1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 15 червня 2019 року № 1027
Про відмову в реєстрації кандидата в народні депутати України Онищенка О.Р., висунутого СОЦІАЛІСТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ УКРАЇНИ в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року
До Центральної виборчої комісії 11 червня 2019 року надійшла заява СОЦІАЛІСТИЧНОЇ ПАРТІЇ УКРАЇНИ разом з іншими документами щодо реєстрації кандидата в народні депутати України Онищенка Олександра Романовича, висунутого на Позачерговому З’їзді цієї політичної партії 8 червня 2019 року, в одномандатному виборчому окрузі № 93 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Розглянувши вказані документи та наявну в Центральній виборчій комісії інформацію, Комісія встановила.
Відповідно до частини другої статті 76 Конституції України, частини першої статті 9 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) народним депутатом України може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п’яти років.
Частиною другою статті 9 Закону встановлено, що проживання в Україні за цим Законом означає: 1) проживання на території в межах державного кордону України; 2) перебування на судні, що перебуває у плаванні під Державним Прапором України; 3) перебування громадян України у встановленому законодавством порядку у відрядженні за межами України в закордонних дипломатичних установах України, міжнародних організаціях та їх органах; 4) перебування на полярній станції України; 5) перебування у складі формування Збройних Сил України, дислокованого за межами України.
У свою чергу Закон України "Про громадянство України" визначає безперервне проживання на території України як проживання в Україні особи, якщо її разовий виїзд за кордон у приватних справах не перевищував 90 днів, а в сумі за рік - 180 днів, та встановлює, що не є порушенням вимоги про безперервне проживання виїзд особи за кордон у службове відрядження, на навчання, у відпустку, на лікування за рекомендацією відповідного медичного закладу або зміна особою місця проживання на території України (абзац одинадцятий статті 1 указаного Закону ).
За таких обставин системний аналіз законодавства в контексті вимог частини другої статті 76 Конституції України та частини першої статті 9 Закону свідчить, що для визнання факту проживання в Україні протягом останніх п’яти років громадянин має перебувати на її території абсолютну більшість днів кожного із цих п’яти річних періодів, які йдуть підряд та безпосередньо передують дню виборів.
Однак, за інформацією щодо перетинання державного кордону України, наданою Державною прикордонною службою України, Онищенко О.Р. не перебуває на території України з 3 липня 2016 року, а протягом періоду з 21 липня 2015 року до 21 липня 2016 року тривалість перебування Онищенка О.Р. за межами України в сумі становила більше 180 днів.
Додані до заяви документи не дають підстав для встановлення факту проживання Онищенка О.Р. в Україні протягом останніх п’яти років, а отже, Онищенком О.Р. не дотримано вимоги Конституції України та Закону щодо проживання в Україні протягом останніх п’яти років на день проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Таким чином, Онищенко О.Р. не може вважатися таким, який проживає в Україні протягом останніх п’яти років.
Частиною першою статті 55 Закону встановлено, що Центральна виборча комісія реєструє кандидата у депутати, висунутого партією, у відповідному одномандатному виборчому окрузі за умови отримання нею, зокрема, документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 Закону.
Згідно з частиною другою статті 56 Закону партія, яка висунула кандидата в депутати в одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації вносить на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії грошову заставу в розмірі десяти розмірів мінімальної заробітної плати.

................
Перейти до повного тексту