1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 15 лютого 2019 року № 327
Про виконання постанови Верховного Суду від 9 лютого 2019 року в справі № 855/21/19
До Центральної виборчої комісії 11 лютого 2019 року надійшла постанова Верховного Суду від 9 лютого 2019 року в справі № 855/21/19, якою апеляційну скаргу Громадської організації "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" задоволено частково. Рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 6 лютого 2019 року скасовано. Адміністративний позов Громадської організації "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано постанову Центральної виборчої комісії від 1 лютого 2019 року № 178 "Про клопотання громадських організацій щодо надання дозволу мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року" в частині відмови в наданні дозволу Громадській організації "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року. Зобов’язано Центральну виборчу комісію повторно розглянути клопотання Громадської організації "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" про надання дозволу мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Розглядаючи повторно на виконання рішення Верховного Суду клопотання Громадської організації "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" про надання дозволу мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року, Центральна виборча комісія зазначає.
До Комісії 28 січня 2019 року надійшло клопотання Громадської організації "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" щодо надання дозволу мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року.
Згідно з частиною другою статті 69 Закону України "Про вибори Президента України" (далі - Закон) громадська організація, до статутної діяльності якої належать питання виборчого процесу та спостереження за ним, зареєстрована у встановленому законом порядку, може звернутися до Центральної виборчої комісії не пізніш як за шістдесят днів до дня виборів з клопотанням про дозвіл мати офіційних спостерігачів під час виборів Президента України.
За змістом частини третьої статті 69 Закону Центральна виборча комісія за результатами розгляду клопотання про надання дозволу громадській організації мати офіційних спостерігачів під час виборів Президента України може прийняти рішення щодо надання такого дозволу або про відмову в наданні такого дозволу.
Розглянувши зазначене клопотання та додані до нього документи, Центральна виборча комісія постановою від 1 лютого 2019 року № 178 відмовила вказаній громадській організації в наданні дозволу мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року.
Не погоджуючись з ухваленою Комісією постановою, Громадська організація "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" оскаржила її до суду.
Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 6 лютого 2019 року в справі № 855/21/19 у задоволенні адміністративного позову Громадської організації "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови Комісії від 1 лютого 2019 року № 178 у частині відмови в наданні дозволу зазначеній громадській організації мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року та зобов’язання Комісії надати такий дозвіл відмовлено.
Однак постановою Верховного Суду від 9 лютого 2019 року в справі № 855/21/19 рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 6 лютого 2019 року скасовано.
Ухвалюючи вказане судове рішення, суд апеляційної інстанції погодився із висновком суду першої інстанції щодо того, що наявність у статуті Громадської організації "Всеукраїнське об’єднання "Рух вільних селян" положення, згідно з яким одним із напрямів її діяльності є правова, організаційна та інша допомога в реалізації виборчих прав та контролі за дотриманням виборчого законодавства суб’єктами виборчого процесу, не означає автоматичного віднесення до її діяльності спостереження за виборчим процесом.
Водночас Верховний Суд зазначив, що у даному випадку суб’єкт владних повноважень, виконуючи надані йому повноваження щодо вчинення дій чи прийняття індивідуальних актів стосовно конкретної особи, повинен дотримуватися сталості та єдності своєї адміністративної практики.

................
Перейти до повного тексту