1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 жовтня 2016 року № 427
Про відсутність правових підстав для призначення Центральною виборчою комісією перших виборів депутатів Зборівської міської ради об'єднаної територіальної громади та Зборівського міського голови (Тернопільська область) і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів
До Центральної виборчої комісії 16 вересня 2016 року надійшло звернення Тернопільської обласної державної адміністрації разом із супровідним листом від 14 вересня 2016 року № 02-4633/39-06, зареєстроване в Комісії за № 21-40-10315, щодо призначення перших виборів депутатів Зборівської міської ради об'єднаної територіальної громади та Зборівського міського голови у зв'язку з утворенням на території Тернопільської області Зборівської міської об'єднаної територіальної громади.
До звернення додано звернення Зборівського міського голови до Тернопільської обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів, рішення відповідних місцевих рад щодо добровільного об'єднання територіальних громад, а також засвідчені копії висновку про відповідність проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад Конституції та законам України і розпорядження виконуючого обов'язки голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 8 вересня 2016 року № 515-од про його затвердження.
На заміну раніше надісланого до Центральної виборчої комісії 23 вересня 2016 року надійшли засвідчені копії висновку про відповідність проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад Конституції та законам України і розпорядження виконуючого обов'язки голови Тернопільської обласної державної адміністрації від 8 вересня 2016 року № 515-од про його затвердження разом із супровідним листом від 21 вересня 2016 року № 03-4730/39-06, зареєстрованим у Комісії за № 21-40-10534, а 28 вересня 2016 року із супровідним листом від 26 вересня 2016 року № 04-4811/39-06 та 3 жовтня 2016 року із супровідним листом від 30 вересня 2016 року № 05-4896/39-06 надійшли відповідно рішення місцевих рад щодо добровільного об'єднання територіальних громад, а також звернення Тернопільської обласної державної адміністрації з цього самого питання разом із відповідними документами, зареєстровані в Комісії за № 21-40-10684 та № 21-40-10838.
Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною третьою статті 7 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" визначено, що схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад у п'ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації (частина четверта статті 7 зазначеного Закону ).
Згідно з частиною восьмою статті 7 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішень про добровільне об'єднання територіальних громад у разі їх відповідності висновку, передбаченому частиною четвертою вказаної статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку.
Частиною шостою статті 14 Закону України "Про місцеві вибори" (далі - Закон) передбачено, що перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією в порядку, визначеному законом.
Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу перших виборів депутатів місцевої ради, сільського, селищного, міського голови (частина сьома статті 15 Закону).
Таким чином, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією за відповідними зверненнями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, а призначення перших виборів є підставою для оголошення Комісією виборчого процесу таких виборів.
Постановою Центральної виборчої комісії від 12 лютого 2016 року № 32 (із змінами) затверджено Порядок призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів (далі - Порядок), яким визначено процедуру призначення Комісією перших виборів депутатів місцевих рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів за результатами розгляду звернень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій щодо призначення таких виборів, а також встановлено форму зазначеного звернення.
Пунктом 3 Порядку передбачено відомості, які повинно містити відповідне звернення, зокрема обласних державних адміністрацій, щодо призначення перших місцевих виборів, а пунктом 5 Порядку - перелік документів, оригінали або засвідчені копії яких додаються до звернення.
Вирішуючи питання щодо призначення та оголошення виборчого процесу перших виборів депутатів Зборівської міської ради об'єднаної територіальної громади та Зборівського міського голови, Центральна виборча комісія виходить з такого.
Як вбачається з рішень місцевих рад щодо добровільного об'єднання територіальних громад, до складу Зборівської міської об'єднаної територіальної громади увійшли Зборівська міська рада (місто Зборів, село Футори), Вірлівська сільська рада (села Вірлів, Храбузна), Вовчківська сільська рада (села Вовчківці, Івачів, Корчунок, Нище), Гарбузівська сільська рада (села Гарбузів, Манаїв), Годівська сільська рада (села Годів, Йосипівка, Цецівка), Кабаровецька сільська рада (села Кабарівці, Метенів), Кальненська сільська рада (села Кальне, Жабиня), Оліївська сільська рада (село Оліїв), Перепельницька сільська рада (село Перепельники), Пліснянська сільська рада (село Плісняни), Погрібецька сільська рада (села Погрібці, Калинівка, Красна), Розгадівська сільська рада (село Розгадів), Славнянська сільська рада (село Славна), Ярославицька сільська рада (села Ярославичі, Монилівка), Ярчовецька сільська рада (села Ярчівці, Вільшанка, Волосівка, Жуківці, Мшана, Підгайчики), що згідно з відомостями електронного довідника "Україна. Адміністративно-територіальний устрій", розміщеного на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, належать до Зборівського району Тернопільської області, а також Августівська сільська рада (села Августівка, Хоробрів, Хоростець) та Великоплавучанська сільська рада (села Велика Плавуча, Цицори), які за даними зазначеного довідника належать до Козівського району цієї області.
Отже, Зборівську міську об'єднану територіальну громаду утворено територіальними громадами, розташованими на території двох суміжних адміністративно-територіальних одиниць - Зборівського та Козівського районів Тернопільської області, що унеможливлює без вирішення питання стосовно зміни меж відповідних районів віднесення утвореної Зборівської міської об'єднаної територіальної громади та території відповідної міської ради, депутати якої обиратимуться на перших місцевих виборах, до території одного з указаних районів.
Разом з тим, згідно з пунктом 29 частини першої статті 85 Конституції України вирішення питання щодо утворення і ліквідації районів, встановлення і зміни меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування та перейменування населених пунктів і районів належить до повноважень Верховної Ради України. Також частиною першою статті 174 Земельного кодексу України визначено, що рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських рад.
Відповідно до частини другої статті 8 Основного Закону України Конституція України має найвищу юридичну силу, а згідно з частиною третьою цієї статті її норми є нормами прямої дії.
Таким чином, враховуючи зазначені норми Конституції України та Земельного кодексу України, необхідною передумовою призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів і оголошення виборчого процесу таких місцевих виборів у разі входження територіальної громади, розташованої на території суміжного району, до складу об'єднаної територіальної громади, адміністративний центр якої розміщений у межах іншого району, є внесення змін до меж відповідних районів.
Згідно з пунктом 4 Порядку в разі добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст суміжних районів або добровільного об'єднання територіальних громад суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення або добровільного об'єднання територіальних громад суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення у супровідному листі зазначаються дата, номер та назва постанови Верховної Ради України про встановлення (зміну) меж суміжних районів або про встановлення (зміну) меж суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення або суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення.

................
Перейти до повного тексту