1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД, ТЕРИТОРІЙ ТА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
17.10.2023 № 956
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 грудня 2023 р.
за № 2116/41172
Про затвердження Правил реєстрації операцій із шкідливими речовинами на суднах, у морських і річкових портах та терміналах
Відповідно до статті 35 Кодексу торговельного мореплавства України, статей 5 та 31 Закону України "Про внутрішній водний транспорт" та з метою приведення порядку реєстрації операцій із шкідливими речовинами у відповідність до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила реєстрації операцій із шкідливими речовинами на суднах, у морських і річкових портах та терміналах, що додаються.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 10 квітня 2001 року № 205 "Про затвердження Правил реєстрації операцій зі шкідливими речовинами на суднах, морських установках і в портах України", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 травня 2001 року за № 452/5643.
3. Управлінню морського і річкового транспорту (Я. Ілясевичу) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити розміщення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
5. Цей наказ набирає чинності через шість місяців з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Ю. Васькова.

Віце-прем’єр-міністр
з відновлення України -
Міністр



О. Кубраков

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби
морського і внутрішнього водного транспорту
та судноплавства України

Міністр аграрної політики
та продовольства України

Перший заступник
Міністра захисту довкілля
та природних ресурсів України





Є. Ігнатенко


М. Сольський



О. Краснолуцький
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад, територій
та інфраструктури України
17 жовтня 2023 року № 956
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 грудня 2023 р.
за № 2116/41172
ПРАВИЛА
реєстрації операцій із шкідливими речовинами на суднах, у морських і річкових портах та терміналах
І. Загальні положення
1. Ці Правила встановлюють порядок реєстрації операцій із шкідливими речовинами на морських суднах і суднах внутрішнього плавання, що плавають під прапором України, у морських і річкових портах та терміналах.
2. У цих Правилах:
1) під приймальними спорудами розуміються стаціонарні берегові споруди, вантажні автомобілі, автомобільні цистерни та судна-збирачі (в тому числі плавучі споруди), призначені для приймання з суден:
брудного баласту;
промивної води з танків нафтових танкерів;
нафтовміщуючих лляльних вод;
нафтового залишку (шламу);
залишків вантажу шкідливих рідких речовин та сумішей, що містять такі залишки;
стічних вод;
сміття;
2) під шкідливими речовинами розуміється будь-яка речовина, яка при попаданні в море здатна створити небезпеку для здоров’я людей, завдати шкоди живим ресурсам, морській флорі і фауні, погіршити умови відпочинку або перешкодити іншим видам правомірного використання моря, і включає будь-яку речовину, що підлягає контролю відповідно до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL);
3) під контрольованими речовинами розуміються озоноруйнівні речовини та/або фторовані парникові гази;
4) під озоноруйнівними речовинами розуміється будь-яка речовина, що зазначена в додатку 1 до Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами" , яка існує самостійно або в суміші, первинна, рекуперована, регенерована або оброблена для рециклінгу чи ізомери такої речовини, та має озоноруйнівний потенціал вище нуля;
5) під фторованими парниковими газами розуміються будь-які речовини, зазначені в додатку 2 до Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами" , які існують самостійно або в суміші, первинні, рекуперовані, регенеровані або оброблені для рециклінгу чи їх ізомери, та мають потенціал глобального потепління вище нуля;
6) терміни "стаціонарні морські платформи", "плавучі морські платформи", "шкідлива рідка речовина", "нафта", "стічні води", "сміття" вживаються у значеннях, наведених у MARPOL;
7) під схваленою системою подрібнення та знезараження стічних вод або схваленою установкою для обробки стічних вод розуміється система або установка, відомості про яку внесені до Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню стічними водами, виданого відповідно до MARPOL, або до свідоцтва судна внутрішнього плавання.
Інші терміни у цих Правилах вживаються у значеннях, наведених у Кодексі торговельного мореплавства України та Законі України "Про внутрішній водний транспорт".
3. Ці Правила поширюються на:
морські торговельні судна, що плавають під прапором України, крім малих, спортивних і прогулянкових суден (далі - морські судна);
стаціонарні і плавучі морські платформи, що знаходяться у внутрішніх морських водах, територіальному морі та виключній (морській) економічній зоні України;
судна внутрішнього плавання (крім малих, спортивних і прогулянкових суден), що плавають під прапором України, включаючи судна технічного флоту та плавуче обладнання;
власників берегових та власників (судновласників) плавучих приймальних споруд у морських та річкових портах і терміналах.
