- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 18 грудня 2015 року № 606 |
Про окремі питання діяльності Саливонківської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області
До Центральної виборчої комісії надійшло звернення виборців села Саливонки Васильківського району Київської області, кандидатів на посаду Саливонківського сільського голови Богомол Л.І., Чорнощокової І.П., Кирилова А.О. та кандидатів у депутати Саливонківської сільської ради Васильківського району Київської області Брязгуна П.В., Шлапака С.М. щодо причин невиконання постанови Саливонківської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області (далі - Саливонківська сільська виборча комісія) від 9 листопада 2015 року № 1/09-11/15 "Про призначення повторних виборів сільського голови та депутатів Саливонківської сільської ради".
Крім того, до Комісії надійшли судові рішення: постанова Фастівського міськрайонного суду Київської області від 20 листопада 2015 року в справі № 362/7508/15-а (№ 2-а/381/109/15), постанова Київського апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2015 року в справі № 381/7508/15-а.
Відповідно до частини другої статті
1, частини першої статті
2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, а також у межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених
Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті
19 Закону України "Про місцеві вибори" Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
Центральна виборча комісія здійснює контроль за додержанням законодавства про місцеві вибори на всій території України (пункт 1 частини першої статті
24 Закону).
Якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку (частина перша статті
16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" ).
Розглянувши вказане звернення та інші наявні в Центральній виборчій комісії матеріали, Комісія встановила.
25 жовтня 2015 року відбулися чергові вибори депутатів Саливонківської сільської ради Васильківського району Київської області (далі - Саливонківська сільська рада) та Саливонківського сільського голови.
Голова Саливонківської сільської виборчої комісії на першому пленарному засіданні Саливонківської сільської ради 30 жовтня 2015 року оголосила інформацію про підсумки виборів депутатів Саливонківської сільської ради та Саливонківського сільського голови, що підтверджується рішеннями сільської ради від 30 жовтня 2015 року № 1-1-VII та № 2-1-VII, а отже, відповідно до частини першої статті
42, частини першої статті
49 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" депутати цієї сільської ради та сільський голова набули своїх повноважень.
9 листопада 2015 року Саливонківська сільська виборча комісія ухвалила постанову № 1/09-11/15 "Про призначення повторних виборів сільського голови та депутатів Саливонківської сільської ради" з такою резолютивною частиною:
"1. Призначити повторні вибори депутатів Саливонківської сільської ради Васильківського району Київської області та Саливонківського сільського голови на 10 січня 2016 року час голосування з 8 год. 00 хв. до 20 год 00 хв.
2. Дану Постанову невідкладно оприлюднити в засобах масової інформації та на інформаційному стенді.
3. Надіслати Повідомлення про прийняте рішення до Державного реєстру виборців та Центральної виборчої комісії".
Також Саливонківська сільська виборча комісія 17 та 26 листопада 2015 року ухвалила кілька рішень, пов'язаних з виконанням головою цієї виборчої комісії Журавльовою О.М. своїх повноважень:
протокольні рішення від 17 листопада 2015 року про обрання Піскаленко Т.О. головуючою на засіданні у зв'язку з недовірою голові Саливонківської сільської виборчої комісії Журавльовій О.М. та про відкладення питання передачі виборчих документів до призначення нового голови Саливонківської сільської виборчої комісії у зв'язку з недовірою Журавльовій О.М. (протокол засідання виборчої комісії № 20);
постанову від 26 листопада 2015 року № 22/26-11/15 "Про обрання постійнодіючої головуючої сільської виборчої комісії та секретаря засідання", якою голову виборчої комісії Журавльову О.М. усунуто від виконання її повноважень за вчинені нею, на думку комісії, "систематичні грубі порушеннями виборчого законодавства, зловживання своїм службовим становищем, перевищення своїх посадових обов'язків", а також визначено зі складу виборчої комісії "постійно головуючого на засіданні" Васильєву Т.О., секретаря засідання - Камінську Н.Т.
Вивчивши надані матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Підстави призначення повторних виборів депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів чітко визначено
Законом.
Так, відповідно до частини четвертої статті
14 Закону повторні вибори депутатів (депутата) у відповідному багатомандатному, одномандатному виборчому окрузі призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому Законом, у разі визнання відповідних виборів у цьому виборчому окрузі такими, що не відбулися, з підстав, визначених Законом, чи в разі визнання особи, обраної у відповідному одномандатному виборчому окрузі депутатом, такою, яка відмовилася від депутатського мандата у відповідному одномандатному виборчому окрузі.
