- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 березня 2021 р.
за № 400/36022
Про затвердження Порядку проведення експериментального проекту з реалізації функціоналів першої черги Єдиної інформаційної системи соціальної сфери
Відповідно до підпункту 2 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2020 року
№ 1278 "Про запровадження експериментального проекту з реалізації функціоналів першої черги Єдиної інформаційної системи соціальної сфери", пунктів 9, 10 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року
№ 280 (зі змінами), правління Пенсійного фонду України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок проведення експериментального проекту з реалізації функціоналів першої черги Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, що додається.
2. Департаменту з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (Чекотун Д.) разом з Юридичним департаментом (Рябцева Т.) подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
Голова правління |
Є. Капінус |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної
політики України,
Міністерства цифрової
трансформації України
Постанова Правління
Пенсійного фонду України
03 березня 2021 року № 8-1
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 березня 2021 р.
за № 400/36022
ПОРЯДОК
проведення експериментального проекту з реалізації функціоналів першої черги Єдиної інформаційної системи соціальної сфери
1. Цим Порядком визначено механізм проведення експериментального проекту з реалізації функціоналів першої черги Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (далі - експериментальний проект), завдання його учасників та етапи виконання.
2. У цьому Порядку вживаються такі скорочення:
ЄІССС - Єдина інформаційна система соціальної сфери;
ЄСР - Єдиний соціальний реєстр;
ІКІС ПФ - Інтегрована комплексна інформаційна система Пенсійного фонду України;
ІОЦ - Державне підприємство "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики";
ОСЗН - органи соціального захисту населення;
РЗО - Реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
ЦБІ - централізований банк даних з проблем інвалідності;
ЦОД ПФ - центри обробки даних Пенсійного фонду України (основний і резервний);
ЦС - Центральне сховище Міністерства соціальної політики України.
3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
Адміністратор Порталу Дія - технічний адміністратор Порталу Дія (державне підприємство "ДІЯ", що належить до сфери управління Мінцифри), визначений відповідно до
Положення про Єдиний державний веб-портал електронних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1137;
Донор - організація, яка здійснює надання коштів міжнародної технічної допомоги для фінансування експериментального проекту;
інституції соціального захисту - Мінсоцполітики, органи та установи, що належать до сфери його управління, Пенсійний фонд України та його територіальні органи, Національна соціальна сервісна служба України та її територіальні органи, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування та їх територіальні органи, місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та інші надавачі будь-яких видів соціальної підтримки;
Портал Дія - Єдиний державний вебпортал електронних послуг;
ПК "Соціальна громада" - програмний комплекс "Інтегрована інформаційна система "Соціальна громада", який адмініструється ІОЦ;
Розробник - розробник прикладного програмного забезпечення ЄІССС, визначений Донором;
соціальний захист - забезпечення інституціями соціального захисту соціальних виплат, пільг, послуг, заходів та інших гарантій, передбачених для громадян законодавством, за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Цей Порядок визначає процедури відпрацювання нижчезазначених технологій в межах реалізації функціоналів першої черги ЄІССС:
1) створення на технологічній базі РЗО та подальше наповнення ЄСР даними з інших джерел інформації, в тому числі ЦБІ, ЦС, необхідних для забезпечення надання таких електронних послуг (включаючи необхідний реінжиніринг ділових процесів):
звернення в електронній формі за державною соціальною допомогою (допомогою на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування; допомогою на дітей одиноким матерям; допомогою при усиновленні дитини; допомогою на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність; державною соціальною допомогою особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю) (далі - державна соціальна допомога);
відображення в електронній формі інформації про соціальний статус громадянина;
відображення в електронній формі інформації, що міститься у свідоцтві про загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
відображення в електронній формі інформації, що міститься в пенсійному посвідченні;
відображення електронної пенсійної справи;
відображення в електронній формі інформації про інвалідність особи (групу, підгрупу, причину інвалідності та строк, на який її призначено);
формування в електронній формі довідок про заробітну плату, сплачені страхові внески, розмір пенсії;
2) централізоване оброблення даних для надання громадянам електронних послуг, зазначених у цьому Порядку, з уникненням дублювання ділових процесів, застосування паперового документообігу та із передбаченням, зокрема, оцифрування (ретроконверсії) паперових форм документів;
3) централізоване фінансування та пряме перерахування коштів на соціальні виплати організаціям, що здійснюють виплату і доставку соціальних виплат, або на поточні рахунки одержувачів у банках;
4) забезпечення електронної інформаційної взаємодії ЄІССС із ЦБІ, Єдиною інформаційно-аналітичною системою "Діти", іншими інформаційними системами, а також із Порталом Дія для дистанційного доступу громадян через цей портал до всіх послуг, що надаються інституціями соціального захисту.
