1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 30 січня 2019 року № 153
Про реєстрацію кандидата на пост Президента України Зеленського Володимира Олександровича на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року
До Центральної виборчої комісії 25 січня 2019 року надійшли документи для реєстрації кандидата на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року Зеленського Володимира Олександровича, висунутого 21 січня 2019 року на Позачерговому З’їзді ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ".
Розглянувши подані документи, Центральна виборча комісія встановила їх відповідність вимогам Закону України "Про вибори Президента України" .
Разом з тим згідно з частиною другою статті 103 Конституції України , частиною першою статті 9 указаного Закону Президентом України може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг тридцяти п’яти років, має право голосу, володіє державною мовою і проживає в Україні протягом десяти останніх перед днем виборів років.
Частиною другою статті 9 у редакції зі змінами, внесеними Законом України від 13 березня 2014 року № 879-VII (набрав чинності 21 березня 2014 року), визначено, що особа вважається такою, що проживає на території України, якщо її місце проживання зареєстроване в Україні відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (далі - Закон).
При цьому документами, до яких вносяться відомості про місце проживання громадян України, є паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (абзац дев’ятий статті 3 Закону).
Як вбачається з відповідних ксерокопій сторінок паспорта громадянина України Зеленського В.О., поданих до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на пост Президента України, його місце проживання зареєстровано в Україні в межах останніх десяти перед днем виборів років - з 14 серпня 2009 року до сьогодні. Таким чином, за даними паспорта громадянина України в Зеленського В.О. частково немає відомостей про зареєстроване місце проживання на території України протягом десяти останніх перед днем виборів років, а саме: в межах періоду з 31 березня 2009 року до 31 березня 2010 року - тривалістю 4 місяці і 13 днів (135 днів).
Разом з тим згідно з частиною першою статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. При цьому відповідно до правової позиції Конституційного Суду України, яку він висловив у своєму Рішенні від 2 листопада 2004 року № 15-рп, верховенство права вимагає від держави його втілення як у правотворчу, так і у правозастосовну діяльність.
Статтею 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" встановлено, що Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об’єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.
Частиною другою статті 2 Закону визначено, що реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.
За таких умов реєстрація місця проживання в Україні згідно із Законом є основним, але не єдиним критерієм для встановлення факту проживання особи на території України, і відповідно не єдиною умовою реалізації права громадян України бути обраними Президентом України. Таким чином, відсутність реєстрації місця проживання в Україні за умови фактичного проживання в Україні не може автоматично позбавляти громадян України права бути обраними Президентом України.

................
Перейти до повного тексту