1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
ПОСТАНОВА
29.09.2011 р. N 2а-9503/11/2670
( Постанову залишено без змін (згідно з ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 28 березня 2012 року) )
За позовом ОСОБА_1
До Пенсійного фонду України
Про визнання протиправними та нечинними
Порядку в частині
Судова колегія у складі:
Головуючий суддя О. В. Головань,
Судді Н. Є. Блажівська, Д. А. Костенко
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним п. 2.1 та п. 2.11 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 р. N 22-2.
В судовому засіданні 28.09.2011 р. оголошено ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, оскільки в судовому засіданні відсутній представник відповідача, повідомлений належним чином про час та місце розгляду справи; судом заслухано позивача; необхідності заслухати свідка чи експерта немає.
Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення позивача, суд
встановив:
08.10.2010 р. Пенсійним фондом України прийнято постанову N 22-2 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", якою затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Вказаний Порядок набув чинності з 01.01.2011 р. згідно п. 6 постанови.
Згідно п. 2.1 Порядку звіт до органів Пенсійного фонду подається особисто фізичною особою, страхувальником або відповідальною особою фізичної особи або страхувальника за місцем взяття на облік в органах Пенсійного фонду.
Згідно п. 2.11 Порядку звіт, надісланий поштою, не вважається поданим.
Позивач - ОСОБА_1 - вважає вказані положення протиправними з таких підстав.
Позивач є фізичною особою - підприємцем згідно свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця від 12.05.97 р. (код НОМЕР_1).
На думку позивача, в частині п. 2.1, 2.11 Порядку рішення відповідача прийняте необґрунтовано, нерозсудливо, непропорційно, без дотримання необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.
Позивач стверджує, що вказані положення порушують її конституційні права - на гідність, зобов'язуючи вистоювати днями у чергах до посадової особи, призначеної приймати звіти, у місцях, не облаштованих для розміщення великої кількості людей, виконуючи вказівки цієї посадової особи під загрозою неприйняття звіту; на свободу пересування та вільного вибору місця проживання, зобов'язуючи у встановлений час здачі звіту фізично перебувати на території відділення пенсійного фонду, в якому позивач знаходиться на обліку.
Також позивач стверджує, що п. 2.1, 2.11 Порядку порушують такі встановлені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" принципи державної регуляторної політики як адекватність, ефективність та збалансованість.
Відповідач - Пенсійний фонд України - пояснень щодо позовних вимог не надав.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.
Постанова N 22-2 від 08.10.2010 р. "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" прийнята Пенсійним фондом України на виконання ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону платник єдиного внеску зобов'язаний: подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.

................
Перейти до повного тексту