1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 25 жовтня 2015 року № 513
Про забезпечення конституційних виборчих прав виборців міста Красноармійська Донецької області
До Центральної виборчої комісії 25 жовтня 2015 року надійшла копія рішення Красноармійської міської виборчої комісії Донецької області (далі - Красноармійська міська виборча комісія) від 25 жовтня 2015 року № 51 "Щодо можливості використання виготовлених ФЛП Городецька виборчих бюлетенів для голосування", яким встановлено: "1. Виборчі бюлетені для голосування на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року, виготовлені ФОП Городецька, що поступили до Красноармійської міської виборчої комісії 25 жовтня 2015 року, прийняти, але не передавати їх до дільничних виборчих комісій для організації процесу голосування на виборах 25 жовтня 2015 року. 2. Визнати зазначені вище виборчі бюлетені для голосування такими, які не можуть бути використані в процесі голосування на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2015 року. 3. Упаковки із зазначеними виборчими бюлетенями для голосування не розпечатувати, розмістити їх в приміщенні № 40 Красноармійської міської виборчої комісії. Звернутися до органів внутрішніх справ для забезпечення схоронності виборчих бюлетенів".
Також до Комісії надійшла копія постанови Донецького окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2015 року (прийнята о 2 годині 50 хвилин) в справі № 805/4737/15-а, якою суд визнав протиправною та скасував постанову Красноармійської міської виборчої комісії від 22 жовтня 2015 року № 46 "Про визначення нового поліграфічного підприємства для друку виборчих бюлетенів".
Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому вказаним Законом порядку.
Згідно з частиною другою статті 1 зазначеного Закону Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Розглянувши вказане рішення територіальної виборчої комісії, а також інші наявні в Центральній виборчій комісії матеріали, Комісія встановила.
Частиною першою статті 38 Конституції України передбачено, що громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії (стаття 69 Конституції України ).
За змістом частини першої статті 71 Основного Закону України вибори до органів державної влади та органів місцевого самоврядування є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Згідно з частиною першою статті 20 Закону України "Про місцеві вибори" (далі - Закон) виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України (частина третя статті 19 Закону).
Порядок виготовлення виборчих бюлетенів та їх передачі виборчим комісіям передбачено статтею 75 Закону, за змістом частини четвертої якої встановлено, що не пізніше наступного дня після отримання виборчих бюлетенів міська (міста обласного значення) територіальна виборча комісія на своєму засіданні передає виборчі бюлетені з виборів депутатів міської ради, міського голови в упаковці підприємства-виготовлювача відповідній міській, сільській, селищній (міста, села, селища, що входить до складу відповідного міста) територіальній виборчій комісії.
Частиною п'ятою статті 75 Закону визначено, що міська, сільська, селищна територіальна виборча комісія не раніш як за три дні до дня голосування на своєму засіданні передає відповідним дільничним виборчим комісіям виборчі бюлетені в упаковці підприємства-виготовлювача для голосування з кожних місцевих виборів.
Виборчі бюлетені в упаковці підприємства-виготовлювача від імені відповідної дільничної виборчої комісії отримують не менш як три члени цієї комісії, уповноважені на це її рішенням, які повинні бути представниками різних суб'єктів подання кандидатур до складу відповідної дільничної виборчої комісії.
Про передачу відповідним територіальним виборчим комісіям виборчих бюлетенів для голосування з відповідних місцевих виборів територіальна виборча комісія, яка передає виборчі бюлетені, складає у трьох примірниках протокол за формою, встановленою Центральною виборчою комісією (частина шоста статті 75 Закону).
За змістом частин сьомої, дев'ятої статті 75 Закону міська, селищна, сільська територіальна виборча комісія передає відповідним виборчим комісіям усі виборчі бюлетені, виготовлені для відповідного виборчого округу.
Натомість Красноармійська міська виборча комісія своїм рішенням від 25 жовтня 2015 року № 51 вирішила прийняти виборчі бюлетені з виборів депутатів Красноармійської міської ради Донецької області та Красноармійського міського голови для голосування у відповідних виборчих округах від підприємства-виготовлювача, але не передавати їх до дільничних виборчих комісій для голосування в день виборів 25 жовтня 2015 року, що не відповідає вимогам статті 75 Закону.

................
Перейти до повного тексту