- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 жовтня 2016 року № 409 |
Про відсутність правових підстав для призначення Центральною виборчою комісією перших виборів депутатів Краснопільської сільської ради об'єднаної територіальної громади та Краснопільського сільського голови (Вінницька область) і оголошення виборчого процесу відповідних місцевих виборів
До Центральної виборчої комісії 16 вересня 2016 року надійшло звернення Вінницької обласної державної адміністрації разом із супровідним листом від 13 вересня 2016 року № 01.01-45/6084, зареєстроване в Комісії за № 21-40-10353, щодо призначення перших виборів депутатів Краснопільської сільської ради об'єднаної територіальної громади та Краснопільського сільського голови у зв'язку з утворенням на території Вінницької області Краснопільської сільської об'єднаної територіальної громади.
До звернення додано засвідчені копії звернення Краснопільського сільського голови до Вінницької обласної державної адміністрації з пропозицією звернутися до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів, рішень відповідних місцевих рад щодо добровільного об'єднання територіальних громад, а також висновків про відповідність проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад
Конституції та законам України і розпорядження голови Вінницької обласної державної адміністрації від 8 вересня 2016 року № 652 про їх затвердження.
Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною третьою статті
7 Закону України
"Про добровільне об'єднання територіальних громад" визначено, що схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад у п'ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту
Конституції та законам України.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації (частина четверта статті
7 зазначеного
Закону ).
Згідно з частиною восьмою статті
7 Закону України
"Про добровільне об'єднання територіальних громад" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішень про добровільне об'єднання територіальних громад у разі їх відповідності висновку, передбаченому частиною четвертою вказаної статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку.
Частиною шостою статті
14 Закону України
"Про місцеві вибори" (далі - Закон) передбачено, що перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією в порядку, визначеному законом.
Центральна виборча комісія шляхом прийняття відповідного рішення оголошує про початок виборчого процесу перших виборів депутатів місцевої ради, сільського, селищного, міського голови (частина сьома статті
15 Закону).
Таким чином, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією за відповідними зверненнями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій, а призначення перших виборів є підставою для оголошення Комісією виборчого процесу таких виборів.
Пунктом 3
Порядку передбачено відомості, які повинно містити відповідне звернення, зокрема обласних державних адміністрацій, щодо призначення перших місцевих виборів, а пунктом 5
Порядку - перелік документів, оригінали або засвідчені копії яких додаються до звернення.
Вирішуючи питання щодо призначення та оголошення виборчого процесу перших виборів депутатів Краснопільської сільської ради об'єднаної територіальної громади та Краснопільського сільського голови, Центральна виборча комісія виходить з такого.
Як вбачається з рішень місцевих рад щодо добровільного об'єднання територіальних громад, до складу Краснопільської сільської об'єднаної територіальної громади увійшли Краснопільська сільська рада (село Краснопілка), Митківська сільська рада (села Митків, Степове, Тишківка, Тишківська Слобода), Нараївська сільська рада (село Нараївка), що згідно з відомостями електронного довідника "Україна. Адміністративно-територіальний устрій", розміщеного на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, належать до Гайсинського району Вінницької області, а також Кивачівська сільська рада (села Кивачівка, Цвіліхівка, селище Дубина), Тополівська сільська рада (село Тополівка), які за даними зазначеного довідника належать до Теплицького району цієї області.
Отже, Краснопільську сільську об'єднану територіальну громаду утворено територіальними громадами, розташованими на території двох суміжних адміністративно-територіальних одиниць - Гайсинського та Теплицького районів Вінницької області, що унеможливлює без вирішення питання стосовно зміни меж відповідних районів віднесення утвореної Краснопільської сільської об'єднаної територіальної громади та території відповідної сільської ради, депутати якої обиратимуться на перших місцевих виборах, до території одного з указаних районів.
Разом з тим, згідно з пунктом 29 частини першої статті
85 Конституції України вирішення питання щодо утворення і ліквідації районів, встановлення і зміни меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування та перейменування населених пунктів і районів належить до повноважень Верховної Ради України. Також частиною першою статті
174 Земельного кодексу України визначено, що рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських рад.
Таким чином, враховуючи зазначені норми
Конституції України та
Земельного кодексу України , необхідною передумовою призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів і оголошення виборчого процесу таких місцевих виборів у разі входження територіальної громади, розташованої на території суміжного району, до складу об’єднаної територіальної громади, адміністративний центр якої розміщений у межах іншого району, є внесення змін до меж відповідних районів.
Згідно з пунктом 4
Порядку в разі добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст суміжних районів або добровільного об'єднання територіальних громад суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення або добровільного об'єднання територіальних громад суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення у супровідному листі зазначаються дата, номер та назва постанови Верховної Ради України про встановлення (зміну) меж суміжних районів або про встановлення (зміну) меж суміжних району (районів) та міста (міст) обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення або суміжних міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення.
Центральна виборча комісія зазначає, що у зверненні Вінницької обласної державної адміністрації про призначення перших виборів депутатів Краснопільської сільської ради об'єднаної територіальної громади та Краснопільського сільського голови вказано відомості про належність лише двох з п'яти територіальних громад, що увійшли до складу цієї об'єднаної територіальної громади, до суміжних адміністративно-територіальних одиниць (районів).
................Перейти до повного тексту