1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 22 лютого 2019 року № 377
Про запит на інформацію Павліченка Д.О., зареєстрований у Центральній виборчій комісії 18 лютого 2019 року за № 21-17-3445
До Центральної виборчої комісії 18 лютого 2019 року Павліченко Дмитро Олександрович подав запит на інформацію щодо надання йому відомостей про "адреси прописки та електронні адреси" всіх кандидатів на пост Президента України.
Розглянувши вказаний запит на інформацію, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною другою статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Порядок реєстрації кандидатів на пост Президента України, зокрема, перелік документів, які подаються для їх реєстрації до Центральної виборчої комісії, встановлено статтею 51 Закону України "Про вибори Президента України".
При цьому надання Комісії інформації про "електронні адреси" кандидатами на пост Президента України законами України та актами Комісії не передбачено.
Стосовно "адрес прописки" зазначаємо, що відповідно до частини першої статті 51 Закону України "Про вибори Президента України" Центральна виборча комісія реєструє кандидата на пост Президента України за умови отримання, зокрема, автобіографії особи, висунутої кандидатом на пост Президента України, яка повинна містити, серед іншого, адресу місця проживання, а також анкети кандидата на пост Президента України за формою, встановленою постановою Комісії. В анкеті кандидата на пост Президента України, форму якої затверджено постановою Комісії від 27 грудня 2018 року № 270, також вказується адреса місця проживання кандидата на пост Президента України.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону України "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон) розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений законом.
Частинами першою, другою статті 32 Конституції України встановлено, що ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Частинами першою, другою статті 11 Закону України "Про інформацію" передбачено, що інформація про фізичну особу (персональні дані) - це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження.
За змістом частини другої статті 21 Закону України "Про інформацію" інформація про фізичну особу є конфіденційною та може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.
Згідно з частиною другою статті 7 Закону розпорядники інформації, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Конституційний Суд України в Рішенні від 20 січня 2012 року № 2-рп/2012 у справі за конституційним поданням Жашківської районної ради Черкаської області щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України зазначив, що інформація про особисте та сімейне життя особи (персональні дані про неї) - це будь-які відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, а саме: національність, освіта, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, матеріальний стан, адреса, дата і місце народження, місце проживання та перебування тощо, дані про особисті майнові та немайнові відносини цієї особи з іншими особами, зокрема членами сім’ї, а також відомості про події та явища, що відбувалися або відбуваються у побутовому, інтимному, товариському, професійному, діловому та інших сферах життя особи, за винятком даних стосовно виконання повноважень особою, яка займає посаду, пов’язану зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування. Така інформація про фізичну особу та членів її сім’ї є конфіденційною і може бути поширена тільки за їх згодою, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Також Конституційним Судом України у пункті 1 резолютивної частини вказаного Рішення визначено, що положення частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України слід розуміти так, що збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди державою, органами місцевого самоврядування, юридичними або фізичними особами є втручанням в її особисте та сімейне життя. Таке втручання допускається винятково у випадках, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
На виконання вимог частини другої статті 48, пункту 6 частини другої статті 51 Закону України "Про вибори Президента України" у заявах про самовисунення кандидатами на пост Президента України та у заявах осіб, висунутих політичними партіями, про згоду балотуватися кандидатами на пост Президента України від відповідної партії надавалася, зокрема, згода на оприлюднення їх біографічних відомостей.

................
Перейти до повного тексту