- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 20 жовтня 2014 року № 1940 |
Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Міщенка М.Ю., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 18 жовтня 2014 року за № 21-36-37522
До Центральної виборчої комісії 18 жовтня 2014 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Міщенка Миколи Юрійовича, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата у народні депутати України в цьому самому окрузі Стаднійчука Романа Васильовича.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Стаднійчука Р.В. такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори, оголосити кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Стаднійчуку Р.В. попередження, зобов’язати кандидата у народні депутати України Стаднійчука Р.В. при проведенні заходу передвиборної агітації у формі зустрічі, мітингу чи в іншій формі, що передбачає масову участь у ньому виборців, спростувати інформацію про висування його кандидатом у народні депутати України Партією "Блок Петра Порошенка", а також матеріали щодо введення виборців одномандатного виборчого округу № 16 в оману щодо суб’єкта висування кандидата в народні депутати України Стаднійчука Р.В. з метою впливу на формування їх волі стосовно підтримки суб’єкта оскарження направити до правоохоронних органів.
Свої вимоги кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Міщенко М.Ю. обґрунтовує тим, що 13 жовтня 2014 року о 14 годині Могилів-Подільський міський голова Бровко П.П. під час проведення в актовій залі міської школи № 8 зустрічі кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Стаднійчука Р.В. з працівниками освітніх закладів представив його як висуванця від Партії "Блок Петра Порошенка" та закликав присутніх 26 жовтня 2014 року підтримати зазначеного кандидата у народні депутати України.
Крім того, суб’єкт звернення зі скаргою вважає, що оренда актової зали Могилів-Подільської школи № 8 для проведення зустрічі 13 жовтня 2014 року не була оплачена за рахунок коштів виборчого фонду кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Стаднійчука Р.В., що є прямим порушенням вимог Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).
Таким чином, суб’єкт звернення зі скаргою вважає, що вказаний захід передвиборної агітації, було проведено з порушенням вимог, установлених
Законом.
На підтвердження викладених обставин кандидат у народні депутати України Міщенко М.Ю. додав диск із відеозаписом зустрічі 13 жовтня 2014 року.
На виконання вимог частини десятої статті
111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 19 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 20 жовтня 2014 року надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Стаднійчука Р.В., згідно з якими він вважає, що викладені у скарзі факти не відповідають дійсності. Дії Стаднійчука Р.В., про які йдеться у скарзі, жодним чином не порушували положення
Закону в частині проведення передвиборної агітації. Факти, зазначені у скарзі, не мають жодного документального підтвердження і не встановлені судом, як того вимагає чинне законодавство України.
Постановою Центральної виборчої комісії від 29 вересня 2014 року
№ 1335 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Міщенка М.Ю.
Постановою Центральної виборчої комісії від 7 жовтня 2014 року
№ 1522 "Про виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 1 жовтня 2014 року в справі № 875/161/14" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 16 Стаднійчука Р.В.
За змістом частин першої та другої статті
108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії іншого кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті
Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею
108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать
Конституції України та законам України (частина перша статті
68 Закону).
Обмеження щодо ведення передвиборної агітації визначено статтею
74 Закону, відповідно до частини першої якої забороняється участь у передвиборній агітації органам виконавчої влади, органам влади Автономної Республіки Крим та органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам і судам, а також у робочий час посадовим і службовим особам таких органів, крім випадків, коли відповідна посадова чи службова особа є кандидатом у народні депутати України.
Частиною четвертою статті
74 Закону забороняються публічні заклики голосувати за чи не голосувати за кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі або публічна оцінка діяльності цих кандидатів у депутати під час проведення заходів, організованих органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, державними чи комунальними підприємствами, закладами, установами, організаціями.
Крім того, за змістом пункту 1 частини двадцять другої статті
74 Закону кандидатам у депутати, які займають посади в органах державної влади чи в інших державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, забороняється залучати для передвиборної агітації або використовувати для будь-якої роботи, пов’язаної з проведенням передвиборної агітації, посадових та службових осіб органів державної влади чи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (крім осіб, які перебувають на посадах помічника-консультанта народного депутата України).
Відповідно до частини шостої статті
68 Закону передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на забезпечення ведення передвиборної агітації відповідно до цього Закону, коштів виборчих фондів, зокрема, кандидатів у народні депутати України в одномандатних виборчих округах. Використання коштів з інших джерел для проведення передвиборної агітації, у тому числі з ініціативи виборців, забороняється.
Частиною першою, пунктами 3, 5 частини другої статті
61 Закону визначено, що попередження політичній партії, кандидати у народні депутати України від якої включені до виборчого списку політичної партії, або окремому кандидату в народні депутати України оголошується у разі встановлення судом при розгляді виборчого спору в порядку, передбаченому законом, факту використання кандидатом у народні депутати України, політичною партією при фінансуванні передвиборної агітації, крім коштів виборчого фонду, інших коштів, а також у разі порушення кандидатом у депутати обмежень щодо проведення передвиборної агітації.
Відповідно до частин першої - третьої статті
112 Закону докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.
................Перейти до повного тексту