1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 2 лютого 2019 року № 199
Про відмову Соловйову О.М. у реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Центральної виборчої комісії № 277 від 08.02.2019 )
До Центральної виборчої комісії 28 січня 2019 року надійшли документи для реєстрації кандидата на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року Соловйова Олександра Миколайовича, висунутого 24 січня 2019 року на ІІІ З’їзді Політичної партії "РОЗУМНА СИЛА".
Розглянувши подані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 51 Закону України "Про вибори Президента України" (далі - Закон) однією з умов реєстрації Центральною виборчою комісією кандидата на пост Президента України є отримання анкети кандидата на пост Президента України за формою, встановленою Центральною виборчою комісією (заповнюється кандидатом особисто).
Постановою Комісії від 27 грудня 2018 року № 270 встановлено форму анкети кандидата на пост Президента України.
Проте анкета, подана Соловйовим О.М., не відповідає формі анкети кандидата на пост Президента України, встановленій постановою Комісії, оскільки в ній не зазначено виду та дати проведення виборів, відомостей про наявну освіту (загальну середню, професійно-технічну, вищу), що свідчить про недотримання положень пункту 1 частини першої статті 51 Закону.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 51 Закону однією з умов реєстрації Комісією кандидата на пост Президента України є отримання передвиборної програми кандидата, викладеної державною мовою, обсягом до дванадцяти тисяч друкованих знаків (на паперовому носієві та в електронному вигляді).
Водночас відповідно пункту 2 частини першої статті 52 Закону Комісія відмовляє у реєстрації кандидата на пост Президента України в разі встановлення нею наявності у передвиборній програмі кандидата положень, спрямованих на порушення суверенітету і територіальної цілісності держави.
Так, подана до Комісії передвиборна програма кандидата на пост Президента України Соловйова О.М. містить такі положення: "Мої першочергові кроки з досягнення миру в Україні: • припинення вогню і початок переговорів з представниками самопроголошених республік, ЄС, США, РФ - протягом 1 тижня після інавгурації".
Отже, як вбачається з указаної передвиборної програми, в разі обрання Соловйова О.М. Президентом України протягом тижня після інавгурації ним як Президентом України буде вжито заходів, не тільки спрямованих на "припинення вогню", а й задекларовано "початок переговорів з представниками самопроголошених республік, ЄС, США, РФ".
Відповідно до статті 102 Конституції України Президент України є главою держави і виступає від її імені. Президент України є гарантом державного суверенітету, територіальної цілісності України, додержання Конституції України, прав і свобод людини і громадянина. Згідно з пунктом 3 статті 106 Конституції України Президент України представляє державу в міжнародних відносинах, здійснює керівництво зовнішньополітичною діяльністю держави, веде переговори та укладає міжнародні договори України.
При цьому пунктом 7 частини першої статті 7 Закону України "Про дипломатичну службу" визначено, що організація проведення переговорів, а також участь у підготовці укладення міжнародних договорів України належить до основних функцій дипломатичної служби.
Таким чином, як вбачається із передвиборної програми Соловйова О.М., ведення переговорів із "самопроголошеними республіками", Європейським Союзом, Сполученими Штатами Америки, Російською Федерацією - належить до зовнішньополітичних функцій глави держави, а відповідно "самопроголошені республіки", Європейський Союз, Сполучені Штати Америки, Російська Федерація прирівняно за міжнародно-правовою суб’єктністю.

................
Перейти до повного тексту