- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 9 жовтня 2019 року № 1918 |
Про звернення до Національної поліції України щодо нездійснення окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року оплати праці
До Центральної виборчої комісії надходять численні звернення щодо нездійснення окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (далі - окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 210) оплати праці членів окружної та дільничних виборчих комісій, спеціалістів, експертів та технічних працівників, залучених до роботи у цих виборчих комісіях, та інших виплат.
У зв’язку з цим Центральна виборча комісія зазначає, що відповідно до частини дев’ятої статті
46 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) окружна виборча комісія у п’ятнадцятиденний строк з дня офіційного оприлюднення результатів виборів народних депутатів України складає та подає до Центральної виборчої комісії фінансовий звіт про надходження та використання коштів
Державного бюджету України на підготовку і проведення виборів народних депутатів України.
Результати позачергових виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 210 офіційно оприлюднено в газетах "Голос України" (№ 158) та "Урядовий кур’єр" (№ 159) 21 серпня 2019 року, а отже, відповідно до вказаної норми
Закону окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 210 фінансовий звіт про надходження та використання коштів
Державного бюджету України на підготовку і проведення виборів народних депутатів України мав бути поданий до 5 вересня 2019 року включно.
Водночас окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 210 фінансовий звіт про надходження та використання коштів
Державного бюджету України на підготовку і проведення виборів народних депутатів України подано до Центральної виборчої комісії 10 вересня 2019 року.
Таким чином, Центральна виборча комісія констатує, що окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 210 фінансовий звіт про надходження та використання коштів
Державного бюджету України на підготовку і проведення виборів народних депутатів України подано до Центральної виборчої комісії з порушенням законодавчо встановленого строку.
При цьому фінансовий звіт окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 210 містить недостовірні дані, у зв’язку з чим не був прийнятий Центральною виборчою комісією.
Згідно з показниками фінансового звіту сума здійснених окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 210 видатків на оплату праці членів окружної, дільничних виборчих комісій та залучених до роботи у виборчих комісіях спеціалістів, експертів і технічних працівників та інших виплат становила без нарахувань 6552459,00 грн. При цьому відповідно до єдиного кошторису видатків для підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року планові бюджетні асигнування окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 210 на оплату праці становлять без нарахувань 6577269,00 грн.
Також до Центральної виборчої комісії неодноразово надходила інформація від голови окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 210 Свідрун О.М. (включена до складу цієї комісії та призначена її головою постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2019 року
№ 1890) про наявність у касі комісії готівкових коштів у сумі 4026354,80 грн. За інформацією Державної казначейської служби України, вказані кошти були отримані окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 210 для здійснення оплати праці членів окружної, дільничних виборчих комісій, залучених працівників та інших виплат.
Питання оплати праці членів виборчих комісій, спеціалістів, експертів та технічних працівників, які залучаються виборчими комісіями для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення повноважень, передбачених Законом, урегульовано статтею
47 Закону, постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 року
№ 966 "Про умови оплати праці членів виборчих комісій, комісій всеукраїнського референдуму",
Порядком оплати праці членів окружних та дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2012 року № 848 (далі - Порядок),
Порядком нарахування та виплати одноразової грошової винагороди членам окружних і дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 12 липня 2012 року № 108, постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року
№ 213 "Про розміри та порядок оплати праці спеціалістів, експертів і технічних працівників, які залучаються до роботи у виборчих комісіях по виборах народних депутатів України, комісіях всеукраїнського референдуму для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення повноважень зазначених комісій",
Порядком залучення спеціалістів, експертів та технічних працівників для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення повноважень виборчих комісій на час підготовки та проведення виборів народних депутатів України, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 19 липня 2012 року № 122.
За рахунок фонду оплати праці, передбаченого єдиним кошторисом видатків окружної виборчої комісії на підготовку та проведення виборів народних депутатів України, здійснюються, зокрема, оплата за роботу членів виборчих комісій, які виконують свої повноваження у виборчих комісіях на платній основі, оплата за роботу членів виборчих комісій у день голосування та дні встановлення підсумків голосування, виплата винагороди залученим спеціалістам, експертам та технічним працівникам. Крім того, членам виборчих комісій та залученим спеціалістам, експертам та технічним працівникам у межах загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної виборчої комісії на підготовку і проведення виборів народних депутатів України, може бути нарахована і виплачена одноразова грошова винагорода.
Згідно з частиною шостою статті
36 Закону за рішенням виборчої комісії, яке затверджується виборчою комісією вищого рівня, голова, заступник голови, секретар або інші члени окружної чи дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше трьох осіб) протягом усього періоду повноважень виборчої комісії або частини цього періоду можуть виконувати свої повноваження у виборчій комісії з оплатою їх праці в комісії відповідно до статті
47 Закону на платній основі на підставі цивільно-правового договору між ними і виборчою комісією.
