- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 27 липня 2019 року № 1830 |
Про окремі питання встановлення підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 69 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року
До Центральної виборчої комісії 25 липня 2019 року надійшла копія постанови окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 69 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (далі - окружна виборча комісія № 69) від 24 липня 2019 року № 69 про проведення повторного підрахунку голосів виборців на 133 виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі № 69.
У межах реалізації повноважень, покладених на Центральну виборчу комісію пунктом 2 статті
19 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію", пунктом 1 частини першої статті 30 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) щодо здійснення контролю за додержанням та однаковим застосуванням вимог законодавства про вибори народних депутатів України, а також спрямування та контролю діяльності виборчих комісій, які утворюються для проведення виборів народних депутатів України, Комісія звернулась до окружної виборчої комісії № 69 щодо надання копій документів - заяв, скарг, актів, повідомлень про порушення Закону на виборчих дільницях під час голосування та підрахунку голосів виборців, - які стали підставою для ухвалення окружною виборчою комісією № 69 указаної постанови.
У відповідь на вказане звернення окружною виборчою комісією № 69 надіслано копію заяви кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 69 Балоги В.І. щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на всіх виборчих дільницях вказаного одномандатного виборчого округу разом з доданими до неї копіями актів про виявлення порушення
Закону на окремих виборчих дільницях, а також копії заяви кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 69 Токаря Е.В. про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 210004, 210032, 210177, 210312, 210313, 210326, 210327, 210332, 210337, 210339, 210344, 210687, 210693, 210696, 210703, 210705, 210712 разом з актами про порушення вимог Закону на вказаних дільницях та скарг цього кандидата в народні депутати України на бездіяльність дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України виборчих дільниць № 210312, 210337, 210344, 210177, 210696, 210712, 210313, у яких скаржник просить окружну виборчу комісію № 69, зокрема, здійснити повторний підрахунок голосів виборців на вказаних виборчих дільницях та визнати голосування на них недійсним, обґрунтовуючи це наявністю порушень Закону під час голосування та підрахунку голосів виборців, на підтвердження яких до скарг додано відповідні акти.
Розглянувши постанову окружної виборчої комісії № 69 від 24 липня 2019 року № 69 та інші наявні в Центральній виборчій комісії матеріали, Комісія встановила.
За змістом частини першої статті
25 Закону окружні виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів народних депутатів України і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори народних депутатів України.
Основною формою роботи виборчої комісії є засідання (частина перша статті
33 Закону).
Статтею 94 Закону визначено порядок прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією, за змістом частин першої, четвертої та п’ятої якої з моменту закінчення голосування окружна виборча комісія розпочинає засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі.
На вказаному засіданні окружної виборчої комісії голова цієї комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною дванадцятою статті
91 Закону.
За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії і скарг про порушення вимог Закону під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці та під час транспортування виборчих документів до окружної виборчої комісії, що надійшли до окружної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, окружна виборча комісія окремо по виборах у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі приймає одне з передбачених частиною п’ятою статті
94 Закону рішень: прийняти виборчі документи від дільничної виборчої комісії та врахувати відомості протоколів про підрахунок голосів на виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі під час встановлення підсумків голосування в межах виборчого округу; відмовити у прийнятті виборчих документів по загальнодержавному багатомандатному виборчому округу в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому округу від дільничної виборчої комісії та зобов’язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу (протоколів) з поміткою "Уточнений"; провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому Законом по виборах у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) в одномандатному виборчому окрузі.
Водночас обставини, які обумовлюють проведення окружною виборчою комісією повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, встановлено частинами десятою, одинадцятою статті
94 Закону.
Так, за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами в народні депутати України, їх довіреними особами, уповноваженими особами політичних партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі, а також за наявності акта або письмової заяви чи скарги осіб, зазначених у частині першій статті
93 Закону, про порушення вимог Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів окружна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі.
У разі неможливості усунення без перерахунку виборчих бюлетенів для голосування в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та (або) одномандатному виборчому окрузі неточностей у протоколі (протоколах) дільничної виборчої комісії у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної виборчої комісії по загальнодержавному багатомандатному виборчому округу та (або) одномандатному виборчому округу окружна виборча комісія зобов’язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та (або) одномандатному виборчому окрузі.
Таким чином,
Закон визначає, що вирішення питання проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці за заявами або скаргами, підтвердженими відповідно оформленими актами, про порушення вимог Закону під час проведення голосування здійснюється під час прийняття документів дільничної виборчої комісії у разі надходження таких заяв і скарг.
Крім того, відповідно до частини третьої статті
109 Закону скарга щодо порушення, яке мало місце під час голосування, може бути подана до відповідної дільничної виборчої комісії не пізніше закінчення голосування. Скарга щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів на дільниці, може бути подана до окружної виборчої комісії у дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності.
Указані положення
Закону забезпечують встановлення окружною виборчою комісією підсумків голосування в умовах швидкоплинності виборчого процесу та незворотності його стадій.
За наявною в Комісії інформацією, о 17 годині 22 липня 2019 року окружна виборча комісія № 69 завершила прийняття виборчих документів від дільничних виборчих комісій цього округу та врахувала відомості протоколів про підрахунок голосів на цих виборчих дільницях у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та одномандатному виборчому окрузі під час встановлення підсумків голосування в межах цього виборчого округу.
При цьому о 6 годині 22 липня 2019 року до вказаної окружної виборчої комісії надійшла заява кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 69 Токаря Е.В., а о 18 годині 23 липня 2019 року - кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 69 Балоги В.І. щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на окремих виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 69 разом з доданими до них актами про порушення
Закону. Указані заяви було розглянуто окружною виборчою комісією № 69 о 21 годині 9 хвилин 23 липня 2019 року на її засіданні та відхилено протокольним рішенням № 3.
Отже, окружна виборча комісія № 69 розглянула і надала оцінку заявам указаних кандидатів у народні депутати України та поданим ними актам про порушення
Закону.
Водночас того самого дня після ухвалення вказаного протокольного рішення до окружної виборчої комісії знову надійшли заява кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 69 Балоги В.І. щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на всіх виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 69, заява кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 69 Токаря Е.В. про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 210004, 210032, 210177, 210312, 210313, 210326, 210327, 210332, 210337, 210339, 210344, 210687, 210693, 210696, 210703, 210705, 210712 разом з актами про порушення вимог
Закону, та скарги цього кандидата в народні депутати України на дільничні виборчі комісії з виборів народних депутатів України виборчих дільниць № 210312, 210337, 210344, 210177, 210696, 210712, 210313, за результатом розгляду яких 24 липня 2019 року постановою № 69 окружна виборча комісія № 69 вирішила провести повторний підрахунок голосів виборців на всіх 133 виборчих дільницях округу.
................Перейти до повного тексту