1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 30 грудня 2015 року № 623
Про скасування постанов Криворізької міської виборчої комісії Дніпропетровської області від 17 грудня 2015 року за № 197 - 202
До Центральної виборчої комісії 21 грудня 2015 року надійшли належним чином завірені копії постанов Криворізької міської виборчої комісії Дніпропетровської області (далі - Криворізька міська виборча комісія) від 17 грудня 2015 року № 197 - 202.
Відповідно до частини другої статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Згідно з частиною першою статті 16 указаного Закону , якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку.
Розглянувши наявні в Центральній виборчій комісії матеріали, Комісія встановила.
Спеціальним законом, яким врегульовано основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, є Закон України "Про місцеві вибори" (далі - Закон).
Частиною першою статті 20 Закону встановлено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Згідно з частиною третьою статті 19 Закону виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, Закону та інших законів України.
Криворізька міська виборча комісія 17 грудня 2015 року прийняла постанови:
№ 197 "Про дострокове припинення повноважень складу Тернівської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії Дніпропетровської області, який діяв станом на 04.12.2015 року";
№ 198 "Про дострокове припинення повноважень складу Жовтневої районної у місті Кривому Розі виборчої комісії Дніпропетровської області, який діяв станом на 04.12.2015 року";
№ 199 "Про дострокове припинення повноважень складу Довгинцівської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії Дніпропетровської області, який діяв станом на 04.12.2015 року";
№ 200 "Про дострокове припинення повноважень складу Дзержинської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії Дніпропетровської області, який діяв станом на 04.12.2015 року";
№ 201 "Про дострокове припинення повноважень складу Центрально-Міської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії Дніпропетровської області, який діяв станом на 04.12.2015 року";
№ 202 "Про дострокове припинення повноважень складу Саксаганської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії Дніпропетровської області, який діяв станом на 04.12.2015 року".
Указаними постановами Криворізька міська виборча комісія встановила факти одноразових грубих порушень Дзержинською, Довгинцівською, Жовтневою, Саксаганською, Тернівською, Центрально-Міською районними у місті Кривому Розі виборчими комісіями вимог Закону, які виявилися в неналежній організації приймання скарг 17 листопада 2015 року, що, у свою чергу, зумовило у причинно-наслідковому зв'язку неможливість поновлення порушених прав суб'єкта виборчого процесу у вигляді неможливості об'єктивного розгляду відповідних скарг у подальшому, після прийняття постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2015 року в справі № 804/15866/15 та взяла до уваги встановлення факту одноразового грубого порушення вказаними районними виборчими комісіями вимог Закону постановами Криворізької міської виборчої комісії від 4 грудня 2015 року.
Крім того, міська виборча комісія постановила у зв'язку з установленням двох фактів одноразового грубого порушення відповідними районними у місті Кривому Розі виборчими комісіями достроково припинити повноваження складу вказаних комісій, який діяв станом на 4 грудня 2015 року, та підтвердила повноваження складу цих виборчих комісій, сформованого відповідно до постанови Криворізької міської виборчої комісії від 5 грудня 2015 року № 191.
Зазначені вище постанови Криворізької міської виборчої комісії вмотивовані тим, що 30 листопада 2015 року цією комісією прийнято постанову № 175 "Про дострокове припинення повноважень усього складу Жовтневої, Дзержинської, Довгинцівської, Саксаганської, Тернівської, Центрально-Міської районних у місті Кривому Розі виборчих комісій Дніпропетровської області, через одноразове грубе порушення відповідними комісіями Конституції України та Закону України "Про місцеві вибори".
Разом з тим, постановою Криворізької міської виборчої комісії від 5 грудня 2015 року № 191 "Про розгляд подань суб'єктів виборчого процесу щодо формування складу Жовтневої, Дзержинської, Довгинцівської, Саксаганської, Тернівської, Центрально-Міської районних у місті Кривому Розі виборчих комісій Дніпропетровської області" сформовано новий склад відповідних районних у місті Кривому Розі виборчих комісій.
