовано, а також зобов’язано Добровеличківську селищну територіальну виборчу комісію зареєструвати кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської обласної організації Політичної партії "Європейська Солідарність".
У своєму рішенні суд установив, що "згідно з протоколом засідання від 05.10.2020 року "за" прийняття спірного рішення проголосувало 9 осіб, проте кількісний склад комісії складає 18 чоловік, а відтак спірна постанова прийнята за відсутності більшості. Отже, враховуючи вищезазначене, а також визнання факту позову відповідачем в цій частині, суд дійшов висновку про те, що постанова № 15 від 05.10.2020 року Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області є протиправною".
Як було зазначено у відповідному судовому рішення, "наразі у Добровеличківській селищній територіальній виборчій комісії наявні всі необхідні документи як у паперовому так і в електронному вигляді, визначені статтею
222 Кодексу, щоб прийняти рішення про реєстрацію кандидатами у депутати".
Крім того, суд зауважив, що постанова Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії від 7 жовтня 2020 року № 17 "суперечить нормам законодавства про вибори та порушує права позивача як суб’єкта виборчого процесу на етапі висування та реєстрації кандидатів у депутати. Отже, ця постанова є протиправною".
Також суд звернув увагу, що "зібрані докази дають суду підстави дійти висновку про створення Добровеличківською селищною територіальною виборчою комісією усіх умов для не проведення реєстраційних дій". "Відмовляючи у реєстрації кандидатами в депутати усіх 24 осіб від політичної сили відповідач порушує основні виборчі права громадян відповідної територіальної громади, як право вільно обирати (право голосу на виборах) так і права бути обраним".
При цьому, на думку суду, "з боку виборчої комісії щодо політичної сили "Європейська солідарність" є прояв дискримінації з приводу проведення реєстрації кандидатів від політичної сили "Європейська солідарність".
Згідно зі статтею
1 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" (далі - Закон) Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі
Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, установлених цим та іншими законами України.
Відповідно до частини першої статті
16 Закону, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому Законом порядку.
Комісія зазначає, що згідно з частиною першою статті
32 Кодексу в Україні утворюються і діють передбачені Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених
Конституцією України та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
................Перейти до повного тексту