1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 12 жовтня 2017 року № 212
Про відсутність правових підстав для призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад та оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів
До Центральної виборчої комісії надійшли звернення Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської та Чернівецької обласних державних адміністрацій з доданими до них документами щодо прийняття Комісією рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад від територіальних громад у зв’язку з їх приєднанням до об’єднаних територіальних громад, утворених на території зазначених областей.
Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною четвертою статті 8-2 Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад" (далі - Закон) визначено, що схвалені, зокрема, сільськими, селищними радами проекти рішень про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади у п’ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
У разі відповідності проекту рішення про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади Конституції та законам України сільські, селищні ради на наступній сесії приймають рішення про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади.
У разі прийняття сільською, селищною радою рішення про приєднання до об’єднаної територіальної громади голова сільської, селищної об’єднаної територіальної громади звертається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася, в установленому законом порядку (частини п’ята, шоста, восьма статті 8-2 Закону).
Згідно з частиною дев’ятою статті 8-2 Закону Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення про добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади у разі його відповідності висновку, передбаченому частиною п’ятою вказаної статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася.
За змістом частини шостої статті 14 Закону України "Про місцеві вибори" додаткові вибори депутатів сільських, селищних рад від територіальної громади, що приєдналася до об’єднаної територіальної громади у визначеному Законом порядку, призначаються Центральною виборчою комісією в порядку, визначеному законом.
Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу додаткових виборів депутатів сільських, селищних рад (частина восьма статті 15 Закону України "Про місцеві вибори" ).
За приписами частини першої статті 8-1 Закону добровільно приєднатися до об’єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 Закону, має право суміжна сільська, селищна територіальна громада, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об’єднаної територіальної громади.
Отже, за змістом зазначеного положення Закону необхідними передумовами добровільного приєднання сільських, селищних територіальних громад до сільських, селищних об’єднаних територіальних громад є, зокрема:
1) визнання відповідної сільської, селищної об’єднаної територіальної громади, до якої приєднується сільська, селищна територіальна громада згідно з частиною четвертою статті 9 Закону, спроможною;
2) належність сільської, селищної територіальної громади, яка добровільно приєднується до спроможної сільської, селищної об’єднаної територіальної громади, до вказаної сільської, селищної об’єднаної територіальної громади відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області.
Вирішення питань щодо визнання об’єднаної територіальної громади спроможною та затвердження схваленого відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної державної адміністрації перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до повноважень Кабінету Міністрів України (частина четверта статті 9, частина третя статті 11 Закону).
Таким чином, додаткові вибори депутатів сільських, селищних рад від територіальних громад, що добровільно приєдналися до об’єднаних територіальних громад у порядку, визначеному Законом, призначаються Комісією за відповідними зверненнями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, внесенню якого до Комісії передує здійснення процедури добровільного приєднання сільських, селищних територіальних громад до сільських, селищних об’єднаних територіальних громад, визначеної розділом II-1 Закону, а їх призначення є підставою для оголошення Комісією виборчого процесу таких виборів.

................
Перейти до повного тексту