1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 25 червня 2019 року № 1325
Про відмову в реєстрації кандидата в народні депутати України Колесника Д.В., висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 197 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року
До Центральної виборчої комісії 20 червня 2019 року надійшла заява громадянина України Колесника Дениса Вікторовича про самовисування разом з іншими документами щодо реєстрації його кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 197 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Розглянувши вказані документи та іншу наявну в Комісії інформацію, Центральна виборча комісія встановила.
Відповідно до частини другої статті 76 Конституції України, частини першої статті 9 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) народним депутатом України може бути обрано громадянина України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п’яти років.
Частина друга статті 9 Закону встановлює, що проживання в Україні за цим Законом означає: 1) проживання на території в межах державного кордону України; 2) перебування на судні, що перебуває у плаванні під Державним Прапором України; 3) перебування громадян України у встановленому законодавством порядку у відрядженні за межами України в закордонних дипломатичних установах України, міжнародних організаціях та їх органах; 4) перебування на полярній станції України; 5) перебування у складі формування Збройних Сил України, дислокованого за межами України.
У свою чергу Закон України "Про громадянство України" визначає безперервне проживання на території України як проживання в Україні особи, якщо її разовий виїзд за кордон у приватних справах не перевищував 90 днів, а в сумі за рік - 180 днів, та встановлює, що не є порушенням вимоги про безперервне проживання виїзд особи за кордон у службове відрядження, на навчання, у відпустку, на лікування за рекомендацією відповідного медичного закладу або зміна особою місця проживання на території України (абзац одинадцятий статті 1).
Отже, системний аналіз законодавства в контексті вимог частини другої статті 76 Конституції України та частини першої статті 9 Закону свідчить, що для визнання факту проживання в Україні протягом останніх п’яти років громадянин має перебувати на її території абсолютну більшість днів кожного із цих п’яти річних періодів, які йдуть підряд та безпосередньо передують дню виборів.
Натомість, за інформацією щодо перетинання державного кордону України, наданою Державною прикордонною службою України, Колесник Д.В. протягом п’яти останніх перед днем виборів років виїздив за межі України на період, що перевищує 90 днів, а саме: на 142 дні. Крім того, перебування Колесника Д.В. за межами України впродовж періоду з 21 липня 2014 року до 20 липня 2015 року сумарно становило 232 дні, тобто більше 180 днів.

................
Перейти до повного тексту