- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 листопада 2013 р.
за № 2035/24567
Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус)
1. Затвердити Порядок формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус), що додається.
2. Департаменту автомобільного транспорту забезпечити:
подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Демидовича Д.В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
25.11.2013 № 940
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 листопада 2013 р.
за № 2035/24567
ПОРЯДОК
формування тарифів на послуги міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус)
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм формування тарифів на транспортні послуги з перевезення пасажирів трамваями та тролейбусами і застосовується органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування під час встановлення зазначених тарифів для підприємств міського електричного транспорту (далі - підприємства).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
базовий період - календарний рік, який передує прогнозному (планованому) періоду;
економічно обґрунтовані планові витрати - витрати, планування яких здійснюється з дотриманням вимог стандартів, нормативів, норм технологічних регламентів;
інвестиційна складова - кошти, що передбачені для фінансування капітальних вкладень, які спрямовуються на розвиток виробничої діяльності у сфері перевезення пасажирів трамваями і тролейбусами, є складовою розрахункового прибутку (додатково до амортизаційних відрахувань) та направляються на реалізацію заходів з оновлення парку трамваїв і тролейбусів відповідно до затверджених у встановленому законодавством порядку місцевих програм розвитку електротранспорту;
одиниця калькулювання собівартості послуги міського електричного транспорту - одне пасажироперевезення трамваєм або тролейбусом;
операційна діяльність - основна діяльність підприємств, крім інвестиційної та фінансової діяльності;
повна планова собівартість послуг міського електричного транспорту - нормативні економічно обґрунтовані витрати з операційної діяльності підприємств та фінансові витрати;
проїзні квитки - абонементні талони, разові та тривалого користування квитки (картки) на проїзд у трамваї та/або тролейбусі;
рівень рентабельності - відношення прибутку до витрат на перевезення, що визначається у відсотках;
тарифи на послуги міського електричного транспорту - вартісна величина одиниці калькулювання собівартості транспортної послуги, розрахованої на основі економічно обґрунтованих планових витрат з урахуванням планового прибутку та інвестиційної складової;
транспортні послуги - перевезення пасажирів та їх багажу міським електричним транспортом, а також надання інших послуг, пов'язаних з таким перевезенням;
транспортна робота - кількість виконаних вагоно - кілометрів (тролейбусо - кілометрів) за певний період.
ІІ. Формування тарифів на послуги міського електричного транспорту
1. Розрахунок тарифів на послуги міського електричного транспорту здійснюється відповідно до запланованого на рік обсягу транспортної роботи підприємств з використанням економічно обґрунтованих планових витрат, визначених на підставі галузевих нормативів, техніко-економічних розрахунків, кошторисів, ставок податків і зборів (обов'язкових платежів) та прогнозованих цін на промислову продукцію і послуги у плановому періоді.
До розрахунку тарифів включаються:
плановий прибуток, розмір якого є достатнім для забезпечення перевезення пасажирів трамваями і тролейбусами;
інвестиційна складова, розмір якої є достатнім для забезпечення оновлення парку трамваїв за 15 років, тролейбусів за 10 років відповідно до місцевих програм розвитку електротранспорту.
2. Запланований на рік обсяг транспортної роботи підприємств визначається у договорах, укладених між органами виконавчої влади (органами місцевого самоврядування) і підприємствами з урахуванням заходів, спрямованих на поліпшення якості та безпеки перевезень пасажирів міським електричним транспортом, а саме:
введення нових потужностей підприємств та збільшення обсягів пасажироперевезень;
дотримання всіх встановлених видів та періодичності технічного обслуговування, ремонту об'єктів міського електричного транспорту;
підвищення рівня технологічного оснащення виробничої бази та впровадження прогресивних енергозберігаючих технологій;
удосконалення системи управління пасажироперевезеннями і поліпшення умов безпеки руху та охорони праці;
зміна маршрутних схем міського транспорту загального користування.
3. Здійснення заходів, пов'язаних з поліпшенням технологічного рівня виробничої бази, реконструкцією об'єктів міського електротранспорту, ресурсозбереженням і удосконаленням систем управління пасажироперевезеннями, передбачається програмами розвитку міського електричного транспорту, затвердженими органами виконавчої влади (органами місцевого самоврядування).
