1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 5 липня 2019 року № 1517
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49 Кірікової І.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 4 липня 2019 року за № 21-36-28454
До Центральної виборчої комісії 4 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49 Кірікової Ірини Миколаївни, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49 Гнатенка Валерія Сергійовича.
У скарзі суб’єкт звернення просить "визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49 Гнатенка В.С. щодо виготовлення і розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, їх тираж та інформацію про осіб, відповідальних за випуск, щодо розміщення вказаних матеріалів передвиборчої агітації у місцях, не відведених для цього відповідним рішенням органу місцевого самоврядування, такими, що не відповідають законодавству про вибори депутатів; оголосити кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49 Гнатенку В.С. попередження за порушення ним встановлених Законом обмежень щодо проведення передвиборної агітації; зобов’язати кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49 Гнатенка В.С. протягом одного календарного дня прибрати матеріали передвиборної агітації з місць, не відведених для цього відповідним рішенням органу місцевого самоврядування, та утриматись від такого розміщення у подальшому".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що "вказані друковані матеріали передвиборної агітації були виготовлені з порушенням законодавства про вибори, оскільки не містять ні відомостей про замовника цих матеріалів, ні про установу, що здійснила друк, ні про їх тираж, ні інформацію про осіб, відповідальних за випуск та були розповсюджені з порушенням законодавства про вибори".
На підтвердження вказаного Кірікова І.М. додала до скарги роздруківки фотографій розміщених агітаційних матеріалів передвиборної агітації - календаря на 2019 - 2020 рік із зображенням назви та символіки Політичної партії "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ", фото кандидата в багатомандатному виборчому окрузі Бойка Юрія Анатолійовича та кандидата в одномандатному виборчому окрузі № 49 Гнатенка Валерія Сергійовича, розміщеного за адресою: ТЦ "Європа", м. Дружківка, Донецька обл., та на "металевих каркасах у вигляді кубу з трьома площинами плакатів" вул. Енгельса, 83, у приміщенні ТЦ "Європа", м. Дружківка, Донецька обл. (29 червня 2019 року); пл. "Молодіжна", пішохідна зона м. Дружківка, Донецька обл. (30 червня 2019 року); просп. Ломоносова, 119 (поряд з адресою пл. Перемоги, 6), м. Костянтинівка, Донецька обл., (2 липня 2019 року); пл. Перемоги, 8, м. Костянтинівка, Донецька обл. (3 липня 2019 року); вул. Громова, 4, м. Костянтинівка, Донецька обл. (3 липня 2019 року), флеш-накопичувач з відеозаписами, що підтверджують розміщення зазначених агітаційних матеріалів, акти про порушення виборчого законодавства від 29 та 30 червня 2019 року та від 2 та 3 липня 2019 року, лист голові Костянтинівської міської ради Давидову С.Д. від 3 липня 2019 року, лист Костянтинівської міської ради Донецької області від 3 липня 2019 року № 1646/44вх., рішення Костянтинівської міської ради Донецької області від 24 травня 2019 року № 433 "Про відведення місць для розміщення матеріалів передвиборної агітації", рішення Дружківської міської ради від 24 травня 2019 року № 288 "Про відведення місць (стендів, дошок оголошень) для розміщення матеріалів передвиборної агітації на території м. Дружківка у період виборчої кампанії 2019 року з позачергових виборів народних депутатів України".
На виконання частини десятої статті 111 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) копії скарги з доданими до неї матеріалами 4 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 5 липня 2019 року надійшли пояснення кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49 Гнатенка В.С., у яких він, зокрема, зазначає, що на виконання вимог статті 68 Закону розміщує друковані агітаційні матеріали чи політичну рекламу на носіях зовнішньої реклами тільки за рахунок коштів власного виборчого фонду. Крім того, розміщення матеріалів передвиборної агітації здійснюється з дотриманням вимог частини сьомої статті 69 Закону з обов’язковим зазначенням у них відомостей про їх замовника, установу, яка здійснила друк, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Так, на підтвердження вказаного факту, Гнатенком В.С. додано фотографію із зображенням зворотного боку плакатів, що розміщені на металевих каркасах у вигляді кубу, де міститься повний перелік необхідних відомостей. Також у поясненні йдеться, що агітаційні матеріали розміщено в приміщенні ТЦ "Європа" в м. Дружківка Донецької обл. невідомими особами.
Постановою Комісії від 20 червня 2019 року № 1096 Кірікову Ірину Миколаївну зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49.
Постановою Центральної виборчої комісії від 24 червня 2019 року № 1229 Гнатенка Валерія Сергійовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 49.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону, пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з пунктом 6 частини другої статті 68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами.
Частинами п’ятою - сьомою статті 69 Закону визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд можуть виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, зобов'язаний подати по одному примірнику кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації, виготовленого за рахунок коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України, не пізніш як через п'ять днів з дня його виготовлення до Центральної виборчої комісії.
Відповідно до частини двадцять третьої статті 74 Закону виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, забороняються.
За змістом частини першої, пункту 5 частини другої статті 61 Закону Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження окремому кандидату в народні депутати України в разі порушення кандидатом у народні депутати України обмежень щодо проведення передвиборної агітації.
Докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.
Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів (частини перша - третя статті 112 Закону).

................
Перейти до повного тексту