- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 30 квітня 2015 року № 38 |
Про скаргу кандидата в депутати Запорізької обласної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 Гайдука С.П., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 28 квітня 2015 року за № 21-36/1-2201
На обґрунтування своїх вимог суб'єктом звернення до скарги додано копії постанов Запорізького окружного адміністративного суду від 13 січня 2015 року в справі № 808/91/15, від 17 квітня 2015 року в справі № 808/2126/15, від 22 квітня 2015 року в справі № 808/2170/15 та від 24 квітня 2015 року в справі № 808/2292/15, якими відповідно визнано протиправною бездіяльність Запорізької обласної виборчої комісії стосовно відкриття спеціального рахунку для внесення грошової застави, затвердження тексту виборчого бюлетеня для голосування в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 46 на проміжних виборах депутатів Запорізької обласної ради 3 травня 2015 року, визначення кількості таких бюлетенів, а також визнано протиправним та скасовано пункт 2 резолютивної частини постанови Запорізької обласної виборчої комісії від 22 квітня 2015 року № 143 "Про неможливість проведення голосування у день проміжних виборів депутатів Запорізької обласної ради 3 травня 2015 року".
На виконання вимог частини десятої статті
88 Закону скаргу з доданими до неї матеріалами надіслано суб'єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 29 квітня 2015 року надійшли пояснення Запорізької обласної виборчої комісії з доданими до них матеріалами, відповідно до яких указаною комісією на сьогодні вжито заходи, визначені
Законом, щодо підготовки та проведення проміжних виборів депутатів Запорізької обласної ради 3 травня 2015 року, що не потребують фінансування. Натомість невиділення коштів для проведення вказаних виборів стало причиною неможливості належної організації виборчого процесу.
Розглянувши скаргу, пояснення суб'єкта оскарження та додані до них матеріали, Комісія встановила.
Постановою Запорізької обласної виборчої комісії від 4 березня 2015 року № 135 призначено проміжні вибори депутатів Запорізької обласної ради в одномандатних мажоритарних виборчих округах № 13, 22, 35, 46 на неділю, 3 травня 2015 року.
Частиною першою статті
25 Закону визначено, що територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбаченому зазначеним та іншими законами України.
Відповідно до частини третьої статті
29 Закону повноваження усього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією
Конституції України, цього та інших законів України.
Згідно з частинами першою - третьою статті
89 Закону докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження, заінтересовані особи.
Якщо суб'єкт звернення зі скаргою, суб'єкт оскарження чи заінтересована особа не нададуть доказів для підтвердження обставин, на які вони посилаються, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Статтею
177 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено особливості судових рішень за наслідками розгляду справ, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму, згідно з частиною третьою якої судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями
172 -
175 цього
Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Суб'єктом звернення зі скаргою до Центральної виборчої комісії не надано доказів стосовно набрання законної сили постановами Запорізького окружного адміністративного суду від 13 січня 2015 року в справі № 808/91/15, від 22 квітня 2015 року в справі № 808/2170/15 та від 24 квітня 2015 року в справі № 808/2292/15.
Таким чином, суб'єктом звернення зі скаргою не доведено факту встановлення рішеннями суду, що набрали законної сили, систематичного порушення Запорізькою обласною виборчою комісією
Конституції України та
Закону.
Водночас постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 17 квітня 2015 року в справі № 808/2126/15, засвідчену копію якої додано до скарги та яка містить відмітку про набрання нею законної сили 20 квітня 2015 року, не встановлено факту одноразового грубого порушення Запорізькою обласною виборчою комісією
Конституції України та
Закону.
За змістом частини першої статті
60 Закону бюджетні витрати на підготовку і проведення проміжних місцевих виборів здійснюються за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів, тобто проміжні вибори депутатів Запорізької обласної ради повинні проводитися за рахунок коштів обласного бюджету.
Частинами першою, другою статті
23 Бюджетного кодексу України визначено, що будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, яке встановлюється законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет.
................Перейти до повного тексту