1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 квітня 2016 року № 95
Про звернення Помічнянського міського голови (Добровеличківський район Кіровоградської області), зареєстроване в Центральній виборчій комісії 31 березня 2016 року за № 21-40-3451
До Центральної виборчої комісії 31 березня 2016 року надійшло звернення Помічнянського міського голови (Добровеличківський район Кіровоградської області) від 28 березня 2016 року № 01-23-45/1, зареєстроване в Комісії за № 21-40-3451, щодо призначення перших виборів депутатів Помічнянської міської ради об'єднаної територіальної громади та Помічнянського міського голови.
Розглянувши вказане звернення, Центральна виборча комісія встановила.
Згідно з частиною шостою статті 14 Закону України "Про місцеві вибори" перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом.
Відповідно до частини восьмої статті 7 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання рішень про добровільне об'єднання територіальних громад у разі їх відповідності висновку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, звертається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших виборів депутатів сільської, селищної, міської ради та відповідного сільського, селищного, міського голови в установленому законом порядку.
Центральна виборча комісія постановою від 12 лютого 2016 року № 32 затвердила Порядок призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів , яким визначено процедуру призначення Центральною виборчою комісією перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та сільських, селищних, міських голів за результатами розгляду звернень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій щодо призначення таких виборів. Крім того, цією самою постановою Комісія встановила форму звернення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій щодо призначення перших виборів депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів.
Таким чином, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів призначаються Комісією за відповідними зверненнями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних державних адміністрацій.
Враховуючи викладене, Центральна виборча комісія зазначає, що належним суб'єктом звернення до Комісії щодо призначення перших виборів депутатів Помічнянської міської ради об'єднаної територіальної громади та Помічнянського міського голови є Кіровоградська обласна державна адміністрація.
Відтак Помічнянський міський голова не належить до числа визначених законом та вищевказаною постановою Комісії суб'єктів ініціювання питання щодо призначення зазначених перших місцевих виборів.
За таких обставин у Центральної виборчої комісії відсутні підстави для задоволення звернення Помічнянського міського голови від 28 березня 2016 року № 01-23-45/1, зареєстрованого в Комісії 31 березня 2016 року за № 21-40-3451, щодо призначення перших виборів депутатів Помічнянської міської ради об'єднаної територіальної громади та Помічнянського міського голови як такого, що надійшло до Комісії від неналежного суб'єкта звернення.
Також Центральна виборча комісія звертає увагу, що 8 лютого 2016 року до Комісії надходило звернення Кіровоградської обласної державної адміністрації від 5 лютого 2016 року № 01-12/15/2 щодо прийняття Центральною виборчою комісією рішення про призначення перших виборів депутатів Помічнянської міської ради об'єднаної територіальної громади та Помічнянського міського голови у зв'язку з утворенням на території Кіровоградської області Помічнянської міської об'єднаної територіальної громади, до якого додавався висновок про відповідність проекту рішення Помічнянської сільської ради щодо добровільного об'єднання територіальних громад Конституції та законам України, затверджений розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 14 січня 2016 року № 9-р.
Вирішуючи питання щодо призначення та оголошення виборчого процесу перших виборів Помічнянської міської ради об'єднаної територіальної громади та Помічнянського міського голови під час розгляду вказаного звернення та доданих до нього документів, Центральна виборча комісія виходила з такого.
Як вбачалося зі звернення Кіровоградської обласної державної адміністрації, до складу Помічнянської міської об'єднаної територіальної громади увійшли Помічнянська міська рада (місто Помічна) Добровеличківського району, а також Помічнянська сільська рада (села Помічна, Новопавлівка, Червоний Розділ) Новоукраїнського району Кіровоградської області.
Отже, Помічнянська міська об'єднана територіальна громада утворена територіальними громадами, розташованими на території двох суміжних адміністративно-територіальних одиниць (районів) - Добровеличківського та Новоукраїнського районів Кіровоградської області, що унеможливлюватиме без вирішення питання щодо зміни меж відповідних районів віднесення утвореної Помічнянської міської об'єднаної територіальної громади та території відповідної міської ради, депутати якої обиратимуться на перших місцевих виборах, до території одного із цих районів.
Разом з тим, відповідно до пункту 29 частини першої статті 85 Конституції України вирішення питання щодо утворення і ліквідації районів, встановлення і зміни меж районів і міст, віднесення населених пунктів до категорії міст, найменування та перейменування населених пунктів і районів належить до повноважень Верховної Ради України.
Також частиною першою статті 174 Земельного кодексу України визначено, що рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських рад.
Крім того, Комісія звертає особливу увагу, що відповідно до частини другої статті 8 Основного Закону України Конституція України має найвищу юридичну силу, а згідно з частиною третьою цієї статті її норми є нормами прямої дії.
Відтак, враховуючи зазначені норми Конституції України та Земельного кодексу України, необхідною передумовою призначення перших виборів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та відповідних сільських, селищних, міських голів і оголошення виборчого процесу таких місцевих виборів у разі входження територіальної громади, розташованої на території суміжного району, до складу об'єднаної територіальної громади, адміністративний центр якої знаходиться в межах іншого району, є внесення змін до меж відповідних районів.

................
Перейти до повного тексту