4. Планування витрат, що включаються до повної планової собівартості послуг міського електричного транспорту, здійснюється з урахуванням витрат з операційної діяльності та фінансових витрат, пов'язаних з пасажироперевезеннями.
До планових витрат операційної діяльності включаються:
планова виробнича собівартість послуг, що надаються міським електричним транспортом;
адміністративні витрати;
витрати на збут послуг міського електричного транспорту;
інші витрати з операційної діяльності.
5. Планування витрат здійснюється із застосуванням нормативного методу. Розмір витрат розраховується з додержанням систем проведення ремонтів та технічного обслуговування об'єктів міського електричного транспорту згідно з правилами експлуатації трамвая і тролейбуса, які затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, а також норм споживання електроенергії трамваями та/або тролейбусами та інших енергетичних ресурсів, витрат матеріалів, середнього ресурсу роботи пневматичних шин тролейбусів, норм часу та розцінок з оплати праці, нормативів чисельності працівників підприємств, витрат на управління і обслуговування підприємств.
Витрати, об'єктивне нормування яких неможливе, плануються з урахуванням фактичних витрат за базовий період, прогнозу індексів цін на промислову продукцію (послуги) на запланований рік та на підставі планових кошторисів.
ІІІ. Повна планова собівартість послуг, що надаються міським електричним транспортом
1. До планової виробничої собівартості послуг, наданих міським електричним транспортом, включаються:
прямі матеріальні витрати;
прямі витрати на оплату праці;
інші прямі витрати;
змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати;
1) до складу прямих матеріальних витрат включаються витрати на електроенергію, що споживається на тягу рухомого складу.
Вартість витрат визначається на основі норм використання електроенергії та тарифу на електроенергію, встановленого відповідно до законодавства;
2) до складу прямих витрат на оплату праці включаються:
заробітна плата та інші виплати основному виробничому персоналу (водіям, кондукторам), діяльність яких безпосередньо пов'язана з процесом перевезення пасажирів. Зазначені витрати визначаються, виходячи з нормативної чисельності персоналу та відпрацьованого ним часу, установлених на підприємствах обґрунтованих тарифних ставок (окладів), відрядних розцінок та посадових окладів робітників;
витрати з додаткової заробітної плати основного виробничого персоналу (водії, кондуктори), встановлені відповідно до законодавства;
заохочувальні та компенсаційні виплати основному виробничому персоналу, здійснені згідно із законодавством.
Рівень прямих витрат на оплату праці визначається відповідно до законодавства, а також генеральної та галузевої угод, колективного договору;
3) до складу інших прямих витрат включаються витрати на утримання та експлуатацію основного виробничого обладнання (трамваї та/або тролейбуси, тягові підстанції та контактно - кабельна мережа, трамвайні колії, тунелі тощо), а саме:
витрати на оплату праці та відповідні нарахування на неї виробничому персоналу, що виконує ремонт і технічне обслуговування об'єктів міського електричного транспорту;
суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування працівників, безпосередньо зайнятих здійсненням перевезень пасажирів;
амортизація основних засобів та нематеріальних активів виробничого призначення. Сума амортизаційних відрахувань для розрахунку тарифу визначається з урахуванням руху основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів виробничого призначення у планованому періоді. Розрахунок амортизації основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів підприємств здійснюється згідно із законодавством;
витрати на ремонт, який не пов'язаний з поліпшенням об'єктів підприємств (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), утримання, експлуатацію, ремонт основного виробничого обладнання в обсягах, визначених законодавством, та інші види ремонтів і технічного обслуговування в обсягах, визначених системами технічного обслуговування та ремонту об'єктів міського електричного транспорту, а також витрати на оплату робіт, пов'язаних з державним технічним контролем об’єктів міського електротранспорту;
вартість запасних частин, купованих комплектувальних виробів, паливно-мастильних та інших матеріалів, що використовуються безпосередньо для забезпечення технологічного процесу перевезень пасажирів і на технологічні операції, пов'язані з підготовкою трамваїв та/або тролейбусів до експлуатації, і є необхідною складовою для надання транспортних послуг;
витрати на оплату води для миття та прибирання трамваїв та/або тролейбусів.
................Перейти до повного тексту