1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 24 жовтня 2015 року № 508
Про Роз'яснення щодо забезпечення проведення чергових виборів депутатів Дніпропетровської обласної ради, депутатів Дніпропетровської міської ради, депутатів районних у місті Дніпропетровську рад, а також Дніпропетровського міського голови 25 жовтня 2015 року
Відповідно до частини першої статті 38, частини другої статті 71 Конституції України, частини четвертої статті 19, пунктів 1, 2 частини першої статті 24, пунктів 1, 3 частини другої, пунктів 1, 3, 22 частини п'ятої, пункту 1 частини шостої статті 25, пункт 7 частини другої статті 26, статті 74, частин десятої, п'ятнадцятої статті 75, частин сьомої, одинадцятої статті 77, частини чотирнадцятої статті 78 Закону України "Про місцеві вибори" , керуючись статтями 11 - 13, пунктами 1 - 3, 5 статті 17, пунктом 2 статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" , Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Затвердити Роз'яснення щодо забезпечення проведення чергових виборів депутатів Дніпропетровської обласної ради, депутатів Дніпропетровської міської ради, депутатів районних у місті Дніпропетровську рад, а також Дніпропетровського міського голови 25 жовтня 2015 року (додається).
2. Копії цієї постанови надіслати Дніпропетровській обласній державній адміністрації для доведення до відома відповідних дільничних виборчих комісій, а також Дніпропетровській обласній виборчій комісії та Дніпропетровській міській виборчій комісії для забезпечення контролю за її виконанням відповідними дільничними виборчими комісіями.
3. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
М.ОХЕНДОВСЬКИЙ
Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 24 жовтня 2015 року № 508
РОЗ'ЯСНЕННЯ
щодо забезпечення проведення чергових виборів депутатів Дніпропетровської обласної ради, депутатів Дніпропетровської міської ради, депутатів районних у місті Дніпропетровську рад, а також Дніпропетровського міського голови 25 жовтня 2015 року
Це Роз'яснення розроблено у зв'язку з надходженням до Центральної виборчої комісії 24 жовтня 2015 року звернень Дніпропетровської обласної виборчої комісії від 24 жовтня 2015 року № 68/2 та Дніпропетровської міської виборчої комісії від 24 жовтня 2015 року № 881 (з доданими до них матеріалами) щодо порядку видачі виборчих бюлетенів для голосування в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Дніпропетровської обласної ради, депутатів Дніпропетровської міської ради, депутатів районних у місті Дніпропетровську рад, а також в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року.
Розглянувши вказані звернення, Центральна виборча комісія встановила.
У виготовлених виборчих бюлетенях для голосування в багатомандатних виборчих округах з виборів депутатів Дніпропетровської обласної ради, депутатів Дніпропетровської міської ради, депутатів районних у місті Дніпропетровську рад, а також в єдиному одномандатному виборчому окрузі з виборів Дніпропетровського міського голови на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року (далі - виборчий бюлетень) у верхній частині контрольних талонів по центру розміщено зображення малого Державного Герба України, а в тексті виборчого бюлетеня над роз'ясненням щодо порядку заповнення виборцем виборчого бюлетеня під час голосування надруковано текст:
"Член дільничної виборчої комісії, який видає виборчий бюлетень
____________ М.П. __________".
(прізвище) (підпис)
Відповідно до статті 74 Закону України "Про місцеві вибори" (далі - Закон) форма та колір виборчого бюлетеня для кожних місцевих виборів затверджуються Центральною виборчою комісією і не можуть змінюватися до початку виборчого процесу наступних чергових виборів.
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 серпня 2015 року № 181 затверджено форми та кольори виборчих бюлетенів з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ для голосування у відповідних виборчих округах.
Згідно з частиною другою статті 5 Конституції України носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ, який здійснює владу, зокрема, через органи місцевого самоврядування, а за змістом частини четвертої статті 3 Основного Закону України утвердження і забезпечення прав і свобод людини і громадянина є головним обов'язком держави.
Діючи з метою забезпечення гарантованого частиною першою статті 38 Конституції України права вільно обирати і бути обраними, зокрема, до органів місцевого самоврядування, а також гарантованого частиною другою статті 71 Конституції України права вільного волевиявлення, Центральна виборча комісія наголошує, що розміщення у виборчому бюлетені зображення малого Державного Герба України, а також наведеного вище тексту жодним чином не впливає на волевиявлення виборців на відповідних місцевих виборах.
При цьому Центральна виборча комісія враховує, що станом на 24 жовтня 2015 року виготовлення нових виборчих бюлетенів з відповідних місцевих виборів є неможливим.
За змістом правової позиції Вищого адміністративного суду України, сформульованої в ухвалі від 23 жовтня 2015 року в справі № 875/53/15 (А/800/41/15) за позовом Лисичанської міської організації Партії "Блок Петра Порошенка "Солідарність" до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною та скасування постанови, згідно з Рекомендацією № R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятою Комітетом Міністрів Ради Європи 11 травня 1980 року на 316-й нараді заступників міністрів, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Отже, під дискреційним повноваженням розуміють таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли в межах, визначених законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.
Відповідно до статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія, зокрема, забезпечує реалізацію і захист виборчих прав громадян України, дотримання передбачених Конституцією та законами України принципів і засад виборчого процесу, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства України про вибори і референдуми та консультативно-методичне забезпечення діяльності виборчих комісій, приймає обов'язкові для використання в роботі виборчих комісій роз'яснення і рекомендації з питань застосування законодавства України про вибори.

................
Перейти до повного тексту