- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 16 лютого 2018 року № 23 |
Про відсутність правових підстав для призначення додаткових виборів депутатів сільської та селищної рад і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів
До Центральної виборчої комісії надійшли звернення Житомирської обласної державної адміністрації з доданими до них документами щодо прийняття Комісією рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільської та селищної рад від територіальних громад у зв’язку з їх приєднанням до об’єднаних територіальних громад, утворених на території зазначеної області.
Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною четвертою
статті 8-2 Закону України
"Про добровільне об’єднання територіальних громад" (далі - Закон) визначено, що схвалені, зокрема, сільськими, селищними радами проекти рішень про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади у п’ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту
Конституції та законам України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
У разі відповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади
Конституції та законам України сільські, селищні ради на наступній сесії приймають рішення про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади.
У разі прийняття сільською, селищною радою рішення про приєднання до об’єднаної територіальної громади голова сільської, селищної об’єднаної територіальної громади звертається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася, в установленому законом порядку (частини п’ята, шоста, восьма
статті 8-2 Закону ).
Згідно з частиною дев’ятою
статті 8-2 Закону Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади у разі його відповідності висновку, передбаченому частиною п’ятою вказаної статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася.
За змістом частини шостої
статті 14 Закону України "Про місцеві вибори" додаткові вибори депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади у визначеному
Законом порядку, призначаються Центральною виборчою комісією в порядку, визначеному законом.
Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад (частина восьма
статті 15 Закону України "Про місцеві вибори" ).
За приписами частини першої
статті 8-1 Закону добровільно приєднатися до об’єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої
статті 9 Закону, має право суміжна сільська, селищна територіальна громада, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об’єднаної територіальної громади.
Отже, за змістом зазначеного положення
Закону необхідними передумовами добровільного приєднання сільських, селищних територіальних громад до сільських, селищних об’єднаних територіальних громад є, зокрема:
1) визнання відповідної сільської, селищної об’єднаної територіальної громади, до якої приєднується сільська, селищна територіальна громада згідно з частиною четвертою
статті 9 Закону, спроможною;
2) належність сільської, селищної територіальної громади, яка добровільно приєднується до спроможної сільської, селищної об’єднаної територіальної громади, до вказаної сільської, селищної об’єднаної територіальної громади відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області.
Вирішення питань щодо визнання об’єднаної територіальної громади спроможною та затвердження схваленого відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної державної адміністрації перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до повноважень Кабінету Міністрів України (частина четверта статті 9, частина третя статті 11 Закону).
Таким чином, додаткові вибори депутатів сільських, селищних рад від територіальних громад, що добровільно приєдналися до об’єднаних територіальних громад у порядку, визначеному
Законом, призначаються Комісією за відповідними зверненнями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, внесенню яких до Комісії передує здійснення процедури добровільного приєднання сільських, селищних територіальних громад до сільських, селищних об’єднаних територіальних громад, визначеної розділом II-1
Закону , а їх призначення є підставою для оголошення Комісією виборчого процесу таких виборів.
Пунктом 3
Порядку передбачено відомості, які повинно містити відповідне звернення, зокрема обласних державних адміністрацій, щодо призначення додаткових виборів, а пунктом 4
Порядку - перелік документів, оригінали або засвідчені копії яких додаються до нього.
Вирішуючи питання щодо призначення та оголошення виборчого процесу додаткових виборів депутатів відповідних сільської та селищної рад від територіальних громад, що приєдналися до відповідних об’єднаних територіальних громад, утворених на території Житомирської області, Центральна виборча комісія виходить з такого.
Як вбачається зі звернень Житомирської обласної державної адміністрації та доданих до них документів, відповідні сільські територіальні громади та сільська і селищна об’єднані територіальні громади, до яких вони приєдналися, розташовані в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці (району) Житомирської області, що відповідає відомостям електронного довідника "Україна. Адміністративно-територіальний устрій", розміщеного на офіційному веб-порталі Верховної Ради України.
Згідно з відповідними актами Кабінету Міністрів України сільську та селищну об’єднані територіальні громади, до яких приєдналися відповідні сільські територіальні громади, визнано спроможними.
Водночас на порушення вимог частини першої
статті 8-1 Закону та частини шостої
статті 14 Закону України "Про місцеві вибори" сільські територіальні громади, які приєдналися до сільської та селищної об’єднаних територіальних громад згідно з перспективним планом формування територій громад Житомирської області, затвердженим відповідним розпорядженням Кабінету Міністрів України, не належать до відповідних об’єднаних територіальних громад.
Крім того, у відповідних зверненнях Житомирської обласної державної адміністрації про призначення додаткових виборів депутатів сільської та селищної рад не зазначено всіх відомостей, передбачених пунктом 3
Порядку .
За змістом пункту 1
Порядку за зверненнями, які відповідають вимогам
Конституції України, законів України та Порядку, Комісія за наявності відповідних бюджетних асигнувань для організації підготовки та проведення місцевих виборів призначає додаткові вибори депутатів не пізніше ніж за сімдесят днів до дня таких виборів двічі на рік - на останню неділю квітня та останню неділю жовтня.
Водночас за змістом пункту 7
Порядку в разі невідповідності звернення щодо призначення додаткових виборів депутатів вимогам законів України та Порядку, а також у разі добровільного приєднання сільської, селищної територіальної громади (сільських, селищних територіальних громад) до сільської, селищної об'єднаної територіальної громади, у складі якої згідно з перспективним планом формування територій громад області, затвердженим актом Кабінету Міністрів України, станом на момент розгляду звернення щодо призначення додаткових виборів депутатів відсутні відомості про її (їх) належність до цієї сільської, селищної об'єднаної територіальної громади, Центральна виборча комісія встановлює відсутність правових підстав для призначення додаткових виборів депутатів та у зв'язку з цим приймає рішення про повернення звернення разом з усіма документами обласній державній адміністрації,
За таких обставин Центральна виборча комісія дійшла висновку щодо невідповідності звернень Житомирської обласної державної адміністрації вимогам законів України та
Порядку, а відтак у Комісії відсутні правові підстави для призначення додаткових виборів депутатів сільської та селищної рад від сільських територіальних громад, що приєдналися до відповідних сільської та селищної об’єднаних територіальних громад, і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів та необхідності у зв’язку з цим повернення звернень щодо прийняття Комісією рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільської та селищної рад разом із доданими до них документами суб’єкту звернення.
................Перейти до повного тексту