- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 16 жовтня 2014 року № 1850 |
Про скаргу Носевич Л.В., довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 14 жовтня 2014 року за № 21-36-34999
До Центральної виборчої комісії 14 жовтня 2014 року надійшла скарга Носевич Людмили Володимирівни, довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка Володимира Олексійовича, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Шипка Андрія Федоровича.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф. такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують права та законні інтереси кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О., оголосити кандидату в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипку А.Ф. попередження за порушення обмежень щодо проведення передвиборної агітації та зобов’язати його утримуватися від проведення передвиборної агітації за участю службових (посадових) осіб органів державної виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та вчинення дій, які перешкоджають вільному формуванню та вільному волевиявленню волі виборців.
Свої вимоги Носевич Л.В. обґрунтовує тим, що 11 жовтня 2014 року о 17 год. 45 хв. Орджонікідзевський міський голова Цупров І.І. під час проведення на центральній площі м. Орджонікідзе Дніпропетровської області заходу, організованого органом місцевого самоврядування, надав публічну оцінку діяльності кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф., відзначивши його почесною нагородою за заслуги перед містом, а відтак проводив передвиборну агітацію за вказаного кандидата.
Суб’єкт звернення зі скаргою вважає, що таку публічну оцінку дій кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф., з огляду на його участь у зазначеному заході та невчинення жодних дій на її припинення, було організовано за сприяння та ініціативи цього кандидата.
На підтвердження викладених обставин Носевич Л.В. до скарги додано акт про порушення Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон), складений нею 11 жовтня 2014 року о 18 год. 15 хв., а також диск із відеозаписом.
На виконання частини десятої статті
111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 15 жовтня 2014 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 16 жовтня 2014 року надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф. з доданим до них документом, відповідно до яких він вважає скаргу довіреної особи кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О. Носевич Л.В. необґрунтованою, безпідставною й такою, що не підлягає задоволенню.
На обґрунтування зазначеного суб’єкт оскарження повідомляє, що 11 жовтня 2014 року до 17 год. 45 хв. проводилися урочисті заходи з нагоди 58-ї річниці з Дня заснування м. Орджонікідзе Дніпропетровської області. Водночас зауважує, що указані заходи не пов’язані з позачерговими виборами до Верховної Ради України 26 жовтня 2014 року, а його присутність на них зумовлена тим, що він є народним депутатом України сьомого скликання, на якого покладено передбачені, зокрема, пунктом 11 статті
24 Закону України
"Про статус народного депутата України" обов’язки. Також Шипко А.Ф. вказує на те, що під час проведення заходів жодної передвиборної агітації за нього як кандидата у народні депутати України не проводилося, а Орджонікідзевським міським головою Цупровим І.І. надано інформацію щодо Шипка А.Ф. як народного депутата України.
Постановою Центральної виборчої комісії від 24 вересня 2014 року
№ 1120 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О.
Постановою Центральної виборчої комісії від 28 вересня 2014 року
№ 1294 "Про реєстрацію довірених осіб кандидатів у народні депутати України, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" Носевич Л.В. зареєстровано довіреною особою кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Євтушенка В.О.
Постановою Центральної виборчої комісії від 22 вересня 2014 року
№ 1058 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року" зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 35 Шипка А.Ф.
За змістом частин першої та другої статті
108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), довірена особа кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті
Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею
108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження із доданим до них документом, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата у депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать
Конституції України та законам України (частина перша статті
68 Закону).
Обмеження щодо ведення передвиборної агітації визначено статтею
74 Закону, відповідно до частини першої якої забороняється участь у передвиборній агітації органам виконавчої влади, органам влади Автономної Республіки Крим та органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам і судам, а також у робочий час посадовим і службовим особам таких органів, крім випадків, коли відповідна посадова чи службова особа є кандидатом у народні депутати України.
Частиною четвертою статті
74 Закону забороняються публічні заклики голосувати за чи не голосувати за кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі або публічна оцінка діяльності цих кандидатів у депутати під час проведення заходів, організованих органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, державними чи комунальними підприємствами, закладами, установами, організаціями.
Крім того, за змістом пункту 1 частини двадцять другої статті
74 Закону кандидатам у депутати, які займають посади в органах державної влади чи в інших державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування, забороняється залучати для передвиборної агітації або використовувати для будь-якої роботи, пов’язаної з проведенням передвиборної агітації, посадових та службових осіб органів державної влади чи інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (крім осіб, які перебувають на посадах помічника-консультанта народного депутата України).
................Перейти до повного тексту