4. Обов’язок щодо виконання цих Правил покладається:
на морських суднах і на плавучих приймальних спорудах у морських портах і морських терміналах - на капітана морського судна, приймальної споруди;
на суднах внутрішнього плавання і на плавучих приймальних спорудах на внутрішніх водних шляхах - на капітана (судноводія) судна внутрішнього плавання, плавучої приймальної споруди;
на стаціонарних та плавучих морських платформах - на капітана або іншу особу, яка забезпечує екологічну безпеку;
на берегових приймальних спорудах (включаючи приймання на вантажні автомобілі та автоцистерни) у морських портах і терміналах, на внутрішніх водних шляхах - на власника споруди або іншу особу, яка взяла на себе зобов’язання щодо надання послуг суднам з приймання шкідливих речовин.
5. Контроль за дотриманням цих Правил уповноважені здійснювати державні інспектори Адміністрації судноплавства:
на українських морських торговельних суднах та стаціонарних і плавучих морських платформах відповідно до статті 90 Кодексу торговельного мореплавства України;
на українських суднах внутрішнього плавання відповідно до статті 65 Закону України "Про внутрішній водний транспорт";
на берегових і плавучих, в тому числі при їх об’єднані в єдину технологічну схему, приймальних спорудах у морських портах і морських терміналах, річкових портах та річкових терміналах відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
II. Реєстрація операцій на суднах
1. Загальні положення
1. Кожна операція із шкідливими речовинами реєструється у відповідному журналі одразу після її завершення.
2. Кожний запис щодо кожної операції підписує особа командного складу судна, яка є відповідальною за цю операцію.
Кожна заповнена сторінка відповідного журналу підписується капітаном (судноводієм).
3. Записи про будь-які операції із шкідливими речовинами здійснюють українською мовою, а записи будь-яких операцій із шкідливими речовинами на суднах, що здійснюють міжнародні рейси - також англійською мовою.
Записи про операції із шкідливими речовинами повинні бути розбірливими, стислими.
Не допускається заповнення записів олівцем, їх виправлення (закреслення, корегування тощо).
Неправильний запис дозволяється закреслити горизонтальною прямою лінією, поруч здійснити його у виправленому вигляді, зробити напис "Виправленому вірити" і підписати виправлення відповідальною особою з командного складу.
4. Журнали, в яких реєструються операції із шкідливими речовинами, зберігаються на борту судна для здійснення у будь-який момент його перевірки державним інспектором.
Журнали зберігаються на борту судна протягом трьох років після внесення останнього запису.
5. Разом із журналами зберігаються довідки про приймання шкідливих речовин в Україні, а також будь-які документальні докази здачі на приймальні споруди, видані судну в іноземному порту.
Довідки про приймання шкідливих речовин в Україні зберігаються протягом 3 років.
6. Якщо скидання шкідливої речовини було здійснено з метою забезпечення безпеки судна та людей на його борту або для рятування людини, або в результаті пошкодження судна чи його обладнання, у відповідні журнали вносяться записи з викладенням обставин і причин цього скидання.
7. Операції із шкідливими речовинами на суднах, що здійснюють міжнародні рейси, можуть здійснюватися у тому числі з урахуванням законодавства прибережної держави, у територіальному морі якого знаходиться судно.
8. У разі здавання судном шкідливих речовин на берегову плавучу або стаціонарну приймальну споруду капітан (судноводій) зобов’язаний отримати від оператора приймальних споруд в Україні довідку про приймання шкідливих речовин, а в іноземному порту - документальний доказ, передбачений правилами іноземного порту.
9. На судні вживаються заходи щодо сортування та маркування всіх видів відходів, які передаються на берегову плавучу або стаціонарну приймальну споруду.
2. Реєстрація операцій з нафтою
1. На морських суднах і суднах змішаного плавання валовою місткістю 400 одиниць та більше, нафтових танкерах з валовою місткістю 150 одиниць та більше, а також на стаціонарних та плавучих морських платформах реєстрація операцій з нафтою здійснюється у порядку, встановленому MARPOL та цими Правилами. Реєстрація здійснюється в журналі нафтових операцій, форма, правила ведення і строк зберігання якого, а також правила поводження з яким встановлені MARPOL.
2. На морських суднах і суднах змішаного плавання валовою місткістю менше 400 одиниць та на річкових суднах операції з нафтою в машинних відділеннях реєструються в журналі нафтових операцій у машинних відділеннях, форма якого наведена в додатку 1 до цих Правил.
3. Журнал нафтових операцій у машинних відділеннях заповнюється за принципом "від танка до танка" у кожному випадку здійснення у машинних відділеннях судна:
приймання баласту у танки нафтового палива або їх очищення;
скидання брудного баласту або промивної води з танків нафтового палива;
збирання та видалення нафтового залишку (шламу);

................
Перейти до повного тексту