- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 14 лютого 2020 року № 36 |
Про скарги Александрова С.О., Кузьмінова Ю.К., Пилипенка В.А., Шерстюка Д.А., Пєнзова О.Ф., Кочиної Ю.С., Гавриленка А.А., Куниці С.П., Старицького В.О., Грачової Т.В., Летючої Л.Л., Шатрової Л.В., Войтенка С.А., Мєзєнцева Г.В., Височина А.Ю., Чмирьової Г.І., Лагунова Є.В., Мартиненко О.О., зареєстровані в Центральній виборчій комісії 3 лютого 2020 року за № 21-40-822, 21-40-824, 21-40-826, 21-40-827, 21-40-829, 21-40-831, 21-40-836, 21-40-839, 21-40-840, 21-40-841, 21-40-842, 21-40-844, 21-40-846, 21-40-848, 21-40-849, 21-40-851, 21-40-853, 21-40-855, 21-40-856, та скарги Матохіна Ю.В., Ткачука В.П., зареєстровані в Центральній виборчій комісії 5 лютого 2020 року за № 21-40-936, № 21-40-938
До Центральної виборчої комісії 3 лютого 2020 року надійшли скарги Александрова Сергія Олександровича, Кузьмінова Юрія Кондратовича, Пилипенка Віктора Анатолійовича, Шерстюка Дмитра Анатолійовича, Пєнзова Олександра Федоровича, Кочиної Юлії Сергіївни, Гавриленка Андрія Анатолійовича, Куниці Сергія Павловича, Старицького Владислава Олександровича, Грачової Тетяни Вікторівни, Летючої Лариси Леонідівни, Шатрової Людмили Василівни, Войтенка Сергія Анатолійовича, Мєзєнцева Геннадія Володимировича, Височина Андрія Юрійовича, Чмирьової Ганни Іванівни, Лагунова Євгена Володимировича, Мартиненко Ольги Олександрівни, а також 5 лютого 2020 року - Матохіна Юрія Вікторовича та Ткачука Вячеслава Петровича, суб’єктом оскарження в яких визначено Сєвєродонецьку міську виборчу комісію Луганської області (далі - Сєвєродонецька міська виборча комісія).
У скаргах суб’єкти звернення просять визнати неправомірною бездіяльність Сєвєродонецької міської виборчої комісії, яка не поінформувала їх про внесення пропозиції щодо відкликання за народною ініціативою та не вжила визначених законом заходів у зв’язку з порушенням статей
38 -
40 Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад" під час проведення зборів виборців; прийняти рішення про припинення ініціативи щодо відкликання суб’єктів звернення як депутатів Сєвєродонецької міської ради Луганської області (далі - Сєвєродонецька міська рада) через грубе порушення нею Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад" під час проведення зборів виборців.
Свої вимоги суб’єкти звернення зі скаргою обґрунтовують тим, що Сєвєродонецькою міською виборчою комісією у ході реалізації процедури відкликання депутатів Сєвєродонецької міської ради Александрова С.О., Кузьмінова Ю.К., Пилипенка В.А., Шерстюка Д.А., Пєнзова О.Ф., Кочиної Ю.С., Гавриленка А.А., Куниці С.П., Старицького В.О., Грачової Т.В., Летючої Л.Л., Шатрової Л.В., Войтенка С.А., Мєзєнцева Г.В., Височина А.Ю., Чмирьової Г.І., Лагунова Є.В., Мартиненко О.О., Матохіна Ю.П., Ткачука В.П. за народною ініціативою не дотримано вимог статей
38 -
40 Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад".
Суб’єкти звернення, зокрема, вказують на те, що на порушення пункту 3 частини другої, частини третьої статті
38 Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад" рішення про внесення пропозиції щодо відкликання їх як депутатів Сєвєродонецької міської ради за народною ініціативою приймалося на зборах виборців кількістю, що становила менше 300 осіб; не були повідомлені не пізніш як за два дні до дня проведення зборів виборців про дату, місце та час їх проведення регіональні та/або місцеві засоби масової інформації; усупереч статті
39 Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад" головою Сєвєродонецької міської виборчої комісії, а у разі його відсутності - заступником голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретарем цієї виборчої комісії не було поінформовано скаржників про внесення пропозиції щодо відкликання їх як депутатів Сєвєродонецької міської ради за народною ініціативою; зборами виборців не встановлено форм підписних листів для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання депутатів Сєвєродонецької міської ради, як це передбачено частиною третьою статті
40 Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад". Натомість зборами виборців було встановлено форму одного підписного листа для збирання підписів на підтримку пропозиції про відкликання 25 депутатів указаної ради.
Крім того, як зазначає у своїй скарзі Кузьмінов Ю.К., рішення про внесення пропозиції щодо відкликання його як депутата Сєвєродонецької міської ради за народною ініціативою на зборах виборців взагалі не приймалося.
Також суб’єкти звернення зі скаргою зауважують, що Сєвєродонецька міська виборча комісія, отримавши інформацію про зазначені вище факти порушень із заяви депутата Сєвєродонецької міської ради Грачової Т.В., не розглянула їх на своєму засіданні та не прийняла рішення про припинення ініціативи щодо відкликання їх як депутатів указаної ради згідно з частиною шостою статті
41 Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад".