Пунктом 3 Порядку передбачено, що оплата праці члена виборчої комісії провадиться:
особи, звільненої від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, - на підставі довідки з основного місця роботи про середню заробітну плату, розмір якої обчислюється згідно з
Порядком обчислення середньої заробітної плати, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року № 100;
фізичної особи - підприємця, пенсіонера, особи, яка тимчасово не працює, або особи, визнаної в установленому законом порядку безробітною, - згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 року
№ 966 "Про умови оплати праці членів виборчих комісій".
Робота членів виборчих комісій (у тому числі тих, які виконують свої повноваження не на платній основі) в день голосування та у дні встановлення підсумків голосування оплачується в межах видатків, передбачених на цю мету в кошторисах відповідних виборчих комісій, у розмірі не більш як 14 відсотків прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року, за кожний відпрацьований день (пункт 1
постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2004 року № 966 "Про умови оплати праці членів виборчих комісій, комісій всеукраїнського референдуму").
Відповідно до пункту 5 Порядку оплата праці членів виборчих комісій (у тому числі тих, які здійснюють повноваження не на платній основі) у день голосування і дні встановлення підсумків голосування провадиться:
для членів окружних виборчих комісій - не більше ніж за три дні;
для членів дільничних виборчих комісій - не більше ніж за два дні.
Крім того, згідно з частиною сімнадцятою статті
33 Закону для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення повноважень, передбачених Законом, виборча комісія може залучати на підставі цивільно-правових угод відповідних спеціалістів, експертів та технічних працівників.
Відповідно до частини другої статті
25, частини третьої статті
46 Закону окружна виборча комісія є юридичною особою та здійснює витрати на підготовку та проведення виборів народних депутатів України відповідно до затверджених Центральною виборчою комісією кошторисів видатків у межах коштів, передбачених на вказані цілі у
Державному бюджеті України.
Обов’язок щодо розпорядження коштами
Державного бюджету України окружною виборчою комісією покладається на голову комісії, а за його відсутності - на заступника голови.
Частиною десятою статті
46 Закону встановлено, що контроль за правильним та цільовим використанням коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення виборів народних депутатів України, здійснюється Центральною виборчою комісією та спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з реалізації державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Пунктом 6 Порядку контролю за правильним і цільовим використанням коштів
Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, затвердженого
постановою Центральної виборчої комісії від 3 січня 2019 року № 8 та наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2019 року № 9 (далі - Порядок контролю), передбачено, що органи державного фінансового контролю здійснюють контроль за дотриманням законодавства під час використання окружними виборчими комісіями бюджетних коштів шляхом проведення ревізій у порядку, встановленому законодавством України.
Під час ревізії органи державного фінансового контролю перевіряють, зокрема, наявність в окружних виборчих комісіях усіх необхідних документів, перелік яких визначено Центральною виборчою комісією, для здійснення оплати праці членів окружних та дільничних виборчих комісій, які виконують свої повноваження у відповідних комісіях на платній основі, а також оплати послуг спеціалістів і технічних працівників, залучених до роботи у виборчих комісіях; дотримання вимог законодавства України щодо оплати праці членів окружних та дільничних виборчих комісій, спеціалістів і технічних працівників, залучених до роботи в цих комісіях (пункт 7
Порядку контролю).
Відповідно до пункту 8
Порядку контролю до Центральної виборчої комісії 16 вересня 2019 року надійшла копія Акта планової ревізії використання коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в окружній виборчій комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 210 від 6 вересня 2019 року № 05-30/07 (далі - Акт ревізії).
Ревізія проводилася з 8 липня до 6 вересня 2019 року Управлінням Північного офісу Державної аудиторської служби України в Чернігівській області. Тричі ревізію було зупинено з подальшим поновленням.
Як вбачається з Акта ревізії, під час використання окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 210 коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року, мали місце численні порушення, зокрема в частині оплати праці членів окружної та дільничних виборчих комісій та залучених до роботи в комісіях працівників.
При цьому Управлінням Північного офісу Державної аудиторської служби України в Чернігівській області встановлено факти порушення щодо оформлення первинних документів бухгалтерського обліку; ведення бухгалтерського обліку; безпідставного нарахування та виплати коштів членам виборчих комісій та залученим спеціалістам, експертам та технічним працівникам та інші.
Також окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 210 не здійснено в повному обсязі оплати праці членам виборчих комісій, які виконували свої повноваження у комісіях на платній основі; членам виборчих комісійза роботу в день голосування і дні встановлення підсумків голосування; залученим спеціалістам, експертам та технічним працівникам.
................Перейти до повного тексту