- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.11.2012 № 1352
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 грудня 2012 р.
за № 2111/22423
Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) забезпечити подання на державну реєстрацію цього наказу до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.
3. Департаменту управління справами (Ворошиловський О.В.) зробити відмітку в справах архіву.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Жебровського Б.М.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
07.11.2000 № 522
(у редакції наказу
Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України
30.11.2012 № 1352)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 грудня 2012 р.
за № 2111/22423
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності
І. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності у системі освіти.
1.2. Інноваційною освітньою діяльністю у системі освіти є діяльність, що спрямована на розроблення й використання у сфері освіти результатів наукових досліджень та розробок.
1.3. Інноваційним освітнім продуктом є результат науково-дослідної розробки, що відповідає вимогам Закону України
"Про інноваційну діяльність".
1.4. Освітніми інноваціями є вперше створені, вдосконалені освітні, навчальні, виховні, управлінські системи, їх компоненти, що мають істотно поліпшити результати освітньої діяльності.
1.5. Об'єктами інноваційної освітньої діяльності є: нові знання, інноваційні освітні програми і проекти, навчальний та виховний процеси, організаційні та адміністративні рішення, а також рішення іншого характеру, що істотно поліпшують якість освіти.
1.6. Суб’єктами інноваційної освітньої діяльності можуть бути фізичні та юридичні особи: педагогічні та науково-педагогічні працівники навчальних закладів, наукові працівники, працівники органів управління освітою, навчальні заклади, підприємства, установи та організації, що надають освітні послуги.
1.7. Інноваційна освітня діяльність здійснюється на всеукраїнському, регіональному рівнях, а також на рівні навчального закладу. Рівень інноваційної освітньої діяльності визначається її змістом та масштабністю змін, що будуть внесені у систему освіти внаслідок удосконалення педагогічної діяльності, використання запропонованої освітньої інновації.
1.8. Інноваційна освітня діяльність на всеукраїнському рівні здійснюється у системі освіти України і передбачає розроблення та використання в установленому законодавством порядку:
освітніх, навчальних, виховних, управлінських систем;
базового компонента дошкільної освіти, інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, загальнодержавного компонента змісту професійно-технічної освіти, змісту позашкільної освіти, нормативної частини змісту вищої (у тому числі післядипломної) освіти;
освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;
науково-методичного, кадрового, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу у навчальних закладах;
систем, технологій, форм і методів підвищення кваліфікації керівних, педагогічних та науково-педагогічних працівників.
1.9. Інноваційна освітня діяльність на регіональному рівні здійснюється в системі освіти окремого регіону і передбачає розроблення та використання:
варіативної складової змісту дошкільної, загальної середньої освіти, регіонального компонента змісту професійно-технічної освіти;
освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;
науково-методичного, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу.
1.10. Інноваційна освітня діяльність на рівні навчального закладу може здійснюватись у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних закладах (у тому числі закладах післядипломної освіти) і передбачає використання освітніх інновацій, перевірених у ході експериментів всеукраїнського та регіонального рівнів, а також розроблення, експериментальну перевірку варіативної частини змісту вищої (у тому числі післядипломної) освіти.
1.11. Умовами здійснення інноваційної освітньої діяльності є:
дотримання майнових і немайнових прав та обов’язків юридичних та фізичних осіб, які здійснюють інноваційну освітню діяльність;
дотримання юридичними та фізичними особами, які здійснюють інноваційну освітню діяльність, законодавства України, вимог державних стандартів освіти;
наявність відповідного ресурсного забезпечення та ефективне його використання;
збереження життя і здоров'я суб’єктів інноваційної освітньої діяльності;
погодження учасників навчально-виховного процесу, органів управління освітою на здійснення інноваційної освітньої діяльності.
ІІ. Розроблення освітніх інновацій
2.1. Розроблення освітніх інновацій включає:
опис та обґрунтування запропонованих ідей та підходів, чітке і повне розкриття їх змісту, очікуваних результатів;
перевірку їх ефективності шляхом проведення експерименту або реалізації інноваційного освітнього проекту.
................Перейти до повного тексту