- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 23 жовтня 2015 року № 505 |
Про окремі питання діяльності Новомаячківської селищної виборчої комісії Цюрупинського району Херсонської області
До Центральної виборчої комісії 18 жовтня 2015 року надійшла заява кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі Андрія Андрійовича, датована тим самим днем, з доданими до неї документами щодо забезпечення реалізації його права бути обраним на чергових виборах Новомаячківського селищного голови 25 жовтня 2015 року.
Також 20 жовтня 2015 року до Комісії телеграфним зв'язком надійшло звернення від жителів селища Нова Маячка Цюрупинського району Херсонської області стосовно розгляду вказаної заяви кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А. та забезпечення реалізації виборчих прав.
Крім того, 23 жовтня 2015 року до Центральної виборчої комісії надійшли пояснення Новомаячківської селищної виборчої комісії Цюрупинського району Херсонської області (далі - Новомаячківська селищна виборча комісія) щодо ситуації, яка склалася з участю Костирі А.А. в чергових виборах Новомаячківського селищного голови 25 жовтня 2015 року, а також постанови зазначеної виборчої комісії від 12 жовтня 2015 року № 14 "Про затвердження тексту виборчого бюлетеня для загального ознайомлення у приміщенні дільничної виборчої комісії", № 15 "Про визначення кількості виборчих бюлетенів для голосування", від 16 жовтня 2015 року № 17, від 21 жовтня 2015 року № 19.
Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Постановою Новомаячківської селищної виборчої комісії від 30 вересня 2015 року № 8 Костирю А.А. зареєстровано кандидатом на посаду Новомаячківського селищного голови.
Постановою Новомаячківської селищної виборчої комісії від 5 жовтня 2015 року № 9 "Про скасування кандидата на посаду голови Новомаячківської селищної виборчої комісії" скасовано рішення про реєстрацію кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А.
Постановою Цюрупинського районного суду Херсонської області від 9 жовтня 2015 року в справі № 664/3393/14-а, яка набрала законної сили, вирішено визнати протиправною і скасувати постанову Новомаячківської селищної виборчої комісії від 5 жовтня 2015 року № 9 "Про скасування кандидата на посаду голови Новомаячківської селищної виборчої комісії" та поновити реєстрацію кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А.
Постановами Новомаячківської селищної виборчої комісії від 12 жовтня 2015 року № 14 та № 15 відповідно затверджено текст виборчих бюлетенів з виборів депутатів Новомаячківської селищної ради Цюрупинського району Херсонської області та Новомаячківського селищного голови для голосування у відповідних виборчих округах та їх кількість.
При цьому текст виборчого бюлетеня з виборів Новомаячківського селищного голови для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі, затверджений Новомаячківською селищною виборчою комісією, відомостей про кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А. не містить.
Постановою старшого державного виконавця відділу державної виконавчої служби Цюрупинського районного управління юстиції Бабаскіної Т.Б. про відкриття виконавчого провадження від 15 жовтня 2015 року відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа за вказаним вище судовим рішенням.
Постановою Новомаячківської селищної виборчої комісії 16 жовтня 2015 року № 17 на виконання постанови Цюрупинського районного суду Херсонської області від 9 жовтня 2015 року в справі № 664/3393/14-а вирішено взяти до відома зазначене судове рішення та поновити реєстрацію кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А.
Водночас жодних дій, спрямованих на подальше поновлення прав кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А., Новомаячківською селищною виборчою комісією не вчинялося.
Новомаячківська селищна виборча комісія 21 жовтня 2015 року прийняла постанову № 19, пунктом 1 якої скасувала свою постанову від 16 жовтня 2015 року № 17.
За наданою Новомаячківською селищною виборчою комісією інформацією виборчі бюлетені з виборів Новомаячківського селищного голови для голосування в єдиному одномандатному виборчому окрузі виготовлено, відомості щодо кандидата на посаду Новомаячківського селищного голови Костирі А.А. в цих бюлетенях відсутні.
У зв'язку із викладеним Центральна виборча комісія зазначає.
Частиною першою статті
38 Конституції України встановлено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Статтею
71 Конституції України закріплено, що вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Виборцям гарантується вільне волевиявлення.
Основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост визначено Законом України
"Про місцеві вибори" (далі - Закон).
За змістом частини першої статті
11 Закону виборчий процес здійснюється на засадах, зокрема, дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях
3 -
8 Закону.
Так, частиною шостою статті
3 Закону встановлено, що не допускаються обмеження участі громадян у виборчому процесі, крім обмежень, передбачених
Конституцією України та
Законом. Стаття
4 Закону гарантує громадянам України участь у місцевих виборах на рівних засадах. Місцеві вибори є вільними (частина друга статті
6 Закону).
Згідно з частиною першою статті
9 Закону депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті
70 Конституції України.
При цьому депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку (частина друга статті
9 Закону).
Частиною першою статті
20 Закону визначено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених законами України (частина перша статті
25 Закону).
Частиною третьою статті
19 Закону територіальні виборчі комісії зобов'язано діяти відповідно до
Конституції України та законів України.
................Перейти до повного тексту