- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 грудня 2012 р.
за № 2147/22459
Про затвердження Порядку погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації
1. Затвердити Порядок погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, що додається.
2. Державній авіаційній службі України забезпечити:
2.1. Подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
2.2. Оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - керівника апарату Корнієнка В.В.
Віце-прем’єр-міністр України - Міністр інфраструктури України |
Б. Колесніков |
ПОГОДЖЕНО: Т. в. о. Голови Державної авіаційної служби України Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва |
О.В. Гречко М.Ю. Бродський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
30.11.2012 № 721
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 грудня 2012 р.
за № 2147/22459
ПОРЯДОК
погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок встановлює порядок розгляду та надання Державіаслужбою України погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації відповідно до
Повітряного кодексу України.
1.2. Дія цього Порядку поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, які займаються будівництвом об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, провайдерів аеронавігаційного обслуговування та експлуатантів аеродромів (вертодромів).
1.3 У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
абсолютна висота - відстань по вертикалі від середнього рівня моря до рівня, точки або об’єкта, прийнятого за точку;
безпека польотів - стан, за якого ризик шкоди чи ушкодження обмежений до прийнятного рівня;
група критеріїв - сукупність нормативів національних та/або міжнародних стандартів аеронавігації, вимог та рекомендацій, за умови виконання яких забезпечується прийнятний рівень безпеки аеронавігації та мінімальний ризик заподіяння шкоди на землі;
друга група критеріїв - вимоги документа 8168 ОРS/611 ICAO, що застосовуються при розрахунках мінімальних абсолютних/відносних висот для всіх етапів польоту за приладами: мінімальних безпечних висот прольоту перешкод (OCA/H); мінімальних безпечних висот у секторах (MSA) та мінімальних безпечних висот при наведенні за засобами спостереження (MRVA). Критерії цієї групи залежать від швидкості повітряного судна, наземних і бортових систем навігації і посадки, висоти розміщення аеродрому та інших факторів;
експлуатант аеродрому - юридична особа, що здійснює експлуатацію аеродрому;
засоби зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) - радіоелектронні і технічні засоби (засоби електрозв'язку, радіонавігації та радіолокації, автоматизовані системи та їх робочі місця, апаратура відображення, антенно-фідерні пристрої, лінії управління електрозв'язком, автономні джерела електроживлення, електроустановки та електрообладнання), призначені для забезпечення польотів повітряних суден, виконання функцій з обслуговування повітряного руху та забезпечення виробничої діяльності підприємств цивільної авіації;
заявка - звернення заявника у відповідній формі до Державіаслужби України щодо розгляду та надання погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, згідно з додатком 1;
заявник - юридична або фізична особа, яка подала до Державіаслужби України заявку щодо розгляду та надання погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації;
мінімальна абсолютна/відносна висота прольоту перешкод - мінімальна абсолютна/відносна висота польоту на певній ділянці, яка забезпечує необхідний запас висоти над перешкодами;
перша група критеріїв - поверхні обмеження перешкод, які передбачені додатком 14 до
Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, том 1 "Аеродроми", том 2 "Вертодроми". Критерії цієї групи носять постійний характер і залежать від класу (коду) злітно-посадкової смуги аеродрому та обладнання, що на ній встановлене;
приаеродромна територія - обмежена регламентованими розмірами місцевість навколо зареєстрованого згідно із встановленим порядком аеродрому (вертодрому) або постійного злітно-посадкового майданчика, до якої встановлено спеціальні вимоги щодо розташування різних об’єктів, а їх висота контролюється з урахуванням умов безпеки маневрування, зльоту та заходу на посадку повітряних суден;
провайдер аеронавігаційного обслуговування - суб'єкт авіаційної діяльності, який надає послуги з елементів (напрямів) аеронавігаційного обслуговування повітряних суден;
сертифікаційні вимоги - сукупність технічних і організаційних вимог, виконання яких експлуатантом аеродрому є необхідною умовою забезпечення рівня безпеки польотів;
смуга повітряних підходів - ділянка приаеродромної території встановлених розмірів, прилегла до кінця злітно-посадкової смуги, над якою повітряні судна здійснюють початковий етап набирання висоти під час зльоту та кінцевий етап зниження під час заходу на посадку. Смуга повітряних підходів є проекцією на поверхню землі обмежувальних поверхонь зльоту та заходу на посадку.
Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному у стандартах Міжнародної організації цивільної авіації та нормативно-правових актів України в галузі авіації.
