- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 23 листопада 2018 року № 226 |
Про окремі питання діяльності Новомосковської районної виборчої комісії Дніпропетровської області
До Центральної виборчої комісії надійшла низка колективних звернень депутатів Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області Корчун Л.П., Соболь А.В., Вацлавів Ю.О. стосовно окремих питань проведення перших виборів у Черкаській селищній об’єднаній територіальній громаді Новомосковського району Дніпропетровської області (далі - Черкаська селищна об’єднана територіальна громада) 23 грудня 2018 року, в яких, зокрема, повідомляється про неутворення Новомосковською районною виборчою комісією Дніпропетровської області (далі - Новомосковська районна виборча комісія) Черкаської селищної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області (далі - Черкаська селищна виборча комісія) та несформування її складу в зв’язку з призначенням у Черкаській селищній об’єднаній територіальній громаді перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року.
Крім того, Комісія отримала рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2018 року в справі № 160/8511/18, яким визнано протиправною бездіяльність Новомосковської районної виборчої комісії щодо неутворення Черкаської селищної виборчої комісії та несформування її складу в зв’язку з призначенням перших місцевих виборів 23 грудня 2018 року, а також постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2018 року, якою вказане рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду залишено без змін.
На вимогу Центральної виборчої комісії до 22 листопада 2018 року надати інформацію про те, чи утворено Новомосковською районною виборчою комісією Черкаську селищну виборчу комісію та сформовано її склад, а також надіслати засвідчену копію рішення (рішень) з цього питання, районна виборча комісія відповіді не надала.
Разом з тим, до Центральної виборчої комісії 23 листопада 2018 року надійшло звернення депутата Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області Корчун Л.П., датоване тим самим днем, у якому повідомляється, що станом на 23 листопада 2018 року Новомосковською районною виборчою комісією не утворено Черкаську селищну виборчу комісію та не сформовано її склад.
Відповідно до частини першої статті
16 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому зазначеним
Законом порядку, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України.
Вивчивши вказані вище та інші наявні в Центральній виборчій комісії документи, Комісія вважає за необхідне зазначити таке.
Пунктом 20 частини першої статті
92 Конституції України встановлено, що організація і порядок проведення виборів визначаються виключно законами України.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ визначає Закон України
"Про місцеві вибори" (далі - Закон).
Частиною першою статті
93 Закону передбачено, що перші місцеві вибори проводяться в порядку і строки, встановлені
Законом із особливостями, визначеними вказаним положенням.
Постановою від 12 жовтня 2018 року
№ 156 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року" Центральна виборча комісія призначила на 23 грудня 2018 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками, в тому числі в Черкаській селищній об’єднаній територіальній громаді, а також оголосила з 3 листопада 2018 року початок виборчого процесу перших місцевих виборів, призначених пунктом 1 цієї постанови.
Крім того, Комісією прийнято низку постанов, спрямованих на забезпечення організації підготовки і проведення вказаних виборів (від 19 жовтня 2018 року
№ 165 "Про кількість територіальних, одномандатних виборчих округів, що утворюються сільськими, селищними, міськими виборчими комісіями для організації виборів депутатів місцевих рад під час проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року", від 25 жовтня 2018 року
№ 172 "Про розмір грошової застави на перших місцевих виборах 23 грудня 2018 року" та
№ 175 "Про затвердження Розподілів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на підготовку і проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року та виготовлення органами ведення Державного реєстру виборців списків виборців та іменних запрошень для підготовки і проведення цих виборів").
Водночас постановою Комісії від 19 жовтня 2018 року
№ 163 затверджено Календарний план основних організаційних заходів з підготовки та проведення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року.
Таким чином, 3 листопада 2018 року розпочався виборчий процес перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року.
Разом з тим, 5 листопада 2018 року Центральна виборча комісія отримала ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 2 листопада 2018 року в справі № 640/18007/18 про забезпечення адміністративного позову, якою в указаній справі до вирішення спору по суті вжито заходи забезпечення адміністративного позову та зупинено дію рішень окремих місцевих рад, територіальні громади яких увійшли до складу 34 об’єднаних територіальних громадах, у яких Центральна виборча комісія постановою від 12 жовтня 2018 року
№ 156 призначила місцеві вибори, зокрема, зупинено дію рішення Черкаської селищної ради Новомосковського району Дніпропетровської області від 22 грудня 2017 року № 02-20/VII "Про добровільне об’єднання територіальних громад", яка увійшла до складу Черкаської селищної об’єднаної територіальної громади.
Мотивуючи зазначене судове рішення, Окружний адміністративний суд міста Києва відмовив у забезпеченні позову шляхом, зокрема, заборони Центральній виборчій комісії, територіальним виборчим комісіям вчиняти всі та будь-які дії, пов’язані з формуванням органів місцевого самоврядування, у тому числі Черкаської селищної об’єднаної територіальної громади, з посиланням, зокрема, на частину четверту статті
151 Кодексу адміністративного судочинства України , згідно з якою заходи забезпечення позову, які застосовує суд, не можуть зупиняти, унеможливлювати або в інший спосіб порушувати безперервність процесу призначення, підготовки і проведення виборів.
Водночас у наступному абзаці суд зауважив, що "зупинення дії Оскаржуваних рішень рад вже є достатньою підставою для зупинення формування органів місцевого самоврядування Оскаржуваних об’єднаних територіальних громад".
Також в ухвалі Окружний адміністративний суд міста Києва вказав, що з урахуванням наведеного в цьому судовому рішенні "вбачається, що у випадку задоволення позову і скасування/визнання протиправними Оскаржуваних рішень рад та фактичне припинення відповідних територіальних громад, усі витрати із місцевих та державного бюджетів, здійснені на підготовку та проведення виборів, будуть марними.
При цьому вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії Оскаржуваних рішень рад буде мати наслідком збереження існуючого становища до розгляду справи по суті, оскільки воно відповідає предмету адміністративного позову та, водночас, не зумовлює фактичного вирішення спору по суті до закінчення розгляду справи.
Більше того, суд вважає, що вжиття судом заходів забезпечення позову жодним чином не вплине на можливість реалізації відповідачами всіх дій щодо добровільного об’єднання територіальних громад після розгляду справи по суті".
Постановою від 8 листопада 2018 року
№ 202 "Про ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва про забезпечення адміністративного позову від 2 листопада 2018 року в справі № 640/18007/18" Центральна виборча комісія звернула увагу відповідних територіальних виборчих комісій на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 2 листопада 2018 року в справі № 640/18007/18 у частині, що їх стосується, та надіслала їм копію цього документа.
Відповідно до частини першої статті
20 Закону територіальні виборчі комісії є колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів.
................Перейти до повного тексту