- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 листопада 2013 р.
за № 1995/24527
Про затвердження Порядку перегляду тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом
1. Затвердити Порядок перегляду тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом, що додається.
2. Державній адміністрації залізничного транспорту України забезпечити:
1) подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Демидовича Д.В.
Міністр |
В. Козак |
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Голови Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні Заступник Голови Спільного представницького органу об’єднань профспілок, заступник Голови Федерації профспілок України Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва В.о. Голови Антимонопольного комітету України Перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України |
О.В. Мірошниченко С.М. Кондрюк М.Ю. Бродський Р.І. Кузьмін А.А. Максюта |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
15.11.2013 № 916
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 листопада 2013 р.
за № 1995/24527
ПОРЯДОК
перегляду тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру перегляду тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні та застосовується у разі зміни органами виконавчої влади рівня державних регульованих тарифів.
2. Тарифи на перевезення пасажирів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні (далі - пасажирські тарифи) підлягають щорічному перегляду (індексації) до початку нового фінансового року у разі виникнення підстав, визначених пунктом 2 розділу II цього Порядку, за умови відповідного обґрунтування такого перегляду та зміни умов виробництва й надання послуг.
II. Підстави та механізм перегляду тарифів
1. Підставою для зміни рівня пасажирських тарифів у внутрішньому сполученні є зміна умов їх встановлення, що не залежать від господарської діяльності залізниць, зокрема зміна ставок податків, зборів (обов’язкових платежів), рівня заробітної плати відповідно до актів законодавства, генеральної угоди між Кабінетом Міністрів України, всеукраїнськими об’єднаннями профспілок і всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців, а також галузевої угоди між Державною адміністрацією залізничного транспорту України та Радою профспілок залізничників і транспортних будівельників на фінансування соціального розвитку, соціального захисту залізничників, виробничого персоналу, цін і тарифів на паливно-енергетичні та матеріальні ресурси тощо.
2. Тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні підлягають перегляду та змінюються за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) рівень доходів від пасажирських залізничних перевезень у внутрішньому сполученні є недостатнім для забезпечення відшкодування поточних витрат залізниць від цих перевезень.
Недостатність рівня доходів (Дельта Д) для покриття поточних витрат визначається за формулою (тис. грн):
пас пас
Дельта Д = Е - Е ,
баз
де
пас
Е - витрати на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні в
прогнозному (плановому) періоді, тис. грн;
пас
Е - витрати на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні в базовому
баз періоді (фактичні), тис. грн.
До витрат на пасажирські перевезення у внутрішньому сполученні не можуть включатися витрати, визначені частиною третьою статті 9 Закону України
"Про природні монополії" .
Розрахунок витрат у прогнозному (плановому) періоді здійснюється відповідно до запланованих на рік обсягів пасажирських перевезень у внутрішньому сполученні з використанням економічно обґрунтованих планових витрат, визначених з урахуванням вимог чинного законодавства на підставі державних і галузевих нормативів використання матеріальних і паливно-енергетичних ресурсів, норм і розцінок з оплати праці, ставок податків і зборів (обов’язкових платежів) тощо.
Витрати, об’єктивне нормування яких неможливе, розраховуються з урахуванням фактичних витрат за поточний рік та основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України (індексів цін виробників промислової продукції), схвалених відповідною постановою Кабінету Міністрів України, та змін обсягів перевезень.
Методи та норми нарахування амортизації основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів перевізник обирає відповідно до законодавства;
не вистачає коштів, у тому числі в повному обсязі, на здійснення капітальних інвестицій, необхідних для фінансування інвестиційного проекту у прогнозному (плановому) періоді, в частині перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні.
Перегляд тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом здійснюється після внесення змін в установленому законодавством порядку до вимог затвердженого інвестиційного проекту;
2) нестача коштів (Дельта К) на здійснення капітальних інвестицій визначається за формулою (тис. грн):
Дельта К = ІС - ІС ,
0 1
де
ІС - інвестиційна складова, визначена відповідно до Методики розрахунку
0 тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом, затвердженої
наказом Міністерства інфраструктури України від 19 червня 2013 року
№ 412, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 26 червня 2013
року за № 1069/23601 (далі - Методика), на основі розроблених та в
установленому законодавством порядку затверджених інвестиційних
проектів до внесення змін до цих проектів;
ІС - інвестиційна складова, визначена відповідно до Методики на основі
1 розроблених та в установленому законодавством порядку затверджених
інвестиційних проектів після внесення змін до цих проектів.
3. Потреба в доходах від перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у прогнозному (плановому) періоді за умов, визначених цим Порядком, визначається за формулою
пас пас Дельта К
Д = Д + Дельта Д + ------------ х 100,
потр. 100 - R
пр
де
пас
Д - потреба в доходах від перевезення пасажирів у внутрішньому
потр. сполученні на прогнозний (плановий) період, тис. грн;
пас
Д - доходи від перевезення всіх категорій пасажирів у внутрішньому
сполученні в прогнозному (плановому) періоді в умовах діючих
тарифів, тис. грн;
R - ставка податку на прибуток, визначена згідно із законодавством, %.
пр
4. Індекс зміни рівня тарифів у внутрішньому сполученні (r) визначається за формулою (%)
пас
Д
потр
r = ------ x 1000
пас
Д
5. Тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні змінюються у розмірі, що не перевищує розрахованого індексу зміни рівня тарифів (r) та не є нижчим від прогнозного індексу цін виробників промислової продукції відповідно до основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, схвалених відповідною постановою Кабінету Міністрів України.
6. Фінансово-економічне обґрунтування необхідності зміни рівня тарифів складається відповідно до обсягів перевезень за звітний та прогнозний періоди за формами, наведеними у додатках 1 - 4 до цього Порядку.
7. Звіт про виконання плану освоєння капітальних інвестицій у звітному періоді та план освоєння капітальних інвестицій у прогнозному (плановому) періоді в частині перевезення пасажирів складається за формою, наведеною у додатку 5 до цього Порядку.
Директор Департаменту економіки і фінансів |
М. Полторацький |
Додаток 1
до Порядку перегляду тарифів
на перевезення пасажирів
залізничним транспортом
(пункт 6 розділу II)
ОБСЯГИ
перевезень пасажирів за звітний та на прогнозний періоди
Показник |
Величина показника |
Зміна величини показника у прогнозному періоді щодо звітного |
за звітний період |
на прогнозний період |
абсолютне значення |
% |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Пасажиро-кілометри у внутрішньому сполученні, млн пас.-км |
|
|
|
|
Додаток 2
до Порядку перегляду тарифів
на перевезення пасажирів
залізничним транспортом
(пункт 6 розділу II)
................Перейти до повного тексту