1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 1 листопада 2018 року № 187
Про перші місцеві вибори у Криворізькій сільській об’єднаній територіальній громаді та додаткові місцеві вибори у Шахівській сільській об’єднаній територіальній громаді Добропільського району Донецької області 23 грудня 2018 року
Центральна виборча комісія постановами від 12 жовтня 2018 року № 156 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 23 грудня 2018 року" та № 157 "Про додаткові вибори депутатів сільських, селищних рад 23 грудня 2018 року" за зверненнями, зокрема, Донецької обласної державної адміністрації від 4 червня 2018 року № 0.1/16я-2530/4-18, що надійшло до Комісії 8 червня 2018 року та від 28 березня 2018 року № 0.1/20/631/0/2-18, що надійшло до Комісії 30 березня 2018 року, призначила на неділю, 23 грудня 2018 року, перші місцеві вибори у Криворізькій сільській об’єднаній територіальній громаді та додаткові місцеві вибори у Шахівській сільській об’єднаній територіальній громаді Добропільського району Донецької області та оголосила з 3 листопада 2018 року виборчий процес відповідних виборів.
Разом з тим, до Центральної виборчої комісії 18 жовтня 2018 року надійшов лист Донецької обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації, датований тим самим днем, № 0.1/20/2001/0/2-18 щодо неможливості забезпечити у зв’язку зі збройною агресією Російської Федерації проти України на території Донецької області належну безпеку громадян та уникнення терористичної загрози під час проведення зазначених перших та додаткових місцевих виборів, у якому пропонується "відтермінувати проведення вищезазначених перших та додаткових виборів у Донецькій області до стабілізації ситуації".
Крім того, 24 жовтня 2018 року до Комісії на доповнення надіслано лист Донецької обласної державної адміністрації - обласної військово-цивільної адміністрації, датований тим самим днем, № 0.1/20/2001/1/2-18, до якого додано Протокол наради при голові Донецької обласної державної адміністрації - керівникові обласної військово-цивільної адміністрації від 14 липня 2018 року № 8/1/14-18, складений 13 липня 2018 року, та лист Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 19 жовтня 2018 року № 78/1/3/1407, у яких, зокрема, йдеться про неможливість проведення перших місцевих виборів у Криворізькій сільській об’єднаній територіальній громаді та додаткових місцевих виборів у Шахівській сільській об’єднаній територіальній громаді Добропільського району Донецької області та які обласна державна адміністрація - обласна військово-цивільна адміністрація пропонує врахувати "при розгляді та прийнятті рішення щодо призначення перших місцевих виборів в окремих районах Донецької області".
Також 24 жовтня 2018 року до Комісії надійшов лист за підписом заступника Командувача об’єднаних сил з морально-психологічного забезпечення та гуманітарних питань, генерал-майора Голоднюка О.М. від 19 жовтня 2018 року № 313/ОКПОС/12/4471 про недоцільність проведення відповідних місцевих виборів "у зв’язку зі складною суспільно-політичною обстановкою в даному районі".
Вирішуючи питання щодо організації підготовки та проведення перших місцевих виборів у Криворізькій сільській об’єднаній територіальній громаді та додаткових місцевих виборів у Шахівській сільській об’єднаній територіальній громаді Добропільського району Донецької області 23 грудня 2018 року, Центральна виборча комісія відзначає.
Конституція України гарантує громадянам України право обирати і бути обраними до органів місцевого самоврядування на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування (статті 38, 71 Основного Закону України).
Згідно з пунктом 20 частини першої статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначає Закон України "Про місцеві вибори " (далі - Закон).
Відповідно до частин другої та третьої статті 6 Закону місцеві вибори є вільними. Виборцям забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні. Застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що перешкоджають вільному формуванню та вільному волевиявленню виборця, забороняється.
Підготовку та проведення відповідно до Закону місцевих виборів здійснюють, зокрема, територіальні та дільничні виборчі комісії з місцевих виборів.
Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, за результатами розгляду питань порядку денного якого комісія приймає рішення (частини друга, п’ятнадцята статті 27 Закону ).
Частиною сьомою статті 28 Закону передбачено, що члени виборчих комісій зобов’язані брати участь у засіданнях виборчої комісії.
Разом з тим, згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
За змістом частини першої статті 73 Закону органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи в межах своїх повноважень зобов’язані сприяти виборчим комісіям у реалізації їх повноважень, зокрема, шляхом надання їм необхідних приміщень, забезпечення їх охорони, а також охорони виборчих бюлетенів та іншої виборчої документації, а за змістом пункту 1 частини третьої статті 4 Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" обласні військово-цивільні адміністрації, крім здійснення повноважень місцевих державних адміністрацій на відповідній території, також здійснюють відповідно до закону повноваження щодо організації проведення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці виборів органів місцевого самоврядування; надання висновків Центральній виборчій комісії щодо можливості організації та підготовки відповідно до закону проведення відповідних виборів на окремих територіях.
Крім того, згідно з пунктом 2 статті 8 Закону України "Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях" у зонах безпеки, прилеглих до району бойових дій, діє особливий порядок, що передбачає надання органам сектору безпеки і оборони, іншим державним органам України спеціальних повноважень, необхідних для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації. Межі зон безпеки, прилеглих до району бойових дій, визначаються начальником Генерального штабу - Головнокомандувачем Збройних Сил України за поданням Командувача об’єднаних сил.
За змістом статті 9 зазначеного Закону Командувач об’єднаних сил реалізує свої повноваження через Об’єднаний оперативний штаб Збройних Сил України. При цьому Об’єднаний оперативний штаб Збройних Сил України через відповідні органи військового управління здійснює планування, організацію та контроль виконання заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, спрямування, координацію і контроль за діяльністю військово-цивільних чи військових адміністрацій (у разі їх утворення) у Донецькій та Луганській областях з питань національної безпеки і оборони.
З огляду на вищенаведене Центральна виборча комісія з метою всебічного дослідження питання щодо можливості організації підготовки та проведення відповідно до закону перших місцевих виборів у Криворізькій сільській об’єднаній територіальній громаді та додаткових місцевих виборів у Шахівській сільській об’єднаній територіальній громаді Добропільського району Донецької області 23 грудня 2018 року листом від 25 жовтня 2018 року № 21-40-1771 звернулася до:
голови Донецької обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації стосовно забезпечення надання висновку щодо можливості організації та підготовки відповідно до закону проведення таких виборів на вказаних територіях;

................
Перейти до повного тексту