1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 11 жовтня 2015 року № 421
Про окремі питання діяльності Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області
До Центральної виборчої комісії надійшли постанови Віто-Поштової сільської виборчої комісії Києво-Святошинського району Київської області (далі - Віто-Поштова сільська виборча комісія) від 8 жовтня 2015 року № 10 та 10 жовтня 2015 року № 11 про розгляд заяви Іванова Сергія Васильовича.
Крім того, до Центральної виборчої комісії надійшла постанова Києво-Святошинського районного суду Київської області від 5 жовтня 2015 року в справі № 369/10778/15а, провадження № 2-а/369/329/15, яка набрала законної сили.
Розглянувши вказані постанови та судове рішення, Центральна виборча комісія встановила.
Іванов С.В. 24 вересня 2015 року подав до Віто-Поштової сільської виборчої комісії заяву щодо реєстрації його кандидатом на посаду голови Віто-Поштової сільської ради Києво-Святошинського району Київської області разом з іншими документами.
За результатами розгляду поданих Івановим С.В. документів Віто-Поштова сільська виборча комісія 27 вересня 2015 року прийняла постанову № 5 про перенесення розгляду заяви Іванова С.В. щодо реєстрації його кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови до надходження відповідей на подані запити.
Києво-Святошинський районний суд Київської області постановою від 1 жовтня 2015 року в справі № 369/10641/15а, провадження № 2-а/369/323/15 визнав неправомірним та скасував пункт 4 постанови Віто-Поштової сільської виборчої комісії від 27 вересня 2015 року № 5 у частині неприйняття рішення про реєстрацію Іванова С.В. кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови та зобов'язав цю виборчу комісію невідкладно розглянути по суті заяву Іванова С.В. про реєстрацію кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови.
Віто-Поштова сільська виборча комісія 2 жовтня 2015 року прийняла постанову № 8, пунктом 2 якої Іванову С.В. відмовлено в реєстрації кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови з підстав невідповідності поданої ним автобіографії вимогам пункту 6 частини першої статті 40 Закону України "Про місцеві вибори" (далі - Закон).
Пункт 2 вказаної постанови Віто-Поштової сільської виборчої комісії визнаний неправомірним і скасований постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 5 жовтня 2015 року в справі № 369/10778/15а, провадження № 2-а/369/329/15, яка набрала законної сили. При цьому суд зобов'язав Віто-Поштову сільську виборчу комісію невідкладно повторно розглянути подані Івановим С.В. документи для реєстрації кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови та прийняти рішення, передбачене частиною четвертою статті 43 Закону.
На виконання зазначеного рішення суду Віто-Поштова сільська виборча комісія 8 жовтня 2015 року розглянула документи Іванова С.В. та прийняла постанову № 10, пунктом 2 якої знову відмовила Іванову С.В. у зв'язку з невідповідністю його автобіографії вимогам пункту 6 частини першої статті 40 Закону.
Разом з тим, 10 жовтня 2015 року Віто-Поштова сільська виборча комісія прийняла постанову № 11 про розгляд заяви Іванова С.В., якою зареєструвала вказану особу "кандидатом на посаду сільського голови Віто-Поштової сільської ради", врахувавши при цьому зміст протоколу № 11 засідання від 10 жовтня 2015 року.
Проаналізувавши викладені обставини, а також наявні в Центральній виборчій комісії матеріали, Комісія зазначає.
Відповідно до частини другої статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
Якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку (частина перша статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" ).
Спеціальним законом, який регламентує основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, є Закон.
Згідно з частиною першою статті 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Частиною третьою статті 19 Закону встановлено, що виборчі комісії зобов'язані діяти відповідно до Конституції України, цього та інших законів України.
Рішення територіальної виборчої комісії не повинно суперечити законам України, повинно бути прийнято з урахуванням принципів публічності і відкритості, рівності прав усіх кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, рівності суб'єктів виборчого процесу перед законом.
Натомість безпідставні та необґрунтовані рішення Віто-Поштової сільської виборчої комісії про відмову в реєстрації Іванова С.В. кандидатом на посаду сільського голови порушили вищевказані принципи виборчого процесу, встановлені статтею 11 Закону, а також виборчі права кандидата.
Крім того, чинною залишається постанова Віто-Поштової сільської виборчої комісії від 8 жовтня 2015 року № 10, якою Іванову С.В. відмовлено в реєстрації.
Також Комісія вважає за необхідне зазначити, що за змістом Закону в Україні проводяться вибори, зокрема, сільських голів. Отже, Віто-Поштова сільська виборча комісія мала зареєструвати Іванова С.В. кандидатом на посаду Віто-Поштового сільського голови, а не кандидатом на посаду сільського голови Віто-Поштової сільської ради.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 19 Закону Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.

................
Перейти до повного тексту