- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 13 березня 2018 року № 41 |
Про деякі питання доступу до персональних даних виборців, що містяться у базі даних Державного реєстру виборців
Постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2017 року
№ 1100 "Про внесення змін до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних" Державний реєстр виборців (далі - Реєстр) включено до переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних.
У зв’язку з цим Центральна виборча комісія зазначає, що згідно з частиною другою статті
19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як розпорядник Реєстру Центральна виборча комісія відповідно до частини другої статті
14 Закону зобов’язана забезпечувати та контролювати дотримання вимог
Закону в процесі ведення Реєстру.
Згідно з частиною другою статті
2 Закону забороняється використання бази даних Реєстру, будь-якої її частини, копії бази даних або її частини, персональних даних виборців, що містяться у базі даних Реєстру (далі - персональні дані Реєстру), не для цілей, передбачених статтею
26 Закону, перелік яких є вичерпним.
Так, за змістом статті
26 Закону під час підготовки до виборів або референдумів персональні дані Реєстру можуть використовуватися лише для:
складання попередніх списків виборців на виборчих дільницях;
уточнення попередніх списків виборців та складання остаточних списків виборців на виборчих дільницях;
надання Кабінету Міністрів України, іншим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, Центральній виборчій комісії, виборчій комісії Автономної Республіки Крим, територіальним виборчим комісіям місцевих виборів статистичної інформації щодо кількісних характеристик виборчого корпусу на відповідній території;
проведення перевірки достовірності відомостей про виборців, які поставили свої підписи у підписних листах на підтримку проведення всеукраїнського референдуму, а також відомостей, що надаються до відповідних виборчих комісій щодо кандидатів, уповноважених та довірених осіб, членів ініціативної групи референдуму, кандидатур до складу виборчих комісій.
Персональні дані Реєстру можуть бути використані для здійснення публічного контролю за веденням Реєстру в порядку та межах, встановлених
Законом.
Персональні дані Реєстру можуть бути на підставі закону одноразово використані для первинного наповнення бази даних державної системи обліку фізичних осіб після її створення, а також для створення реєстрів територіальних громад.
Персональні дані Реєстру у визначених законом випадках можуть бути використані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері громадянства, для реалізації покладених на нього повноважень.
Під час здійснення повноважень з контролю за дотриманням бюджетного законодавства в частині моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування та своєчасного і в повному обсязі отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, заробітних плат, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, Міністерство фінансів України має право отримувати з Реєстру інформацію про виборців, зокрема, таку, що містить персональні дані.
Натомість використання персональних даних Реєстру для інших цілей, крім зазначених, можливе виключно за рішенням суду.
При цьому Центральна виборча комісія звертає увагу, що основні засади ведення Реєстру визначено статтею
3 Закону, якими, зокрема, є його публічний характер та захищеність.
Публічний характер Реєстру забезпечує доступність для кожного виборця відомостей Реєстру в обсязі та порядку, встановлених
Законом, а також інші передбачені Законом форми публічного контролю за дотриманням засад ведення Реєстру.
Згідно з частиною десятою статті
3 Закону захищеність Реєстру означає забезпечення захисту його бази даних Реєстру від несанкціонованого доступу та зловживання доступом, від незаконного використання персональних даних Реєстру, порушення цілісності бази даних Реєстру та його апаратного чи програмного забезпечення.
................Перейти до повного тексту