- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Положення
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ ТА З ПИТАНЬ
ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства економіки
та з питань європейської
інтеграції України
24.04.2003 N 106
( z0366-03 )
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
11.02.2003 N 41-р
( za366-03 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 травня 2003 р.
за N 366/7687
ПОЛОЖЕННЯ
про Комісію з питань оцінки позитивних і негативних наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання
Це Положення визначає порядок утворення та роботи Комісії з питань оцінки позитивних і негативних наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання.
1. Загальні положення
1.1. Комісія з питань оцінки позитивних і негативних наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання (далі - Комісія) є тимчасовим діючим органом при Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України (далі - Міністерство), утвореним з метою підготовки висновків щодо наслідків надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання та прийняття вмотивованого рішення про надання Кабінетом Міністрів України дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання чи відмову в його наданні.
1.2. Комісія утворюється при Міністерстві з числа незалежних експертів у складі від трьох до одинадцяти чоловік, які діють на підставі відповідних угод, укладених ними з Міністерством.
1.3. Комісія у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
2. Завдання і функції Комісії
2.1. Основними завданнями Комісії є:
2.1.1. Здійснення:
прогнозу наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
детального об|рунтування прогнозу наслідків узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
аналізу кількісних та якісних показників, що характеризують наслідки узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
оцінки ризиків та перешкод для досягнення очікуваного позитивного ефекту.
2.1.2. Розроблення:
можливих шляхів та засобів запобігання негативним наслідкам узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
у разі потреби вимог та зобов'язань до учасників узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання, у тому числі вчинення ними певних дій.
2.1.3. Надання висновків про:
позитивний ефект для суспільних інтересів від здійснення узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання, а також про чинники, за рахунок яких цей ефект буде досягнуто, зокрема поліпшення, у тому числі розширення та/або вдосконалення:
показників виробництва основних видів продукції (послуг);
структури виробництва;
сервісного обслуговування (стосовно технічної продукції);
конкурентоспроможності товарів;
експортної діяльності підприємства з визначенням існуючих і запланованих контрактів та грошових надходжень;
існуючої системи постачання сировини на підприємство, можливостей заміни сировини (низька якість, висока монопольна ціна);
виробничого процесу, діючих технологій, машин та обладнання на підприємствах галузі;
кількості робочих місць;
переваги позитивного ефекту для суспільних інтересів від здійснення узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання над негативними наслідками обмеження конкуренції цими узгодженими діями або цією концентрацією суб'єктів господарювання;
негативні наслідки обмеження конкуренції цими узгодженими діями, цією концентрацією суб'єктів господарювання;
об|рунтованість зобов'язань учасників узгоджених дій, концентрації щодо забезпечення конкретних кількісних показників, що характеризують позитивний ефект від здійснення узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання у короткостроковій (до 1 року), середньостроковій (до 3 років) та довгостроковій (понад 3 роки) перспективі;
достатність або недостатність доведення учасниками узгоджених дій або учасниками концентрації суб'єктів господарювання того, що позитивний ефект для суспільних інтересів від здійснення узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання переважає негативні наслідки обмеження конкуренції цими узгодженими діями або цією концентрацією суб'єктів господарювання;
наявність або відсутність необхідності обмежень конкуренції, зумовлених концентрацією, або обмежень, які застосовують учасники узгоджених дій для досягнення мети концентрації чи реалізації цих узгоджених дій;
відсутність загрози системі ринкової економіки у зв'язку з обмеженням конкуренції від узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
застосування у разі необхідності конкретних вимог та зобов'язань до учасників узгоджених дій, концентрації, у тому числі стосовно вчинення ними узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання, з термінами їх виконання для включення зазначених вимог та зобов'язань до проекту рішення Кабінету Міністрів України про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію.
2.1.4. Прийняття вмотивованого рішення щодо надання Кабінетом Міністрів України дозволу на узгоджені дії, концентрацію суб'єктів господарювання чи відмови в його наданні.
3. Порядок утворення Комісії
3.1. Рішення про утворення Комісії приймає заступник Державного секретаря Міністерства, що здійснює координацію діяльності Комісії (далі - заступник Державного секретаря), у десятиденний термін з дня прийняття до розгляду заяви про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію.
3.2. Для визначення персонального складу Комісії структурний підрозділ Міністерства, до компетенції якого належать питання узгоджених дій та концентрації (далі - структурний підрозділ), забезпечує розміщення в друкованих та електронних засобах масової інформації оголошення про утворення Комісії та пропозиції щодо прийняття заяв від осіб - претендентів, що мають намір стати членами Комісії.
3.3. Оголошення про утворення Комісії повинно містити таку інформацію:
назви суб'єктів господарювання, що подали заяву на одержання дозволу;
перелік сфер діяльності (галузей), у яких діють ці суб'єкти господарювання;
перелік документів, які повинні подати особи, що мають намір стати членами Комісії;
термін прийняття заяв від цих осіб;
прізвища, посади, номери телефонів, електронні адреси відповідальних осіб - співробітників структурного підрозділу.
Претенденти мають право звертатися до співробітників структурного підрозділу або до посадових осіб Міністерства за додатковою інформацією щодо участі в роботі Комісії.
3.4. Члени Комісії повинні відповідати таким вимогам:
мати кваліфікацію та необхідні знання для надання висновку з питань, які досліджують;
досвід роботи у відповідній галузі не менше трьох років.
3.5. Додатковими вимогами до кандидатів у члени Комісії є:
уміння здійснити аналіз вигод, витрат та розрахунки суспільного ефекту від узгоджених дій, концентрації суб'єктів господарювання;
................Перейти до повного тексту