1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 24 червня 2019 року № 1259
Про відмову в реєстрації кандидата в народні депутати України Кучера Р.А., висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 218 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року
До Центральної виборчої комісії 19 червня 2019 року громадянин України Кучер Руслан Анатолійович подав заяву про самовисування разом з іншими документами щодо реєстрації його кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія встановила.
За змістом статті 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) та пункту 1 Роз’яснення щодо застосування деяких положень Закону України "Про вибори народних депутатів України" під час реєстрації кандидатів у народні депутати України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 29 травня 2019 року № 909 (зі змінами), Центральна виборча комісія реєструє кандидата в народні депутати України, який балотується в одномандатному виборчому окрузі в порядку самовисування, за умови пред’явлення ним особисто одного з документів, передбачених пунктом 1 або 2 частини третьої статті 2 Закону, та отримання нею визначених частиною другою статті 55 Закону документів, які обов’язково повинні містити відомості, зазначені у наведеній нормі Закону. При цьому документ вважається таким, що не поданий для реєстрації кандидатом у депутати, в разі відсутності в ньому відомостей, які обов’язково повинні міститися у такому документі.
Водночас усупереч вимогам пункту 2 частини другої статті 55 Закону автобіографія Кучера Р.А. не містить відомостей про його посаду (заняття), місце роботи.
Так, Кучер Р.А. вказав, що з 19 червня 2019 року є директором приватного підприємства "Слуга народу".
Однак, за інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ані засновником, ані директором приватного підприємства "СЛУГА НАРОДУ" (ПП "СЛУГА НАРОДУ") Кучер Руслан Анатолійович не значиться. Відомості про інших юридичних осіб з аналогічними назвами, директором яких є Кучер Р.А., у Реєстрі відсутні.
Враховуючи викладене, подана Кучером Р.А. автобіографія не містить достовірних відомостей про його посаду (заняття), місце роботи, а зазначені ним біографічні відомості не забезпечують дотримання принципу вільних виборів та можуть створювати передумови для введення виборців в оману.
За таких обставин автобіографія кандидата в народні депутати України Кучера Р.А. вважається не поданою.
Водночас слід зазначити, що вибори народних депутатів України є вільними. Громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні. Застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що перешкоджають вільному формуванню та вільному виявленню волі виборця, забороняється (частини перша, друга статті 6 Закону).
Стаття 63 Закону гарантує забезпечення виборцям можливості доступу до різнобічної, об’єктивної та неупередженої інформації, потрібної для здійснення усвідомленого, поінформованого, вільного вибору.
Інформація, що міститься в документах, поданих до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатів, є відкритою. На офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії оприлюднюються відомості, зокрема, про посаду (заняття), місце роботи кожного кандидата в народні депутати України.
Центральна виборча комісія за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів народних депутатів України, забезпечує виготовлення не пізніш як за тридцять п’ять днів до дня виборів інформаційних плакатів кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах. Плакати повинні містити біографічні відомості кандидата у народні депутати України, його передвиборну програму (обсягом до трьох тисяч дев’ятисот друкованих знаків) та фотокартку, подані ним під час реєстрації.
За змістом частини першої статті 63 Закону інформування виборців про зареєстрованих кандидатів є одним є елементів спеціального інформаційного забезпечення виборів.

................
Перейти до повного тексту