5. Для виконання завдань експериментального проекту в ході його реалізації мають бути створені основні підсистеми ЄІССС, визначені
Стратегією цифрової трансформації соціальної сфери, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2020 року № 1353-р (далі - перша черга ЄІССС), а саме:
підсистема ЄІССС "Єдиний соціальний реєстр";
підсистема ЄІССС "Єдиний соціальний процесинг";
підсистема ЄІССС "Електронний бюджет";
підсистема ЄІССС "Соціальне казначейство";
підсистема ЄІССС загального призначення.
ЄІССС створюється як окрема інформаційна система з використанням технологій ІКІС ПФ, зокрема технології функціонування РЗО.
Захист інформації в ЄІССС здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері захисту інформації.
6. Експериментальний проект реалізується у мережевій інфраструктурі на програмно-технічних засобах або засобах віртуалізації Пенсійного фонду України (далі - Пенсійний фонд).
7. Учасниками експериментального проекту є:
Мінсоцполітики;
Мінцифри;
Пенсійний фонд;
ІОЦ;
Адміністратор Порталу Дія;
ОСЗН;
Донори;
Розробник.
За потреби учасниками експериментального проекту укладаються двосторонні або багатосторонні договори, які відповідно до цього Порядку регламентують їх взаємодію у процесі реалізації експериментального проекту.
8. Користувачами першої черги ЄІССС є:
працівники ОСЗН, які виконують функції із забезпечення соціального захисту громадян;
громадяни, які звертаються (в тому числі через Портал Дія) за соціальним захистом;
працівники Мінсоцполітики, Пенсійного фонду та його територіальних органів, Нацсоцслужби, ІОЦ, Адміністратор Порталу Дія;
адміністратори центрів надання адміністративних послуг;
представники інших організацій, які використовують функціонал Порталу Дія (за згодою);
інші органи, підприємства, установи, організації, задіяні в технологічному процесі забезпечення соціального захисту.
9. В межах реалізації експериментального проекту заяви про призначення та надання різних видів державної соціальної допомоги, зазначених у пункті 4 цього Порядку, з необхідними документами, приймаються від громадян в електронній формі засобами ПК "Соціальна громада" або Порталу Дія в порядку та за формами визначеними нормативно-правовими актами.
10. У процесі реалізації експериментального проекту забезпечується узагальнення даних щодо електронних звернень громадян за соціальним захистом і формування електронної справи отримувача державної соціальної допомоги.
11. Звернення громадян обробляються не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дати їх надходження засобами першої черги ЄІССС. Результати розгляду звернень відображаються в електронній справі отримувача державної соціальної допомоги, а також через Портал Дія або ПК "Соціальна громада".
12. Мінсоцполітики засобами першої черги ЄІССС забезпечує виплату в порядку, визначеному нормативно-правовими актами, видів державної соціальної допомоги, зазначених у пункті 4 цього Порядку.
13. У межах реалізації експериментального проекту забезпечується впровадження електронних послуг (включаючи необхідний реінжиніринг ділових процесів), зазначених у додатку 1 до цього Порядку.
14. Вимоги до першої черги ЄІССС визначаються у відповідному технічному завданні, яке затверджується Мінсоцполітики за погодженням із Мінцифри та Пенсійним фондом.
15. Моніторинг виконання експериментального проекту та оперативне управління ним здійснюється міжвідомчою робочою групою, склад якої затверджується Мінсоцполітики за погодженням із Мінцифри та Пенсійним фондом.
