- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 8 жовтня 2020 року № 355 |
Про Роз’яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно забезпечення здійснення охорони приміщень виборчих комісій органами Національної поліції України під час місцевих виборів
З метою забезпечення однакового застосування окремих положень
Виборчого кодексу України на місцевих виборах та реалізації виборчих прав громадян України, сприяння виборчим комісіям у реалізації їх повноважень, відповідно до статей
24,
61,
211,
242 Виборчого кодексу України, керуючись статтями
11 -
13, пунктами 1, 2 частини другої статті
16, пунктами 1, 2, 4, 5 статті
17, пунктом 2 статті
21 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Затвердити Роз’яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно забезпечення здійснення охорони приміщень виборчих комісій органами Національної поліції України під час місцевих виборів (додається).
2. Цю постанову надіслати органам ведення Державного реєстру виборців для доведення до відома відповідних територіальних виборчих комісій, а також Міністерству внутрішніх справ України, Національній поліції України.
3. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.
Голова Центральної виборчої комісії |
О.ДІДЕНКО |
Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 8 жовтня 2020 року № 355
РОЗ’ЯСНЕННЯ
щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно забезпечення здійснення охорони приміщень виборчих комісій органами Національної поліції України під час місцевих виборів
Це Роз’яснення спрямоване на забезпечення однакового застосування окремих положень
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) щодо забезпечення здійснення охорони приміщень виборчих комісій органами Національної поліції України під час місцевих виборів, а також сприяння виборчим комісіям у реалізації їх повноважень.
1. За змістом статті
24 Кодексу органи виконавчої влади, зокрема правоохоронні органи України (прокуратура, Національна поліція України, Служба безпеки України), організовують свою роботу під час виборчого процесу, в тому числі у вихідні дні та в день голосування, таким чином, щоб, зокрема, забезпечити охорону приміщень виборчих комісій, а також охорону виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації.
Відповідно до положень статей
61,
211 Кодексу місцеві органи виконавчої влади, органи державної влади, органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи в межах своїх повноважень зобов’язані сприяти виборчим комісіям у реалізації їхніх повноважень, зокрема забезпечувати охорону виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації.
При цьому абзацом п’ятим частини першої статті
61 книги першої "Загальна частина"
Кодексу встановлено, що органи Національної поліції України зобов’язані не пізніш як за вісім днів до дня виборів забезпечити цілодобову охорону приміщень виборчих комісій, а також у разі необхідності, за зверненням Центральної виборчої комісії, - органів ведення Державного реєстру виборців.
Натомість абзацом восьмим частини першої статті
211 Кодексу, яка регулює питання матеріально-технічного забезпечення підготовки і проведення місцевих виборів, визначено, що органи Національної поліції України зобов’язані за зверненням територіальної виборчої комісії забезпечити цілодобову охорону приміщення відповідної виборчої комісії, а також у разі необхідності, за зверненням Центральної виборчої комісії, - органів ведення Державного реєстру виборців (регіональних, територіальних представництв Центральної виборчої комісії).
Отже, виходячи із системного аналізу вказаних положень статей
61 та
211 Кодексу, під час організації підготовки та проведення місцевих виборів забезпеченню не пізніш як за вісім днів до дня виборів органами Національної поліції України цілодобової охорони приміщень виборчих комісій має передувати відповідне звернення таких виборчих комісій.
2. Водночас
Кодекс містить низку спеціальних положень, які визначають випадки обов’язкового залучення поліцейських до здійснення охорони приміщень виборчих комісій та реалізації окремих виборчих процедур, строки яких чітко регламентовані Кодексом.
Так, статтею
242 Кодексу встановлено порядок виготовлення виборчих бюлетенів та їх передачі виборчим комісіям, а саме:
1) територіальна виборча комісія, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів, отримує виготовлені виборчі бюлетені від підприємства-виготовлювача:
- виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, міська (міст з районним поділом) виборча комісія - не пізніш як за дев’ять днів до дня голосування;
- районна, міська (міст без районного поділу), районна в місті (у містах, в яких утворені районні у місті ради) виборча комісія - не пізніш як за шість днів до дня голосування;
- сільська, селищна виборча комісія - не пізніш як за чотири дні до дня голосування (частина перша статті
242 Кодексу);
2) територіальні виборчі комісії, які встановлюють результати місцевих виборів, після отримання виборчих бюлетенів від підприємства-виготовлювача передають їх територіальним виборчим комісіям, які встановлюють підсумки відповідних місцевих виборів, у такі строки:
................Перейти до повного тексту