На підтвердження викладених доводів до скарг Кузьмінова Ю.К., Пєнзова О.Ф., Гавриленка А.А., Куниці С.П., Грачової Т.В., Войтенка С.А., Мєзєнцева Г.В., Височина А.Ю., Чмирьової Г.І., Лагунова Є.В., Мартиненко О.О. додано копії постанови Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 12 листопада 2015 року № 109 "Про реєстрацію обраних депутатів Сєвєродонецької міської ради Луганської області", до скарг Кочиної Ю.С., Летючої Л.Л. та Матохіна Ю.В. - копії постанови Сєвєродонецької міської виборчої комісії від 18 листопада 2015 року № 121 "Про реєстрацію обраних депутатів Сєвєродонецької міської ради Луганської області", до скарг Шерстюка Д.А., Пилипенка В.А., Шатрової Л.В., Александрова С.О., Старицького В.О., Ткачука В.П. - копії постанов від 22 лютого 2016 року № 1 "Про реєстрацію депутата Сєвєродонецької міської ради", від 30 березня 2016 року № 07 "Про реєстрацію обраного депутата Сєвєродонецької міської ради VII скликання наступного за черговістю кандидата в депутати від місцевої організації Політичної Партії "Опозиційний блок", від 12 квітня 2016 року № 10 "Про реєстрацію обраного депутата Сєвєродонецької міської ради VII скликання, наступного за черговістю кандидата в депутати від місцевої організації Політичної партії "Опозиційний блок", від 30 січня 2018 року № 5 "Про визнання Пригеби Григорія Валентиновича таким, який відмовився від депутатського мандата Сєвєродонецької міської ради Луганської області та визнання обраним депутатом Сєвєродонецької міської ради Луганської області наступного за черговістю кандидата від місцевої організації Радикальна партія Олега Ляшка", від 3 грудня 2018 року № 20 "Про визнання обраним депутатом Сєвєродонецької міської ради Луганської області VII скликання від Політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка", від 23 січня 2018 року № 2 "Про реєстрацію Ткачука Вячеслава Петровича депутатом Сєвєродонецької міської ради Луганської області VII скликання" відповідно.
Крім того, до скарг додано копії заяви депутата Сєвєродонецької міської ради Луганської області Грачової Т.В. від 28 січня 2020 року, адресованої Сєвєродонецькій міській виборчій комісії з відміткою секретаря вказаної виборчої комісії про її отримання.
Вивчивши скарги Александрова С.О., Кузьмінова Ю.К., Пилипенка В.А., Шерстюка Д.А., Пєнзова О.Ф., Кочиної Ю.С., Гавриленка А.А., Куниці С.П., Старицького В.О., Грачової Т.В., Летючої Л.Л., Шатрової Л.В., Войтенка С.А., Мєзєнцева Г.В., Височина А.Ю., Чмирьової Г.І., Лагунова Є.В., Мартиненко О.О., Матохіна Ю.П., Ткачука В.П. з доданими до них документами, Центральна виборча комісія зазначає.
Зокрема, згідно з частиною третьою статті
14 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" скаргою є звернення, в якому міститься інформація про порушення законодавства України про вибори і референдуми та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, права на участь у референдумі, законних інтересів суб’єктів виборчого і референдумного процесів, поновити порушені виборчі права та право на участь у референдумі.
Частиною четвертою зазначеної статті передбачено, що скарги, які стосуються виборів чи референдумів та/або подані під час відповідного виборчого процесу або процесу референдуму, подаються до Комісії у порядку та строки, встановлені відповідним законом. Скарги, що не стосуються виборів чи референдумів та/або подані не під час такого виборчого процесу або процесу референдуму, подаються до Комісії у порядку та строки, встановлені Законом України
"Про звернення громадян" та іншими законами України, з особливостями, встановленими частиною десятою цієї статті.
Частиною четвертою статті
15 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" визначено, що скарги, що стосуються виборів чи референдуму та подані під час виборчого процесу або процесу референдуму, розглядаються Комісією у порядку та строки, встановлені відповідним законом про вибори чи законом про референдуми. Скарги, що не стосуються виборів чи референдуму та/або подані не під час такого виборчого процесу або процесу референдуму, розглядаються Комісією на загальних підставах, установлених Законом України
"Про звернення громадян" та іншими законами України.
Враховуючи викладене, Центральна виборча комісія зазначає, що відповідно до частин першої, третьої статті
20, частини першої статті
25 Закону України
"Про місцеві вибори" (далі - Закон), який з 1 січня 2020 року згідно з підпунктом 3 пункту 2 розділу XXXXII "Прикінцеві та перехідні положення" Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) втратив чинність, крім деяких його положень, а також частин першої, четвертої статті
33, частини першої статті
206 Кодексу територіальна виборча комісія є постійно діючим колегіальним органом, що в межах своїх повноважень та у порядку, передбачених законами України, забезпечує організацію та проведення місцевих виборів.
За змістом статті
25 Закону та статті
206 Кодексу повноваження територіальних виборчих комісій визначено законами України.
Зокрема, розділом V Закону України
"Про статус депутатів місцевих рад" на територіальну виборчу комісію покладено виконання окремих повноважень, пов’язаних з відкликанням депутата місцевої ради за народною ініціативою.
Центральна виборча комісія звертає увагу, що відкликання депутата місцевої ради виборцями у порядку, встановленому Законом України
"Про статус депутатів місцевих рад", є однією з підстав для дострокового припинення повноважень такого депутата (пункт 1 частини першої статті
5 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад"). Процедура відкликання депутатів місцевих рад за народною ініціативою, під час якої територіальні виборчі комісії здійснюють окремі повноваження, не належить до етапів виборчого процесу, відбувається після проведення відповідних місцевих виборів та набуття обраними депутатами місцевих рад своїх повноважень.
................Перейти до повного тексту