1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 15 березня 2019 року № 572
Про запити на інформацію Всеукраїнської громадської організації "Громадянська мережа "ОПОРА", зареєстровані у Центральній виборчій комісії 7 березня 2019 року за № 21-17-6256 та 11 березня 2019 року за № 21-17-6513
До Центральної виборчої комісії 7 березня 2019 року електронною поштою та 11 березня 2019 року поштовим зв’язком надійшли запити на інформацію Всеукраїнської громадської організації "Громадянська мережа "ОПОРА" за підписом голови правління цієї організації Айвазовської О.П.
Всеукраїнська громадська організація "Громадянська мережа "ОПОРА" просить Центральну виборчу комісію надати інформацію "про здійснення платежів з усіх наявних поточних рахунків виборчого фонду кандидата на пост Президента України Порошенка П.О. на користь ВГО "Солідарна молодь" (код ЄДРПОУ 41571978), Громадської організації "Солідарність" (код ЄДРПОУ) та Громадської організації "Інститут розвитку і сприяння демократії" (код ЄДРПОУ 42668122) за період з дня відкриття вказаних рахунків до дня надходження цього запиту" та "у разі здійснення таких платежів, надати інформацію по кожному платежу: номер поточного рахунку виборчого фонду, отримувач платежу, дату, суму та призначення платежу".
Розглянувши вказані запити на інформацію, Центральна виборча комісія зазначає.
До Центральної виборчої комісії 3 лютого 2019 року надійшли документи для реєстрації кандидата на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року Порошенка Петра Олексійовича, за результатами розгляду яких Комісія постановою від 7 лютого 2019 року № 253 зареєструвала Порошенка П.О. кандидатом на пост Президента України на вказаних виборах.
На виконання вимог частини другої статті 48, пункту 6 частини другої статті 51 Закону України "Про вибори Президента України" (далі - Закон) у заяві про самовисунення кандидатом на пост Президента України надавалася, зокрема, згода на оприлюднення його біографічних відомостей.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону виборчий фонд кандидата на пост Президента України має накопичувальний рахунок, на який надходять кошти для фінансування виборчої кампанії кандидата на пост Президента України, а також поточні рахунки, з яких здійснюється фінансування витрат на виборчу кампанію. На поточні рахунки кошти надходять виключно з накопичувального рахунку виборчого фонду кандидата на пост Президента України.
Інформація про відкриття накопичувального рахунку відповідного виборчого фонду та його реквізити одноразово публікується Комісією в газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр" за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів (частина дев’ята статті 41 Закону).
Згідно з частиною дев’ятою статті 43 Закону контроль за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів здійснюється Комісією та установою банку, в якій відкрито рахунок виборчого фонду, відповідно до порядку, встановленого Комісією спільно з Національним банком України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері надання послуг поштового зв’язку, не пізніш як за вісімдесят три дні до дня голосування. Установа банку, в якій відкрито рахунок виборчого фонду, надає Центральній виборчій комісії та Національному агентству з питань запобігання корупції інформацію про надходження та використання коштів виборчого фонду.
Так, контроль під час підготовки та проведення чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року здійснюється відповідно до Порядку контролю за надходженням, обліком і використанням коштів виборчих фондів кандидатів на пост Президента України, затвердженого постановою Комісії від 20 грудня 2018 року № 252, наказом Міністерства інфраструктури України від 20 грудня 2018 року № 646, рішенням Правління Національного банку України від 19 грудня 2018 року № 860-рш та погодженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14 грудня 2018 року № 3100 (далі - Порядок).
Пунктом 42 Порядку визначено, що основним джерелом інформації для здійснення контролю за функціонуванням виборчих фондів є інформація від банків, у яких відкрито рахунки виборчого фонду, про надходження та використання коштів виборчого фонду. Банк, у якому відкрито рахунок виборчого фонду, щодня не пізніше 12 години надає інформацію про надходження та використання коштів виборчого фонду до Центральної виборчої комісії з використанням АРМ-НБУ-інформаційного відповідно до Опису структур файлів для формування реєстру документів на переказ про надходження та використання коштів виборчих фондів кандидатів на пост Президента України та Інструкції про порядок обміну інформацією між Центральною виборчою комісією та банками.
Банки щотижня подають на адресу Центральної виборчої комісії та Національного агентства з питань запобігання корупції виписки з рахунків виборчих фондів кандидатів у паперовому або електронному вигляді. У разі надання інформації в електронному вигляді обов’язковим реквізитом електронного документа банку є кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи. Передавання інформації в електронному вигляді здійснюється в зашифрованому вигляді та/або захищеними каналами зв’язку.
Разом з тим відповідно до статті 60 Закону України "Про банки і банківську діяльність" інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третім особам при наданні послуг банку, є банківською таємницею. Банківською таємницею, зокрема, є відомості про банківські рахунки клієнтів, операції, які були проведені на користь чи за дорученням клієнта, здійснені ним угоди тощо.
При цьому роз’яснення щодо застосування нормативно-правових актів з питань зберігання, захисту, використання та розкриття інформації, що становить банківську таємницю, видає Національний банк України.
Так, згідно зі статтею 62 Закону України "Про банки і банківську діяльність", абзацом другим пункту 1.5 Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці , затверджених постановою Правління Національного банку України від 14 липня 2006 року № 267 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 3 серпня 2006 року за № 935/12809, юридичні та фізичні особи, а також службові особи, які під час виконання своїх функцій безпосередньо або опосередковано отримали інформацію, що містить банківську таємницю, зобов’язані не розголошувати цю інформацію і не використовувати її на свою користь чи на користь третіх осіб, крім випадків, передбачених законодавством України.
Водночас частиною другою статті 13 Закону передбачено, що для забезпечення публічності і відкритості виборчого процесу виборчі комісії відповідно до своїх повноважень забезпечують можливість ознайомлення громадян, зокрема, з відомостями про кандидатів на пост Президента України та їх передвиборними програмами.
Законом визначено перелік відомостей щодо кандидатів на пост Президента України, які поширюються Центральною виборчою комісією (частина одинадцята статті 51, частина друга статті 56-1, частина перша статті 56-4, частина четверта статті 71 Закону), а саме: прізвище, власне ім’я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, освіта, відомості про посаду (заняття), місце роботи, партійність, місце проживання, суб’єкт висування, передвиборна програма кандидата, його фотографія.
Також статтею 56-3 Закону встановлено, що спеціальне інформаційне забезпечення виборів передбачає інформування виборців, зокрема, про рахунки виборчих фондів кандидатів на пост Президента України, максимальний розмір добровільного внеску та спосіб, у який робиться добровільний внесок.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Публічна інформація є відкритою, крім випадків, установлених законом.
Право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов’язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом (пункт 1 частини першої статті 3 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

................
Перейти до повного тексту