На думку Криворізької міської виборчої комісії, з формальних підстав постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 10 грудня 2015 року в справі № 804/16050/15 з урахуванням постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 5 грудня 2015 року постанову Криворізької міської виборчої комісії від 30 листопада 2015 року № 175 скасовано, у зв'язку з чим виникла необхідність вирішити питання про припинення одного із складів Дзержинської, Довгинцівської, Жовтневої, Саксаганської, Тернівської, Центрально-Міської районних у місті Кривому Розі виборчих комісій.
Також Криворізька міська виборча комісія зазначила, що, беручи до уваги факт скасування її постанови від 30 листопада 2015 року № 175 рішеннями Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 10 грудня 2015 року в справі № 804/16050/15 та Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 5 грудня 2015 року з формальних підстав, указані судові рішення не заважають повторно розглянути питання щодо наявності чи відсутності одноразового грубого порушення Закону в діях та бездіяльності відповідних виборчих комісій.
Під час вирішення питання про те, чи було допущено одноразове грубе порушення Конституції України та Закону відповідними районними у місті Кривому Розі виборчими комісіями у зв'язку з поверненням скарг офіційних спостерігачів без розгляду по суті 18 - 19 листопада 2015 року, Криворізька міська виборча комісія виходила з того, що постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2015 року в справі 804/15866/15 встановлено протиправність дій шести районних у місті Кривому Розі виборчих комісій щодо незабезпечення прийняття скарг у відповідні строки.
При цьому Криворізька міська виборча комісія зазначила, що "виконання постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30.11.2015 року по справі 804/15866/15 про зобов'язання розглянути по суті відповідні скарги станом на 30.11.2015 року фактично не могло бути здійснено об'єктивно та всесторонньо, оскільки на цей час у зв'язку з припиненням повноважень дільничних виборчих комісій неможливо здійснити повторний підрахунок голосів виборців, що призвело до унеможливлення поновлення порушених прав суб'єктів виборчого процесу або у всякому разі спричиняє значні зусилля та витрати для їх відновлення".
Крім того, Криворізька міська виборча комісія вказала, що прийняття відповідними районними у місті Кривому Розі виборчими комісіями постанов про відмову в задоволенні зазначених скарг, скасованих нею 4 грудня 2015 року постановою № 183 з формальних підстав (через порушення порядку розгляду скарг), порушує гарантоване статтею 38 Конституції України право громадян вільно обирати та бути обраними, що свідчить про одноразове грубе порушення Дзержинською, Довгинцівською, Жовтневою, Саксаганською, Тернівською, Центрально-Міською районними у місті Кривому Розі виборчими комісіями положень Конституції України та Закону.
У зв'язку з наведеним Центральна виборча комісія зазначає.
Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2015 року в справі № 804/15866/15 визнано протиправними та скасовано постанови: Довгинцівської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії від 18 листопада 2015 року № 112; Жовтневої районної у місті Кривому Розі виборчої комісії від 18 листопада 2015 року № 102; Центрально-Міської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії від 19 листопада 2015 року № 50; Саксаганської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії від 19 листопада 2015 року № 53, Дзержинської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії від 19 листопада 2015 року № 58; визнано протиправною бездіяльність Тернівської районної у місті Кривому Розі виборчої комісії щодо нерозгляду скарги офіційного спостерігача Лаштоби О.Ю. від 17 листопада 2015 року; зобов'язано Дзержинську, Довгинцівську, Жовтневу, Саксаганську, Тернівську, Центрально-Міську районні у місті Кривому Розі виборчі комісії розглянути по суті скарги офіційних спостерігачів Лаштоби О.Ю., Москаленко Є.А., Кравченко А.С. від 17 листопада 2015 року; зобов'язано Дзержинську, Довгинцівську, Жовтневу, Саксаганську, Тернівську, Центрально-Міську районні у місті Кривому Розі виборчі комісії за результатами розгляду скарг вирішити питання щодо можливості проведення повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях № 121508 - 121510, 121552, 121553, 121607 - 121610, 121690 - 121693, 121730 - 121733, 121775, 121776.
При цьому судом зазначено, що "положення частин 6, 7 ст 83 Закону № 595-VIII передбачають випадки, коли ТВК має право прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців та обов'язок прийняття рішення, а саме.
За наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами - суб'єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.

................
Перейти до повного тексту