16. З метою належної та своєчасної реалізації експериментального проекту його учасники забезпечують:
1) Мінсоцполітики:
організаційно-методичну підтримку процесів, пов’язаних із упровадженням ЄІССС;
залучення фахівців для формування детальних вимог до програмного забезпечення ЄІССС;
реінжиніринг ділових процесів, автоматизація яких включена до обсягу експериментального проекту, в тому числі підготовку та затвердження нормативно-правових актів, що регулюють ділові процеси, реінжиніринг яких проводиться в межах експериментального проекту;
затвердження технічних завдань та іншої технічної документації щодо експериментального проекту відповідно до цього Порядку;
затвердження протоколів інформаційного обміну в межах функціонування першої черги ЄІССС та міграції даних з діючих інформаційних систем Мінсоцполітики до ЄІССС;
надання ліцензійного програмного забезпечення, наявного на сталому міжнародному ринку (операційні системи, системи керування базами даних, системи бізнес-аналізу тощо), що необхідне для забезпечення функціонування підсистем ЄІССС, з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року
№ 1433 "Про затвердження Порядку використання комп’ютерних програм в органах виконавчої влади";
надання Розробнику необхідної інформації, погодження проектних рішень;
розроблення та затвердження графіка впровадження ЄІССС;
затвердження графіка доопрацювання діючих інформаційних систем і баз даних у частині взаємодії та функціонування паралельно з ЄІССС;
захист інформації в ЄІССС у сфері відповідальності Мінсоцполітики;
участь у тестуванні прикладного програмного забезпечення ЄІССС, приймання прикладного програмного забезпечення ЄІССС;
визначення пілотних об’єктів (ОСЗН) для участі в тестуванні ЄІССС;
пряме централізоване фінансування соціальних виплат, які в процесі реалізації експериментального проекту проводяться за допомогою ЄІССС;
моніторинг надання електронних послуг, що включені до експериментального проекту;
інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо завдань і ходу експериментального проекту;
координацію та контроль процесу реалізації експериментального проекту, зокрема, забезпечення діяльності міжвідомчої робочої групи, яка утворюється відповідно до цього Порядку, звітування про результати реалізації експериментального проекту перед Кабінетом Міністрів України;
2) Мінцифри:
участь в розробленні графіка впровадження ЄІССС;
залучення фахівців для формування детальних вимог до програмного забезпечення першої черги ЄІССС;
участь у підготовці нормативно-правових актів щодо регулювання ділових процесів, які підлягають реінжинірингу в процесі реалізації експериментального проекту;
участь у розробленні та затвердженні порядків і протоколів інформаційної взаємодії ЄІССС із Порталом Дія;
надання Розробнику необхідної інформації;
розгляд та узгодження технічних завдань та іншої документації щодо експериментального проекту відповідно до цього Порядку;
захист інформації в ЄІССС у сфері відповідальності Мінцифри;
участь у тестуванні прикладного програмного забезпечення ЄІССС;
інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо нових можливостей Порталу Дія, пов’язаних із впровадженням ЄІССС;
3) Пенсійний фонд:
участь в розробленні графіка впровадження ЄІССС;
залучення фахівців для формування детальних вимог до програмного забезпечення ЄІССС;
участь в реінжинірингу ділових процесів, автоматизацію яких включено до обсягу експериментального проекту, в тому числі участь у підготовці нормативно-правових актів щодо регулювання таких процесів;
розгляд та узгодження технічних завдань та іншої технічної документації щодо експериментального проекту відповідно до цього Порядку;
участь у розробленні та затвердженні порядків і протоколів інформаційної взаємодії з діючими інформаційними системами та реєстрами Мінсоцполітики та РЗО в межах експериментального проекту відповідно до цього Порядку;
надання необхідних апаратних і технічних ресурсів, засобів віртуалізації та мережевої інфраструктури тестового середовища функціонування першої черги ЄІССС;
надання захищених телекомунікаційних каналів доступу до шлюзів обміну з інформаційними системами Мінсоцполітики на період реалізації експериментального проекту;
розроблення та затвердження графіка доопрацювання ІКІС ПФ у частині взаємодії з першою чергою ЄІССС;
участь у розробленні та затвердженні порядків і протоколів інформаційної взаємодії з Порталом Дія;
участь у тестуванні прикладного програмного забезпечення першої черги ЄІССС;
уточнення та деталізацію завдань у процесі розроблення першої черги ЄІССС в межах компетенції Пенсійного фонду;
обмін даними між інформаційними ресурсами Пенсійного фонду та Порталом Дія, в тому числі з використанням Системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (за наявності технічної можливості) або інших технологій;
адміністрування програмно-технічної платформи Пенсійного фонду з урахуванням функціонування в її межах першої черги ЄІССС, в тому числі заходів з резервного копіювання та збереження накопичених даних;
надання Розробнику необхідної інформації, погодження проектних рішень;
виконання інструкцій із захисту інформації в ЄІССС у сфері відповідальності Пенсійного фонду;
ведення Журналу реалізації експериментального проекту;
підготовка матеріалів, необхідних для складання звіту за результатами експериментального проекту;
................Перейти до повного тексту