- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 жовтня 2016 року № 424 |
Про відсутність правових підстав для призначення Центральною виборчою комісією перших виборів депутатів Сенчанської сільської ради об’єднаної територіальної громади та Сенчанського сільського голови (Полтавська область) і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів
До Центральної виборчої комісії 5 вересня 2016 року надійшло звернення Полтавської обласної державної адміністрації разом із супровідним листом від 1 вересня 2016 року № 01-12/1869, зареєстроване в Комісії за № 21-40-10023, щодо призначення перших виборів депутатів Сенчанської сільської ради об’єднаної територіальної громади та Сенчанського сільського голови у зв’язку з утворенням на території Полтавської області Сенчанської сільської об’єднаної територіальної громади.
До звернення додано звернення Сенчанського сільського голови до Полтавської обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів, рішення відповідних місцевих рад щодо добровільного об’єднання територіальних громад, а також засвідчена копія розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації від 22 серпня 2016 року № 363, яким затверджено висновок про відповідність проектів рішень місцевих рад щодо добровільного об’єднання територіальних громад
Конституції та законам України.
Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною третьою статті
7 Закону України
"Про добровільне об’єднання територіальних громад" визначено, що схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об’єднання територіальних громад у п’ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту
Конституції та законам України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об’єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації (частина четверта статті
7 зазначеного
Закону).
Згідно з частиною восьмою статті
7 Закону України
"Про добровільне об’єднання територіальних громад" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішень про добровільне об’єднання територіальних громад у разі їх відповідності висновку, передбаченому частиною четвертою вказаної статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку.
Частиною шостою статті
14 Закону України
"Про місцеві вибори" (далі - Закон) передбачено, що перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією в порядку, визначеному законом.
Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу перших виборів депутатів місцевої ради, сільського, селищного, міського голови (частина сьома статті
15 Закону).
Таким чином, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією за відповідними зверненнями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, а призначення перших виборів є підставою для оголошення Комісією виборчого процесу таких виборів.
Пунктом 3
Порядку передбачено відомості, які повинно містити відповідне звернення, зокрема обласних державних адміністрацій, щодо призначення перших місцевих виборів, а пунктом 5Порядку - перелік документів, оригінали або засвідчені копії яких додаються до звернення.
Вирішуючи питання щодо призначення та оголошення виборчого процесу перших виборів депутатів Сенчанської сільської ради об’єднаної територіальної громади та Сенчанського сільського голови, Центральна виборча комісія виходить з такого.
Як вбачається з рішень місцевих рад щодо добровільного об’єднання територіальних громад, до складу Сенчанської сільської об’єднаної територіальної громади увійшли Сенчанська сільська рада (села Сенча, Лучка, Рудка), що згідно з відомостями електронного довідника "Україна. Адміністративно-територіальний устрій", розміщеного на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, належать до Лохвицького району Полтавської області, а також Шеківська сільська рада (села Шеки, Хитці), яка за даними зазначеного довідника належить до Лубенського району цієї області.
Отже, Сенчанську сільську об’єднану територіальну громаду утворено територіальними громадами, розташованими на території двох суміжних адміністративно-територіальних одиниць - Лохвицького та Лубенського районів Полтавської області, що унеможливлює без вирішення питання стосовно зміни меж відповідних районів віднесення утвореної Сенчанської сільської об’єднаної територіальної громади та території відповідної сільської ради, депутати якої обиратимуться на перших місцевих виборах, до території одного з указаних районів.
Разом з тим, згідно з пунктом 29 частини першої статті
85 Конституції України вирішення питання щодо утворення і ліквідації районів, встановлення і зміни меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування та перейменування населених пунктів і районів належить до повноважень Верховної Ради України. Також частиною першою статті
174 Земельного кодексу України визначено, що рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських рад.
Відповідно до частини другої статті
8 Основного Закону України Конституція України має найвищу юридичну силу, а згідно з частиною третьою цієї статті її норми є нормами прямої дії.
Таким чином, враховуючи зазначені норми
Конституції України та
Земельного кодексу України, необхідною передумовою призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів і оголошення виборчого процесу таких місцевих виборів у разі входження територіальної громади, розташованої на території суміжного району, до складу об’єднаної територіальної громади, адміністративний центр якої розміщений у межах іншого району, є внесення змін до меж відповідних районів.
Згідно з пунктом 4
Порядку в разі добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст суміжних районів або добровільного об’єднання територіальних громад суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення або добровільного об’єднання територіальних громад суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення у супровідному листі зазначаються дата, номер та назва постанови Верховної Ради України про встановлення (зміну) меж суміжних районів або про встановлення (зміну) меж суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення або суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення.
................Перейти до повного тексту