1.4. У цьому Порядку вживаються такі скорочення:
APV - процедура заходження на посадку за приладами з вертикальним наведенням;
ІСАО - Міжнародна організація цивільної авіації;
WGS - 84 - Всесвітня геодезична система 1984 року;
OPS/611 - Правила аеронавігаційного обслуговування - Виконання польотів повітряних суден;
OCA/H - Абсолютна/Відносна висота прольоту перешкод;
MSA - мінімальна абсолютна висота у секторі;
MRVA - мінімальна абсолютна безпечна висота при наведенні за засобами спостереження;
NDB - ненаправлений радіомаяк;
VOR - всебічно направлений азимутальний ДВЧ-радіомаяк;
VOR/DME - всебічно направлений азимутальний ДВЧ-радіомаяк - ненаправлений далекомірний УВЧ-радіомаяк;
ILS - інструментальна система посадки;
PAR - радіолокатор точного заходження на посадку;
GNSS - глобальна навігаційна супутникова система;
БСВ - Балтійська система висот (абсолютна висота, що вимірюється від середнього рівня Балтійського моря);
ДВЧ - дуже висока частота;
ЗПС - злітно-посадкова смуга;
КТА - контрольна точка аеродрому;
КТМ - контрольна точка злітно-посадкового майданчика;
НВЧ - надвисока частота;
ОПР - обслуговування повітряного руху;
ПС - повітряне судно;
РТЗ - радіотехнічне забезпечення;
УВЧ - ультрависокочастотний;
ЦА - цивільна авіація.
1.5. На приаеродромних територіях встановлюються спеціальні вимоги до розташування об’єктів, а їх висотне положення контролюється, виходячи із умов безпеки маневрування, зльоту та посадки відповідно до чинного законодавства. Для аеродромів класів А, Б, В, Г приаеродромна територія визначається колом з радіусом 50 км від КТА; класів Д, Е і некласифікованих - 25 км від КТА, вертодромів - 12 км від КТА, для злітно-посадкових майданчиків - 2,5 км від КТМ.
ІІ. Подання заявки на погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації
2.1. Погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, здійснює Державіаслужба України з урахуванням висновку експлуатанта аеродрому (вертодрому) щодо погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, з умовами, що забезпечують необхідний рівень безпеки польотів у районі аеродрому та на приаеродромних територіях (далі - Висновок експлуатанта), форма якого наведена в додатку 2 до цього Порядку, а також висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування щодо погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації (далі - Висновок провайдера), форма якого наведена в додатку 3 до цього Порядку, які повинні бути отримані заявником.
2.3. Процедура погодження здійснюється фахівцями Державіаслужби України на підставі Заявки, яка реєструється в день її надходження. Погодження здійснюється в місячний строк з дня реєстрації заявки.
До заявки повинні додаватися такі документи (в одному примірнику):
ситуаційний план щодо місцезнаходження ділянки забудови об’єктів будівництва, прив’язаних до аеродрому (вертодрому, злітно-посадкового майданчику);
копія Висновку експлуатанта;
копія Висновку провайдера.
2.4. У разі якщо подана заявка не містить всіх необхідних даних згідно з додатком 1 до цього Порядку, вона у 10-денний строк повертається заявнику з обґрунтуванням причин повернення.
ІІІ. Розгляд та надання висновків щодо погодження місця розташування та висоти об’єктів на приаеродромних територіях та об’єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації
3.1. Експлуатант аеродрому (вертодрому) розглядає матеріали та надає заявнику висновок у місячний строк з дня реєстрації письмового звернення заявника. У Висновку експлуатанта необхідно зазначити про вплив об’єкта будівництва (реконструкції) на безпеку польотів згідно з першою групою критеріїв оцінки та надати оцінку щодо ймовірного впливу об’єкта будівництва (реконструкції) на роботу засобів зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення), що йому належать відповідно до "Ведомственных строительных норм. Нормы проектирования объектов управления воздушным движением, радионавигации и посадки (ВСН 7-86/МГА)", затверджених наказом Міністерства цивільної авіації СРСР 17 грудня 1986 року (далі - ВСН).
Письмове звернення реєструється у день його надходження.
3.2. У Висновку експлуатанта зазначаються вплив об’єкта будівництва (реконструкції) на орнітологічну обстановку в районі аеродрому та на приаеродромній території і доказові матеріали щодо оцінки розташування забудови відносно санітарно-захисної зони і зон обмеження забудови, визначених навколо аеродрому, щодо умов авіаційного шуму та електромагнітного випромінювання, а також зони громадської безпеки, щодо умов ризику авіаційних подій.
3.3. Провайдер аеронавігаційного обслуговування розглядає матеріали та робить Висновок провайдера у місячний строк з дня реєстрації письмового звернення заявника. У Висновку провайдера необхідно зазначити про вплив об’єкта будівництва (реконструкції) на безпеку польотів згідно з другою групою критеріїв оцінки та надати оцінку щодо ймовірного впливу об’єкта будівництва (реконструкції) на роботу засобів зв'язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення), що йому належать, а саме:
провести оцінку впливу на встановлені стандартні маршрути вильоту;
провести оцінку впливу на встановлені стандартні маршрути прибуття;
провести оцінку впливу на встановлені процедури заходження на посадку за приладами (NDB, VOR, VOR/DME, ILS, PAR, GNSS, APV);
................Перейти до повного тексту