Повторні вибори сільського, селищного, міського голови, старости призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому цим
Законом, у разі визнання відповідних виборів такими, що не відбулися, чи в разі визнання особи, обраної сільським, селищним, міським головою, старостою, такою, яка відмовилася від посади сільського, селищного, міського голови, старости.
Частиною одинадцятою статті
85 Закону встановлено, що вибори у виборчому окрузі визнаються такими, що не відбулися, у зв'язку з настанням обставин, передбачених частиною дев'ятою цієї статті (якщо до виборчого бюлетеня для голосування у день виборів включено лише одного кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, і за результатами голосування у день виборів він не набрав більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні) та частиною другою статті
48 Закону (у разі якщо у відповідному виборчому окрузі після закінчення строку реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости не залишилося жодного кандидата, жодного виборчого списку місцевих організацій партій).
Також у разі, якщо після закінчення строку реєстрації кандидатів більше ніж у третині одномандатних виборчих округів на виборах депутатів сільської, селищної ради не залишилося жодного кандидата, відповідні вибори визнаються такими, що не відбулися (частина третя статті
48 Закону).
Крім того, згідно з частиною двадцять першою статті
87 Закону в разі проведення повторного голосування, якщо до виборчого бюлетеня для повторного голосування було включено два або більше кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости і за результатами повторного голосування найбільшу і водночас однакову кількість голосів виборців подано за двох або більше кандидатів, або якщо голосування проводилося по одному кандидату, і за нього не було подано більше половини голосів виборців, які взяли участь у голосуванні, територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання виборів депутата, сільського, селищного, міського голови, старости такими, що не відбулися, та відповідно до частини четвертої статті
14 Закону призначає повторні вибори, про що приймає відповідне рішення.
Проте надані Центральній виборчій комісії документи не підтверджують наявність передбачених
Законом обставин для призначення повторних виборів депутатів Саливонківської сільської ради та Саливонківського сільського голови.
Таким чином, постанова Саливонківської сільської виборчої комісії від 9 листопада 2015 року № 1/09-11/15 "Про призначення повторних виборів сільського голови та депутатів Саливонківської сільської ради" є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам
Закону.
Також Центральна виборча комісія зазначає, що рішення та дії Саливонківської сільської виборчої комісії щодо призначення повторних виборів депутатів Саливонківської сільської ради та Саливонківського сільського голови були предметом судового розгляду.
Так, постановою Фастівського міськрайонного суду Київської області від 20 листопада 2015 року в справі № 362/7508/15-а (№ 2-а/381/109/15) та постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 24 листопада 2015 року в справі № 381/7508/15-а визнано протиправною та скасовано постанову Саливонківської сільської виборчої комісії від 9 листопада 2015 року № 1/09-11 "Про результати повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 320331", пункти 4 - 6 якої є аналогічними резолютивній частині постанови цієї виборчої комісії від 9 листопада 2015 року № 1/09-11/15 "Про призначення повторних виборів сільського голови та депутатів Саливонківської сільської ради". При цьому суд апеляційної інстанції встановив необґрунтованість вказаного рішення та відсутність підстав для його прийняття Саливонківською сільською виборчою комісією, дійшовши висновку про порушення виборчою комісією під час його прийняття
Конституції України та
Закону.
Щодо рішень Саливонківської сільської виборчої комісії про висловлення недовіри голові цієї виборчої комісії, усунення її від виконання обов'язків та про обрання постійнодіючої головуючої сільської виборчої комісії Центральна виборча комісія зазначає таке.
За змістом частин другої, сьомої, одинадцятої статті
27 Закону обов'язок скликання і ведення засідань виборчої комісії покладено на голову виборчої комісії, ведення протоколу засідання комісії - на секретаря виборчої комісії.
Відповідно до частини восьмої статті
29 Закону в разі систематичного невиконання головою або заступником голови чи секретарем покладених на нього обов'язків територіальна або дільнична виборча комісія може звернутися до виборчої комісії, яка її утворила, з мотивованим рішенням про його (їх) заміну, якщо за це проголосувало не менше двох третин від складу комісії. Голова, заступник голови або секретар виборчої комісії можуть особисто подати власноручно написану заяву про складення своїх повноважень до виборчої комісії, що утворила відповідну виборчу комісію.
Крім того, однією з підстав дострокового припинення повноважень члена виборчої комісії є систематичне невиконання покладених на нього обов'язків або одноразове грубе порушення ним законодавства України про місцеві вибори, що встановлено рішенням суду або рішеннями виборчої комісії, яка утворила відповідну комісію (сформувала її склад) (пункт 7 частини четвертої статті
29 Закону).
................Перейти до повного тексту